Εκτός χρονοδιαγράμματος βγαίνει, για πολλοστή φορά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως προς το κλείσιμο των θυρών στις γραμμές 1, 2 και 3 του μετρό, παρά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, ότι η σημερινή ημέρα θα σηματοδοτούσε και την επίσημη έναρξη του , αφού μόνο με το κόμιστρο θα γίνεται η είσοδος και η έξοδος από τους σταθμούς.

Μπορεί ο ΟΑΣΑ να εκτιμά ότι «είμαστε στην τελική ευθεία» για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, καθώς «φρένο» έβαζε η καθυστέρηση στην έκδοση των καρτών σε περίπου 50.000 ανέργους και ΑμΕΑ, η οποία όμως, όπως σημειώνουν, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, ωστόσο οι εργαζόμενοι έχουν αντίθετη γνώμη, κάνοντας λόγο για διάφορα τεχνικά και επιμέρους προβλήματα που καθιστούν αδύνατο, στην παρούσα φάση, το κλείσιμο των θυρών. Μάλιστα, όπως εξηγούν στον Ελεύθερο Τύπο, «δεν πρόκειται να κλείσουν διότι δεν έχει εξασφαλιστεί η στοιχειώδης ασφάλεια, όπως για παράδειγμα τα συστήματα πυρανίχνευσης που θα ανοίγουν τις μπάρες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης».

Βέβαια, δεν είναι η μόνη «τρύπα» στο σχεδιασμό. Οι ελλείψεις σε ρολάκια, που ανάγκαζαν τους εργαζομένους να ψάχνουν μέχρι και στα σκουπίδια προκειμένου να τα επαναφορτίσουν, συνεχίζονται, με τους υπαλλήλους να είναι φανερά αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί. Στο ίδιο πλαίσιο, το μειωμένο προσωπικό που σε αυτή τη φάση απασχολείται στην «ενημέρωση» των επιβατών, για το πώς δηλαδή θα χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, καθώς ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ προβλέπει έναν υπάλληλο σε κάθε είσοδο – έξοδο, ούτως ώστε να πραγματοποιεί τους ελέγχους.

Το σημαντικότερο δε, όπως τονίζουν στον «Ελεύθερο Τύπο», είναι ότι οι φθορές που έχουν προκληθεί στα ακυρωτικά μηχανήματα ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί. Ο φόβος για τη «συνέπεια» των επιτήδειων δημιουργεί έναν ακόμη «πονοκέφαλο» στον ΟΑΣΑ, που καλείται αφενός να φέρει εις πέρας τη διαδικασία και, αφετέρου, να συνεννοηθεί με την ανάδοχο εταιρία για να επισκευάσει τις φθορές. Σύμφωνα με το καταστατικό, η ανάδοχος υποχρεούται εντός 5 ημερών να έχει επιδιορθώσει τη ζημιά σε όσα μηχανήματα δεν είναι λειτουργικά. Το γεγονός, όμως, ότι η επίθεση στο σταθμό των Πετραλώνων έγινε στις 3 Φεβρουαρίου και τα μηχανήματα είναι ακόμα «κομματιασμένα», καταδεικνύει την τουλάχιστον κακή συνεννόηση, αλλά και επιβεβαιώνει εν μέρει τις ανησυχίες των εργαζομένων.

Προς το παρόν, πάντως, οι μπάρες έχουν κατέβει στους σταθμούς του μετρό Αγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Αγιος Δημήτριος και Αιγάλεω. Πότε όμως θα κλείσουν οι υπόλοιπες μπάρες στο μετρό; Το να γίνει «μονομιάς», όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός, θεωρείται απίθανο σενάριο και αυτό γιατί τα παραπάνω ζητήματα είναι δύσκολο να λυθούν έγκαιρα. Οπως σημειώνουν ασφαλείς πηγές στον «Ε.Τ.», ένα εκ των σεναρίων που εξετάζεται -και μάλλον είναι το επικρατέστερο- αφορά στην τμηματική παράδοση και συγκεκριμένα ανά μία εβδομάδα να παραδίδεται και ένας σταθμός.

Στοιχεία

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 400.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ το 80% των εισιτηρίων που πωλούνται αφορούν κόμιστρα μίας διαδρομής. Παράλληλα, οι επιβάτες που μετακινούνται περισσότερο με λεωφορεία και τρόλεϊ, μπορούν να αγοράζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο σε 1.005 σημεία, τα οποία είναι επί το πλείστον περίπτερα και μίνι μάρκετ. Ο Οργανισμός, σε κάθε περίπτωση, συνιστά να μην πετούν οι πολίτες τα εισιτήρια αλλά να τα επαναφορτίζουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025