Τις προτάσεις της σχετικά με το θέμα των αποφοίτων των κολεγίων, οι οποίοι/ες, με το προτεινόμενο άρθρο 50, φαίνεται ότι θα θεωρούνται ισότιμοι/ες με τους αποφοίτους/ες των αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων εκφράζει η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), σε ψήφισμά της, το οποίο εξέδωσε σήμερα.
Τα μέλη της Συγκλήτου του ΑΠΘ, ως ακαδημαϊκό και ερευνητικό εκπαιδευτικό προσωπικό του ΑΠΘ, επιθυμώντας να συνεισφέρουν στην ουσιαστική βελτίωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης προτείνουν:
Α. Τα κολέγια που συνεργάζονται με Πανεπιστήμια του εξωτερικού, εκτός του ελέγχου που τυγχάνουν από την αρχή αξιολόγησης της χώρας προέλευσης, να αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια και από την ίδια ανεξάρτητη αρχή που αξιολογεί όλα τα ελληνικά ΑΕΙ και πιστοποιεί τα προγράμματα σπουδών τους.
Β. Οι τίτλοι σπουδών των αποφοίτων των κολεγίων αυτών να ελέγχονται για την ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία από τον ΔΟΑΤΑΠ (σ.σ. Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης).
Γ. Η επαγγελματική ισοτιμία και ισοδυναμία να ελέγχονται αυστηρότερα από το ΣΑΕΠ (σ.σ. Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων).
Δ. Ειδικά για τους/τις αποφοίτους/ες των “καθηγητικών” και παιδαγωγικών σχολών, το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ) να αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε συμμετοχή σε διαδικασίες διορισμού που προβλέπονται από την ελληνική πολιτεία. Σημειώνεται ότι οι απόφοιτοι/ες των δημόσιων ΑΕΙ αποκτούν το ΠΠΔΕ κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Η Σύγκλητος του ΑΠΘ ζητά από το ΥΠΑΙΘ να λάβει υπόψιν του τις θέσεις και τις προτάσεις της, έτσι ώστε να υπάρξει ισότιμη αντιμετώπιση των αποφοίτων. Στο ψήφισμα, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι “η Σύγκλητος του ΑΠΘ συμφωνεί με την αρχή της κοινής ευρωπαϊκής δράσης, όπως αυτή ορίζεται στον ευρωπαϊκό κανονισμό, κρίνει, όμως, ότι η κοινοτική οδηγία, με βάση την εθνική πρακτική και το ελληνικό δίκαιο, δίνει τη δυνατότητα να υπάρξουν εκ μέρους της Πολιτείας ασφαλιστικές δικλίδες, όπου αυτές χρειάζονται, έτσι ώστε να διασφαλίζονται αφενός η ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία και αφετέρου τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των ΑΕΙ”.