Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, συνολικά τριακόσια ηλεκτρικά λεωφορεία, εκ των οποίων τα 100-130 τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θα αποκτήσει μέσα στη διετία ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. .

Όπως αναφέρει το ΕΘΝΟΣ, ήδη εκπονούνται τοπογραφικές μελέτες για την τοποθέτηση δύο σταθμών φόρτισής τους στα δύο αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ, στον Φοίνικα και στη Σταυρούπολη, στους οποίους θα προστεθούν άλλα τρεις-τέσσερις σταθμοί σε σημεία της Θεσσαλονίκης (για παράδειγμα στην πλατεία Ελευθερίας), προκειμένου να μη εξαντληθεί η μπαταρία κανενός λεωφορείου την ώρα που εκτελεί δρομολόγια.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προμηθευτεί ο Οργανισμός, θα έχουν αυτονομία από 100 έως 180 χιλιόμετρα, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα τοποθετηθούν στα αμαξοστάσια οι δύο σταθμοί φόρτισης. Η χρηματοδότηση για την απόκτησή τους προέρχεται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα φτάσουν στον ΟΑΣΘ μέσω διαγωνισμού του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα αντικαταστήσουν πολύ παλαιά λεωφορεία που διαθέτει σήμερα ο στόλος του Οργανισμού.

Τα παραπάνω ανέφερε ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Κώστας Ταγγίρης, ο οποίος σημείωσε ότι σχεδιάζεται και υλοποιείται γενικότερη αναδιάρθρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και εξαιτίας της επικείμενης λειτουργίας του μετρό.

Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού, κατά προτεραιότητα οδηγών και στη συνέχεια ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν να γίνουν προσλήψεις στον Οργανισμό από το 2012 και πλέον έχει συρρικνωθεί σημαντικά ο αριθμός των εργαζομένων.

Όπως είπε ο κ. Ταγγίρης, μόνο από τον περασμένο Αύγουστο μέχρι σήμερα έχουν αποχωρήσει για διάφορους λόγους από τον ΟΑΣΘ 130 άτομα και σήμερα ο αριθμός των εργαζομένων είναι λίγο μεγαλύτερος από 1.500 άτομα. Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνουν οι προσλήψεις, είναι να ξεμπλοκάρει ο Οργανισμός από το καθεστώς εκκαθάρισης, στο οποίο βρίσκεται εδώ και χρόνια. Στο θέμα αυτό φαίνεται φως στον ορίζοντα, αφού μετά από επαφές με τα αρμόδια υπουργεία έχουν δοθεί οι διαβεβαιώσεις ότι ο σκόπελος θα ξεπεραστεί.

«Το υπουργείο αποδέχθηκε ότι ο Οργανισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά για μεγάλο χρονικό διάστημα με το υπάρχον δυναμικό. Θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις αρχικά οδηγών. Εμείς χρειαζόμαστε να προσλάβουμε 404 οδηγούς αλλά και με λίγους λιγότερους θα είμαστε καλά», ανέφερε ο κ. Ταγγίρης.

Σχεδόν 500 λεωφορεία κυκλοφορούν την ημέρα

Σήμερα στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν κατά μέσο όρο την ημέρα 460-490 λεωφορεία, αριθμός ο οποίος αναμένεται να αυξηθεί. Το 2019 σε ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη εξυπηρετούσαν τους πολίτες μόλις 230 αστικά λεωφορεία.

Κατά τον κ. Ταγγίρη, ο ΟΑΣΘ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις λεωφορειακές γραμμές της Δυτικής Θεσσαλονίκης. «Τα οχήματα που εξοικονομήθηκαν σταδιακά από τις αρχές Φεβρουαρίου από την ανάθεση έξι επιπλέον λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ, εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τις γραμμές της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για περισσότερα από τριάντα λεωφορεία και περίπου ογδόντα οδηγούς. Η ενίσχυση αυτή δίνει ουσιαστικές ανάσες στις μετακινήσεις των κατοίκων των πλέον πολυπληθών γειτονιών της Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο κ. Ταγγίρης.

Τα λεωφορεία της Λειψίας

Ο ίδιος έκανε αναφορά και στα 49 λεωφορεία, τα οποία πριν από πολλούς μήνες αγόρασε από τη Λειψία της Γερμανίας ο Δήμος Θεσσαλονίκης και τα παραχώρησε ως δωρεά στον ΟΑΣΘ για τις ανάγκες του Οργανισμού. Υπενθυμίζεται ότι τα συγκεκριμένα λεωφορεία δε διαθέτουν κλιματιστικά, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στο επιβατικό κοινό.

Όπως είπε ο κ. Ταγγίρης, από τα 49 αυτά λεωφορεία, σήμερα εκτελούν δρομολόγια τα 40, ενώ άλλα έξι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα γίνουν αξιόπλοα. «Το καλοκαίρι, από τον Ιούνιο και μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη καθημερινά λιγότερα λεωφορεία σε σχέση με τις άλλες περιοχές του χρόνου. Άρα το καλοκαίρι δεν κυκλοφορούν αυτά της Λειψίας, τα οποία δε διαθέτουν κλιματιστικά», είπε ο κ. Ταγγίρης.

Προσφορά στα ΑμεΑ

Ως συγκινητική χαρακτήρισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ την προσφορά του οργανισμού σε άτομα με ειδικές ανάγκες, αφού υπάρχουν τέσσερα μικρά οχήματα και άλλα δύο σε εφεδρεία, τα οποία μεταφέρουν δωρεάν ΑμεΑ, όπου θέλουν να πάνε, ακόμα και για μία βόλτα. Στη συνέχεια τα οχήματα επιστρέφουν τα ΑμεΑ στο σπίτι τους.

Τα τέσσερα οχήματα λειτουργούν κάθε μέρα και εκτελούν ημερησίως μέχρι εκατό διαδρομές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025