Tι είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του  – Αναφέρθηκε σε κομβικά σημεία γύρω από τα δημόσια μέσα μεταφοράς και τις συγκοινωνίες.

«Την περίοδο που άνοιξε, με την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού, εστιάζουμε στη συνεχή προώθηση, συμπλήρωση και αναβάθμιση των , με έμφαση στην ασφάλεια και την ποιότητά τους, στην αποδοτικότητα της αξιοποίησης των χρησιμοποιούμενων πόρων σε συνθήκες διαφάνειας, αντικειμενικότητας, δικαιοσύνης και παραγωγικότητας όλων των δομών του τομέα», είπε Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο Υπουργός ανέλυσε τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις σε σχέση με τον ΟΣΕ, την Αττική Οδό, το Μετρό Θεσσαλονίκης, την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, την ηλεκτροκίνηση, μίλησε και για την πορεία των εμβληματικών έργων στον ΒΟΑΚ και τη γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, ενώ σχολίασε επίσης το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα σε σχέση με την αξιωματική αντιπολίτευση.

Περιληπτικά στη συνέντευξη αναφέρθηκε πως: «Η νέα αποστολή που αναλαμβάνει η Ελλάδα είναι η αναβάθμιση των υποδομών και μέσων μεταφοράς, προκειμένου να ανταγωνιστεί παγκοσμίως. Το ιστορικό πλαίσιο δείχνει ότι η χώρα αντιμετώπισε σοβαρές υστερήσεις στον τομέα αυτόν, αλλά με ευρωπαϊκή ενίσχυση και πολιτική βούληση, έχει πραγματοποιηθεί πρόοδος. Τονίζεται η συνεισφορά της παράταξης στην κατασκευή σύγχρονων υποδομών.

Όσον αφορά τον σιδηροδρομικό τομέα, η κατάσταση δεν θεωρείται ικανοποιητική, και στόχος είναι η ασφαλής και σύγχρονη λειτουργία του. Έχει ήδη υπογραφεί συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ για αύξηση της χρηματοδότησης, προκειμένου να βελτιωθεί η λειτουργία των τρένων. Επίσης, εξετάζονται πρωτοβουλίες για την ολοκλήρωση προσλήψεων και την εκτέλεση έργων συντήρησης.

Όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, προβλέπεται η λειτουργία του το 2024, εξυπηρετώντας έναν μεγάλο αριθμό επιβατών καθημερινά. Συνολικά, η χώρα προσπαθεί να προχωρήσει αποφασιστικά προς την καλύτερη ανάπτυξη των υποδομών και των μέσων μεταφοράς, επιδιώκοντας την ποιότητα, την ασφάλεια και την αποδοτικότητα τους, προς όφελος των πολιτών και της οικονομίας της.

Η διαδικασία για την παραχώρηση της Αττικής Οδού βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, καθώς έξι σχήματα έχουν προχωρήσει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Επιδιώκεται η άμεση αξιολόγηση των προσφορών και η ανάδειξη του νέου παραχωρησιούχου εντός Σεπτεμβρίου.

Η ηλεκτροκίνηση έχει επανεκκινήσει θετικά τα τελευταία χρόνια χάρη στην πολιτική υποστήριξη από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Οι σημείων φόρτισης έχουν αυξηθεί δραματικά, με στόχο τη δημιουργία 11.000 νέων σημείων φόρτισης μέχρι το 2026. Επίσης, ο αριθμός των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στον δρόμο έχει αυξηθεί σημαντικά.

Η κυβέρνηση προτίθεται να συνεχίσει με ακόμα μεγαλύτερη δέσμευση, ακολουθώντας το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, με στόχο να περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μεταφορών.

Σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα, η κατασκευή του ΒΟΑΚ στην Κρήτη έχει ξεκινήσει και προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το 2024, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια στην περιοχή. Επίσης, η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα προχωρά και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην περίοδο της κυβερνητικής θητείας.

Όσον αφορά την αντιπολίτευση, η ποιότητα της είναι σημαντική, αλλά η Κυβέρνηση επιδιώκει να συνεχίσει τις πολιτικές της με δυναμισμό και αποτελεσματικότητα για το καλό της χώρας και των πολιτών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025