Η τελική δοκιμασία πιστοποίησης (εξετάσεις) των εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν το πρόγραμμα εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ, το οποίο υλοποιήθηκε από σύμπραξη 9 ΑΕΙ, στα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ) την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2019, θα διεξαχθεί το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019.
Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν σε κέντρα εξετάσεων που είναι εργαστήρια ΑΕΙ, σε πανελλαδικό επίπεδο και συγκεκριμένα στις πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κόρινθο, Ιωάννινα, Καρδίτσα, Βόλο, Κομοτηνή.
Στοιχεία σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης περιλαμβάνονται στο «Κανονιστικό Πλαίσιο Συμμετοχής σε Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ» (Παράρτημα Γ), που είναι διαθέσιμο στην Πύλη Ενημέρωσης της Επιμόρφωσης, https://e-pimorfosi.cti.gr και συγκεκριμένα εδώ, ενώ η συμμετοχή των εκπαιδευτικών που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το πρόγραμμα στην τελική δοκιμασία πιστοποίησης είναι υποχρεωτική.
Τα θέματα των εξετάσεων θα βασίζονται στο Επιμορφωτικό υλικό του προγράμματος, Γενικό Μέρος και Ειδικό Μέρος (ανά Συστάδα) που έχει διατεθεί μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης, moodle, του προγράμματος (http://moodlepake.cti.gr/).
Δείγματα ερωτήσεων Γενικού Μέρους και Ειδικού Μέρους (ανά συστάδα) για το αυτοματοποιημένο μέρος της εξέτασης, καθώς και στοιχεία για το μη αυτοματοποιημένο μέρος της εξέτασης (Πλαίσιο Θέματος Ελεύθερης Ανάπτυξης/ «Κέλυφος», ανά συστάδα) δημοσιεύονται, στην παραπάνω Πύλη Ενημέρωσης και συγκεκριμένα εδώ.
Στις επόμενες ημέρες με νεώτερη ανακοίνωση, θα δημοσιευθούν λεπτομέρειες σχετικά με τον τόπο στον οποίο θα πρέπει να προσέλθει ο κάθε υποψήφιος προκειμένου να λάβει μέρος στη δοκιμασία, καθώς και αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τη συμμετοχή στις εξετάσεις. Για την κατανομή των υποψηφίων στα κέντρα εξετάσεων λαμβάνεται υπόψη ο τόπος διαμονής – απασχόλησής τους.
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να επισκέπτονται συχνά την παρούσα Πύλη Ενημέρωσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», https://e-pimorfosi.cti.gr, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2014-2020), για να ενημερώνονται για τα νέα και τις εξελίξεις στο θέμα αυτό, που θα δημοσιεύονται εκεί.
Ξεκίνησαν από αυτή την εβδομάδα, 8 Απριλίου 2019, τα προγράμματα της 5ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. στα οποία συμμετέχουν 5.840 εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, που υπηρετούν σε όλη την Ελλάδα ή το Εξωτερικό (ελληνικά σχολεία της ομογένειας). Έτσι, ο συνολικός αριθμός των επιμορφούμενων από τον Μάιο 2017 μέχρι σήμερα, έφτασε τους 30.000 εκπαιδευτικούς, που είναι ο στόχος για την Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., στο πλαίσιο της πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», http://e-pimorfosi.cti.gr, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2014-2020), η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Αναλυτικά στοιχεία περιλαμβάνονται στους Πίνακες 1 και 2.
Τα προγράμματα αφορούν εισαγωγική επιμόρφωση σχετικά με την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.) για όλους τους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών, έχουν διάρκεια 36 διδακτικών ωρών και υλοποιούνται από εξειδικευμένους επιμορφωτές του Μητρώου Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) που είναι σχολεία ή άλλοι εκπαιδευτικοί φορείς σε όλη την Ελλάδα, με το «παραδοσιακό» (δια ζώσης συνεδρίες) ή το «μεικτό» μοντέλο επιμόρφωσης (σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες, με χρήση ειδικής πλατφόρμας υποστήριξης εικονικής τάξης και κατά περίπτωση, δυο δια ζώσης συνεδρίες σε ένα σαββατοκύριακο).
Η εφαρμογή του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης σε σημαντικό αριθμό των υλοποιούμενων προγραμμάτων, δίνει τη δυνατότητα και την ευκαιρία συμμετοχής σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές. Με τον τρόπο αυτό, στους συμμετέχοντες της 5ης περιόδου επιμόρφωσης περιλαμβάνονται 798 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε μικρές νησιωτικές περιοχές και 22 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο εξωτερικό για τις ανάγκες της ομογένειας, οι οποίοι παρακολουθούν τα μαθήματα από απόσταση, μέσω της ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναλυτικά στοιχεία περιλαμβάνονται αντίστοιχα, στον Πίνακα 3 και στον Πίνακα 4.
Οι εκπαιδευτικοί που ολοκληρώνουν την Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., μετά από επιτυχή συμμετοχή σε εξετάσεις πιστοποίησης που θα λάβουν χώρα σε μεταγενέστερο χρόνο, θα έχουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους, στο επίπεδο της ολοκληρωμένης επιμόρφωσης για την παιδαγωγική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους (Β’ επίπεδο Τ.Π.Ε.), με τη συμμετοχή τους στην Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη).
Η Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., η οποία θα ξεκινήσει στις αρχές του 2020, αρχικά για 5.000 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, αφορά σε επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα της σχολικής εκπαίδευσης, θα έχει διάρκεια 60 ώρες, στις οποίες περιλαμβάνονται 42 διδακτικές ώρες και 18 ώρες υποστηρικτικών συναντήσεων για την «εφαρμογή στην τάξη». Η «εφαρμογή στην τάξη» αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της επιμορφωτικής διαδικασίας, περιλαμβάνει την υλοποίηση από κάθε επιμορφούμενο εκπαιδευτικό, κατ’ ελάχιστον 6 παρεμβάσεων στην τάξη με τους μαθητές του, με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων του σχολείου και αποβλέπει αφ’ ενός στην καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί, αφ’ ετέρου στην άμεση και με μαζικό τρόπο μεταφορά των αποτελεσμάτων της επιμορφωτικής διαδικασίας στους τελικά ωφελούμενους, που είναι οι μαθητές.