Τις παγίδες και τα «ψιλά γράμματα» στα νέα τιμολόγια ρεύματος αναζητούν οι καταναλωτές έτσι ώστε να έχουν φθηνότερους λογαριασμούς.
Οι παγίδες και τα ψιλά γράμματα
1. Παραπλανητικές διαφημίσεις
Βασική παγίδα που πρέπει να λάβουν υπόψη οι καταναλωτές είναι η επιχείρηση παραπλάνησης των καταναλωτών από ορισμένες εταιρείες που επιχειρούν να εμφανίσουν τις κρατικές επιδοτήσεις ως δικές τους εκπτώσεις.
Η ΡΑΕ έχει βάλει στο στόχαστρο τουλάχιστον τρεις εταιρείες, αλλά δεν δημοσιοποίησε τα ονόματά τους όπως είχε προειδοποιήσει, παρά τους έδωσε δεύτερη ευκαιρία να αποσύρουν τις παραπλανητικές διαφημίσεις έως τη Δευτέρα.
«Αυτοί με πήραν και μου έταξαν λαγούς με πετραχήλια, ότι θα πληρώνω λιγότερο ρεύμα, και τελικά βλέπω αυξήσεις» λέει στο OPEΝ καταναλωτής ενώ την ίδια ώρα ο εκπρόσωπος του ΙΝΚΑ Παναγιώτης Γεωργιάδης, αναφέρει: «Καλούμε τους καταναλωτές να διαβάζουν πολύ προσεκτικά τα ψιλά γράμματα γιατί εκεί υπάρχουν παγίδες».
2. Χαμηλές χρεώσεις με υψηλό πάγιο
Μια άλλη παγίδα είναι η χαμηλή τιμή κιλοβατώρας, αλλά με υψηλό πάγιο στα 5 ή 4 ευρώ το μήνα. Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία διαφημίζει κιλοβατώρα στα 0,50 ευρώ, ο καταναλωτής μπορεί να νομίζει πως θα πληρώσει 150 ευρώ για 300 κιλοβατώρες, ενώ θα πληρώσει 155 με το πάγιο.
«Θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά και να συνυπολογίζουν τις χρεώσεις. Να μην μένουν μόνο στην προσφορά αλλά να εξετάζουν: για πόσο διάστημα με ποιους όρους ισχύει, το ύψος του παγίου και την συνεπή πληρωμή», σχολιάζει ο κ. Γεωργιάδης.
3. Χαμηλές πάγιες χρεώσεις αλλά για ορισμένους μήνες
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στην πρακτική κάποιων παρόχων, που διαμόρφωσαν εξαιρετικά φτηνά πάγια που όμως ισχύουν μόνο τους πρώτους μήνες. Στη συνέχεια η χρέωση είναι αυξημένη.
4. Διαφορετικές τιμές κιλοβατώρας ανά κλίμακα κατανάλωσης
Σε αυτή την περίπτωση αν η κατανάλωση ξεπεράσει ένα πλαφόν, αυξάνεται σημαντικά η χρέωση. Ο πελάτης κινδυνεύει αν καταναλώσει μία κιλοβατώρα παραπάνω από το όριο των 2.000 κιλοβατωρών να χρεωθεί για όλες με την υψηλότερη χρέωση.
5. Δύο χρεώσεις για το ίδιο πρόγραμμα
Μία ακόμη εμπορική πολιτική που εφάρμοσαν πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας είναι να προτείνουν δύο χρεώσεις για το ίδιο πρόγραμμα και η φτηνότερη συνδέεται με τη συνέπεια στις πληρωμές των λογαριασμών. Αρα οι καταναλωτές για να απολαμβάνουν τη χαμηλή χρέωση θα πρέπει να είναι συνεπείς στις πληρωμές καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος,
Ασύμφορα τα σταθερά τιμολόγια
Την ίδια στιγμή πανάκριβα είναι πλέον τα σταθερά τιμολόγια στους λογαριασμούς ρεύματος, τα οποία εξαιτίας του μηχανισμού που έχει μπει σε λειτουργία από 1η Αυγούστου καθίστανται μάλλον ασύμφορα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open TV, στα συγκεκριμένα τιμολόγια δεν υπάρχει πλέον κρατική επιδότηση επομένως ο καταναλωτής καλείται να επωμιστεί το 100% στην τιμή της κιλοβατώρας. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, αυτή η τιμή έχει αυξηθεί έως και κατά 130%.