Η αλλαγή παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος γίνεται πλέον πιο εύκολη και άμεση από ποτέ, χάρη στη νέα ψηφιακή υπηρεσία που λειτουργεί μέσω του gov.gr. Η πρωτοβουλία αυτή επιτρέπει στον καταναλωτή να αλλάζει πάροχο χωρίς να προσκομίζει έγγραφα και χωρίς να μεταβαίνει απαραίτητα σε φυσικό κατάστημα, μειώνοντας σημαντικά τη γραφειοκρατία και ενισχύοντας τη διαφάνεια και την ασφάλεια στη διαχείριση των προσωπικών του στοιχείων.
Δείτε εδώ Gov.gr Wallet: Τι είναι η Θυρίδα Πολίτη
Η διαδικασία πραγματοποιείται είτε εξ αποστάσεως, είτε με επίσκεψη σε φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα του παρόχου που επιθυμεί ο πολίτης, και περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
Πώς αλλάζω πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος μέσω gov.gr
Ο πολίτης επιλέγει τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας που τον εξυπηρετεί και ξεκινά τη διαδικασία αλλαγής, είτε από φυσικό κατάστημα είτε από το ηλεκτρονικό περιβάλλον του παρόχου. Εκεί επιλέγει το προϊόν που τον ενδιαφέρει και καταθέτει αίτημα για νέα σύμβαση.
Μέσω ειδικού συνδέσμου ή ανακατεύθυνσης, ο χρήστης οδηγείται στην ασφαλή πλατφόρμα του gov.gr. Η ταυτοποίησή του γίνεται με τη χρήση των κωδικών TaxisNet και ενός κωδικού μιας χρήσης (OTP), ο οποίος αποστέλλεται στο κινητό τηλέφωνο που έχει καταχωριστεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
Αφού γίνει η ταυτοποίηση, εμφανίζονται στον χρήστη τα προσωπικά του στοιχεία που αντλούνται αυτόματα από κρατικά μητρώα – όπως ΑΦΜ, ΔΟΥ, διεύθυνση ακινήτου, στοιχεία ιδιοκτησίας ή μίσθωσης και αριθμός παροχής. Ο χρήστης καλείται να επιβεβαιώσει αυτά τα στοιχεία και να παράσχει τη συγκατάθεσή του για να διαβιβαστούν στον νέο πάροχο.
Δείτε ακόμη Έτσι θα πάρεις επίδομα 150 ευρώ ΑΜΕΣΑ – Αιτήσεις στο gov.gr
Η διαδικασία ολοκληρώνεται στο περιβάλλον του παρόχου με την υπογραφή της νέας σύμβασης, η οποία μπορεί να υπογραφεί και ψηφιακά. Δεν απαιτείται καμία περαιτέρω ενέργεια από τον χρήστη προς το Δημόσιο ή τρίτους.
Η συγκεκριμένη υπηρεσία εξυπηρετεί σήμερα αποκλειστικά φυσικά πρόσωπα, ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για την ένταξη και νομικών προσώπων. Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται προέρχονται από το Μητρώο Πολιτών, το ΕΜΕπ, την ΑΑΔΕ, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, την πλατφόρμα δήλωσης μισθώσεων και την Εφορία, χωρίς να απαιτείται η φυσική προσκόμιση εγγράφων από τον πολίτη.
Σύντομα, η επισκόπηση των στοιχείων και η παροχή της συγκατάθεσης θα είναι δυνατή και μέσω του Gov.gr Wallet, διευκολύνοντας περαιτέρω τη διαδικασία, με ειδοποιήσεις (push notifications) στο κινητό.
Η νέα υπηρεσία συνιστά μια σημαντική πρωτοβουλία για τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών στην αγορά ενέργειας. Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών, με στόχο τη διευκόλυνση του πολίτη και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας.
Διαβάστε επίσης Ποιά τιμολόγια ρεύματος συμφέρουν;