Τα πρώτα συμπεράσματα από τις καταγράφει έρευνα της ΕΣΕΕ.

Σύμφωνα με αυτή συνολικά η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του φετινού Νοεμβρίου, όσον αφορά στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων που συμμετείχαν σε αυτήν, κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από την περσινή για το 47% των επιχειρηματιών, ποσοστό αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού τον περασμένο Νοέμβριο (65%). Για το 37% των επιχειρήσεων οι φετινές πωλήσεις, παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και για το 10% διαμορφώθηκε σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2016.

Παράλληλα:

• Επανέρχεται το ποσοστό συμμετοχής των επιχειρήσεων στις ενδιάμεσες στα επίπεδα του 70%, μετά την υποχώρηση του το Μάιο 2017.

• Σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου πραγματοποιήσαν εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτουν στο κατάστημα.

• Στα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, 4 στους 10 επιχειρηματίες δήλωσαν ότι ο τζίρος του δεκαπενθημέρου δεν επηρεάστηκε από το άνοιγμα της Κυριακής και τη λειτουργία του καταστήματος για μια επιπλέον ημέρα. Παράλληλα, το ίδιο ποσοστό σημειώνει πως το άνοιγμα της Κυριακής είχε αρνητική αντιπροσφορά στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της εκπτωτικής φθινοπωρινής περιόδου για την επιχείρησή τους.

Όσον αφορά στο ύψος των εκπτώσεων μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξαν να πραγματοποιήσουν εκπτώσεις μεταξύ 11% – 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% – 40% και μία στις δέκα κινήθηκαν είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις 1% – 10%, είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%. Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης η πλειονότητα των επιχειρήσεων, το 54%, πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ανέρχεται στο 43%.

Η πλειονότητα των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διέθετε το κατάστημα, με το ποσοστό να ανέχεται στο 57%. Μία στις πέντε επιχειρήσεις επέλεξε μία συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και μία στις δέκα πραγματοποίησε εκπτώσεις είτε σε εμπορεύματα που υπήρχαν σε απόθεμα (stock), είτε στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της σεζόν.

Η Κυριακή 5 Νοεμβρίου
Όσον αφορά στη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 5 Νοεμβρίου τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες πιστεύουν ότι το άνοιγμα των καταστημάτων είχε αρνητικό αντίκτυπο στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της για την επιχείρησή τους. Το ίδιο περίπου ποσοστό δήλωσε ότι δεν επηρεάστηκε ο τζίρος του δεκαπενθημέρου από το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και ένας στους πέντε υποστήριξε ότι επηρεάστηκε θετικά.

Σε καμία επιχείρηση δεν αυξήθηκε ο αριθμός των μισθωτών, ώστε να καλυφθεί η ανάγκη απασχόλησης για τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή. Αντιθέτως στο 26% των περιπτώσεων έχει επεκταθεί το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 72% οι επιχειρηματίες έχουν επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης.

Στο ερώτημα αν το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 80% απαντά ότι το επιβαρύνει σε κάποιο βαθμό από λίγο έως πάρα πολύ και το 16% δηλώνει πως δεν επηρεάζεται καθόλου.

Τέλος, τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες θεωρούν ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δεν έχει συμβάλει σε κανέναν βαθμό στην αύξηση της επισκεψιμότητας. Το ίδιο περίπου ποσοστό δηλώνει ότι έχει βοηθήσει έστω και λίγο, ένας στους πέντε θεωρεί ότι έχει συμβάλει πολύ και μόλις το 5% πάρα πολύ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025