Μία 9χρονή μαθήτρια «έσβησε» το πρωί της Κυριακής στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, όπου νοσηλευόταν από τις 24 Ιανουαρίου, μετά από σοβαρό αλλεργικό σοκ που υπέστη από κατανάλωση γλυκού (μπακλαβαδάκι) μέσα στην σχολική τάξη .
Από τον Μάκη Λάππα Σχολικό Νοσηλευτή -ΠΕ25
Το παραπάνω λυπηρό και τραγικό γεγονός έρχεται να συμπληρώσει μια σειρά περιστατικών που έχουν καταγραφεί τον τελευταίο χρόνο στα σχολεία.
Ένα τέτοιο περιστατικό συνέβη σε δημοτικό σχολειό της Αχαΐας όπου ένας μαθητής έχασε της αισθήσεις του στο προαύλιο του σχολείου και ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ αλλά ο μαθητής χάθηκε . Σε μία άλλη περίπτωση στη Λαμία όπου ένας δεκαπεντάχρονος έπαθε ανακοπή μέσα στο σχολείο και τελευταία στιγμή σώθηκε, μετά από την άμεση επέμβαση του ΕΚΑΒ.
Όλα τα έκτατα περιστατικά και ατυχήματα θα μπορούσαν είτε να είχαν αποφευχθεί είτε να είχαν σωθεί αρκετά παιδιά εάν σε όλα τα σχολεία υπήρχαν σχολικοί νοσηλευτές όπου θα πρόσφεραν άμεσα τις πρώτες βοήθειες .
Το υπουργείο παιδείας θα πρέπει να αναλογιστεί το κενό που υπάρχει στα σχολεία και να προσλάβει άμεσα Μόνιμους Σχολικούς Νοσηλευτές .
Μπορούμε να δούμε παρακάτω κάποια Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Κλάδου των Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25 : Επιπλέον των κύριων καθηκόντων του που σχετίζονται με την κάλυψη των αναγκών των υποστηριζόμενων μαθητών: α) παρέχει πρώτες βοήθειες για όλους τους μαθητές της σχολικής μονάδας,
β) φροντίζει για τη διαμόρφωση του φαρμακείου του σχολείου, γ) ενημερώνει και συμβουλεύει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς για θέματα υγείας, για την προστασία του σχολείου από ιογενείς καταστάσεις, εποχιακές λοιμώξεις και επιδημίες όπως και για την αποφυγή μεταδιδόμενων νοσημάτων, δ) συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας,
ε) διοργανώνει σεμινάρια παροχής πρώτων βοηθειών στο προσωπικό του σχολείου, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, στ) σε συνεννόηση με το διευθυντή του σχολείου αναλαμβάνει την επικοινωνία με τις υγειονομικές υπηρεσίες σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του και ζ) συνεργάζεται με το διευθυντή του σχολείου για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της υγιεινής του σχολικού περιβάλλοντος (αίθουσες, κοινόχρηστοι χώροι, κυλικείο, κ.α.), και συνιστά τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για την προστασία των μαθητών.
Οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες όπως και στην Αμερική τα σχολεία εκτός από τους εκπαιδευτικούς έχουν και μόνιμους σχολικούς νοσηλευτές .
Η πανδημία μας θύμισε σε όλους μας ότι το πιο πολύτιμο που έχουμε είναι η υγεία μας .
Ας μην την στερούμε στα παιδία μας .