Σημεία και τέρατα στα ελληνικά σχολεία αποκάλυψε χθες ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, με πλασματικά κενά και τμήματα που δημιουργούνταν μόνο για να καλύπτουν το ωράριό τους οι εκπαιδευτικοί. Ο κ. Φίλης παραδέχθηκε την ύπαρξη πελατειακού κράτους στα σχολεία, και μίλησε για αντίληψη κακώς εννοούμενης αλληλεγγύης.

Ειδικότερα, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Eπιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο υπουργός ανέφερε ότι από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο προκύπτει ότι υπάρχουν:

• Πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές.

• 13.500 ώρες σε γραμματειακή υποστήριξη στον χώρο της εκπαίδευσης. Δηλαδή εκπαιδευτικοί δήλωναν ότι απασχολούνται σε γραμματειακή υποστήριξη του σχολείου τους.

«Εχουμε πολλά κενά, πλασματικά κενά. Εκπαιδευτικούς με 10 ώρες εργασία, 8 ώρες εργασία, 15 ώρες εργασία, πολύ κάτω από το πραγματικό τους ωράριο. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στο σχολείο με το να κρύβουμε αυτή την πραγματικότητα;» ρώτησε ο κ. Φίλης. Και πρόσθεσε: «Και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αυτό το πράγμα δεν το έβλεπε, οι σχολικοί σύμβουλοι δεν το έβλεπαν; Και στη σχολική μονάδα, ο διευθυντής δεν το έβλεπε αυτό; Δεν θέλω να κατηγορήσω συλλήβδην, αλίμονο, αλλά υπάρχει μία αντίληψη κακώς εννοούμενης αλληλεγγύης. Δεν είναι αλληλεγγύη, είναι κατά τη γνώμη μου η επιβίωση ενός πελατειακού κράτους και στον χώρο της εκπαίδευσης».

Βεβαίως, ουκ ολίγες φορές κατά το παρελθόν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις είχαν επιτεθεί με σφοδρότητα σε όσους είχαν αποκαλύψει φαινόμενα αργομισθίας σε σχολεία. Από την άλλη, ο κ. Φίλης επανέλαβε τον στόχο του για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών μέχρι το 2018, δηλώνοντας ωστόσο ότι «όσους διορισμούς κι αν κάνουμε, που είναι αναγκαίο, η εκπαίδευση θα μοιάζει ότι είναι ένα πιθάρι χωρίς πάτο αν δεν αντιμετωπίσουμε παθογένειες στη λειτουργία των σχολείων, που αφορούν όχι τα πραγματικά αλλά τα τεχνητά κενά.

Τέλος, αρνητική είναι η απάντηση της πρώην υπουργού Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου στην πρόταση του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Κώστα Γαβρόγλου, να λάβει μέρος σε συνεδρίαση της Βουλής στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου. «Η σημερινή κυβέρνηση, ενώ εξαγγέλλει “εθνικό διάλογο”, προωθεί συνεχώς καίριες ανατροπές του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, οι περισσότερες με την ευθέως αντισυνταγματική διαδικασία των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου. Αλήθεια ποια “εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη” επιβάλλει αυτή την επιλογή; Αντιλαμβάνεσθε ότι με τέτοιες προϋποθέσεις δεν είναι δυνατόν να υπάρξει διάλογος, παρά μόνο ως πρόσχημα», λέει στην επιστολή της η κ. Διαμαντοπούλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025