Τι δείχνουν τα στοιχεία της Kaspersky – Οι ηλεκτρονικές απάτες με τη μέθοδο του phising με δόλωμα τις λέξεις «» αυξάνονται

Η εποχή των τραβάει την προσοχή τόσο των καταναλωτών όσο και των καταστηματαρχών. Ωστόσο, ταυτόχρονα, οι εκπτώσεις αποτελούν αγαπημένη περίοδο για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου, καθώς καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν τους καταναλωτές δημιουργώντας ψεύτικες σελίδες που μιμούνται τις μεγαλύτερες πλατφόρμες λιανικής και συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών.

Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2021, οι λύσεις ασφάλειας της Kaspersky εντόπισαν περισσότερες από 40 εκατομμύρια επιθέσεις phishing που στόχο είχαν πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αγορών και τραπεζικών ιδρυμάτων. Καθώς τα καταστήματα ανέκαμψαν το 2021 μετά από 18 δύσκολους μήνες και οι καταναλωτές επέστρεψαν στις δια ζώσης αγορές, οι ερευνητές της Kaspersky δεν παρατήρησαν τις τυπικές εποχικές τάσεις για το phishing που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές αγορές, όπως σημαντική εισροή σελίδων phishing με εξωπραγματικά συμφέρουσες προσφορές εκπτώσεων ή διάδοση απατών σχετικών με το λιανικό εμπόριο.

 

Ωστόσο, υπάρχει μια αξιοσημείωτη εξαίρεση. Το 2021, ο συνολικός αριθμός προσπαθειών phishing που στόχο είχαν συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών υπερδιπλασιάστηκε από τον Σεπτέμβριο (627.560) έως τον Οκτώβριο (1.935.905), σημειώνοντας αύξηση κατά 208%. Πράγματι, φέτος είδαμε την εισαγωγή νέων συστημάτων πληρωμών σε διάφορες χώρες λόγω της απαράμιλλης ευκολίας που προσφέρουν. Καθώς οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν ταχύτατα στα νέα δεδομένα, οι απατεώνες άρχισαν να εκμεταλλεύονται τέτοια συστήματα ως δόλωμα για τη διάδοση κακόβουλης δραστηριότητας.

Υπήρξε επίσης αύξηση στον αριθμό των spam email που εντοπίστηκαν από τα προϊόντα της Kaspersky. Μια ενεργή εξάπλωση spam emails με 221.745 emails που περιείχαν τις λέξεις «» εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια του μήνα εν μέσω της εκπτωτικής περιόδου, από τις 27 Οκτωβρίου έως τις 19 Νοεμβρίου.

Οι ερευνητές της Kaspersky έχουν επίσης αναλύσει ποιες δημοφιλείς πλατφόρμες χρησιμοποιήθηκαν ως δόλωμα για τη διάδοση σελίδων phishing. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Amazon αποτέλεσε το πιο δημοφιλές δόλωμα δεδομένου του συνολικού αριθμού των προσπαθειών phishing που χρησιμοποίησαν το όνομά της. Για το μεγαλύτερο μέρος του 2021, το δεύτερο πιο δημοφιλές ήταν το eBay, ακολουθούμενο από το Alibaba και το Mercado Libre.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025