με τις ταμειακές μηχανές που σκοπό έχει τη διασφάλιση της νόμιμης έκδοσης των φορολογικών συναλλαγών μέσω της πληρωμής με κάρτα για την αποτελεσματική φορολογική παρακολούθηση αυτών και την περιστολή της φοροδιαφυγής.

O διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής είπε: «Αυτό το καλοκαίρι βγάλαμε πάρα πολλά κλιμάκια για να ελέγξουμε ακριβώς αν οι ταμειακές διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τις πληροφορίες και επιβλήθηκαν και πολύ αυστηρά πρόστιμα και κλεισίματα επιχειρήσεων στους παραβάτες».

Στη συνέχεια ο Γιώργος Πιτσιλής εξήγησε πώς ακριβώς γίνεται η διαδικασία της διασύνδεσης. «Είναι δεύτερο βήμα η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές. Πολύ πιο σύνθετο, πολύ πιο παραγοντικό έργο, στο οποίο εμπλέκονται η ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις και οι εταιρείες που φτιάχνουν τα διάφορα λογισμικά.

Την προηγούμενη εβδομάδα συμπληρώσαμε την εικόνα, την κανονιστική του πώς όλες αυτές οι πιθανές λύσεις θα μπορέσουν να λειτουργήσουν μεταξύ τους και να διασυνδεθούν», δήλωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Βγήκε λοιπόν η απόφαση και βγάλαμε και το χρονοδιάγραμμα. Τι λέει το χρονοδιάγραμμα; Όλες αυτές οι επιχειρήσεις που συνδέονται με τα POS μέχρι την Παρασκευή μας έστειλαν όλα τα στοιχεία για τα POS στη χώρα. Εκτιμάμε ότι έχουμε περίπου ένα εκατομμύριο POS να ξέρετε στην Ελλάδα. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα ανοίξουμε το μητρώο των POS και στις επιχειρήσεις για να συμπληρώσουν ότι τυχόν στοιχεία δεν υπάρχουν».

Καταλήγοντας τόνισε: «Όλες αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει μέσα σε πολύ λίγες μέρες να μας πουν ότι τα POS τους είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές μας και μετά να αρχίσουν να τα αναβαθμίζουν, να τα αναβαθμίζουν από μακριά.

Κάθε ένα που θα αναβαθμίζουν θα μας το στέλνουν και θα ειδοποιούμε την επιχείρηση και θα της λέμε είσαι έτοιμη, έχεις 30 ημέρες να φωνάξεις τον εγκαταστάτη σου και να διασυνδέσεις το αναβαθμισμένο σου POS με την ταμειακή σου».

Ποια είναι η καταληκτική προθεσμία; «Όλο αυτό μέχρι τις 29/2/2024 πρέπει να έχει τελειώσει», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διοικητής της ΑΔΑΕ.

Τρία στάδια

Η διαδικασία διασύνδεσης POS και ταμειακών συστημάτων διαμορφώνεται σε τρία στάδια, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση:

Στάδιο 1: Υποβολή Δήλωσης Συμμόρφωσης από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs) που εμπλέκονται με τη λειτουργία των POS, με την οποία δηλώνεται ότι τα συγκεκριμένα μοντέλα POS τους εναρμονίζονται με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ και δύνανται να αναβαθμιστούν.

Για τα μοντέλα POS που λειτουργούν σήμερα στην ελληνική αγορά, oι Δηλώσεις Συμμόρφωσης πρέπει να υποβληθούν:

για ημεδαπούς Παρόχους, έως τις 24/10/2023 ή τις 24η Νοεμβρίου 2023, ανάλογα με τον τύπο διασύνδεσης του ταμειακού συστήματος και του POS για αλλοδαπούς Παρόχους, έως τις 24/10/2023.

Στις Δηλώσεις αυτές, τίθενται προθεσμίες συμμόρφωσης των POS με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής:

έως τις 17/11/2023, για τη διασύνδεση απλών ταμειακών μηχανών με ενσύρματα ή ασύρματα POS σε τοπικό δίκτυο από ημεδαπούς Παρόχους
έως τις 8/12/2023, για την διασύνδεση απλών ταμειακών μηχανών με mobilePOS (4G) και softPOS από ημεδαπούς Παρόχους
έως τις 8/1/2024, για την διασύνδεση των POS με όλα τα σύνθετα ταμειακά συστήματα από ημεδαπούς Παρόχους, καθώς και κάθε διασύνδεση από αλλοδαπούς Παρόχους.

Στάδιο 2: Αναβάθμιση των POS από τους Παρόχους και ενημέρωση της ΑΑΔΕ από τους Παρόχους για τις αναβαθμίσεις σε ημερήσια βάση.

Οι Πάροχοι έχουν υποχρέωση να αναβαθμίσουν άμεσα τα POS που διαχειρίζονται και να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ κάθε ημέρα για τις αναβαθμίσεις που πραγματοποίησαν την προηγούμενη ημέρα.

Στάδιο 3: Αναβάθμιση των ταμειακών συστημάτων, εφόσον απαιτείται και διασύνδεσή τους με τα POS, με ευθύνη των επιχειρήσεων που τα χρησιμοποιούν κατόπιν ειδοποίησής τους από την ΑΑΔΕ.

Οι επιχειρήσεις ειδοποιούνται από την ΑΑΔΕ με email για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναβάθμισης από τους Παρόχους του συνόλου των POS που διαθέτουν, όπως αυτά έχουν καταγραφεί στο Μητρώο POS.

Από την ειδοποίηση αυτή υποχρεούνται, εντός 30 ημερών, να αναβαθμίσουν την ταμειακή μηχανή τους, εφόσον απαιτείται, και να ολοκληρώσουν τη διασύνδεση με τα POS τους, καλώντας πιστοποιημένο τεχνικό ΦΗΜ.

Αντί της αναβάθμισης των υφιστάμενων POS τους, oι επιχειρήσεις μπορούν να δηλώσουν στο Μητρώο POS, το αργότερο έως τις 15/1/2024, ότι προτίθενται να τα αντικαταστήσουν με νέα, ήδη εναρμονισμένα με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ.

Σε κάθε περίπτωση, και ανεξάρτητα από το χρόνο στον οποίο θα λάβουν ατομική ειδοποίηση, οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων με τα POS τους ή να έχουν αποκτήσει νέα συστήματα που πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές το αργότερο μέχρι τις 29/2/2024.

Προσεχώς, σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας, θα επανεκκινήσουν τα προγράμματα ενισχύσεων για απόκτηση ή αντικατάσταση POS, παλαιών φορολογικών μηχανισμών κλπ, και θα εμπλουτιστούν και με τις νέες τεχνολογικές λύσεις που καλύπτονται από τις σχετικές αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025