Ολοκληρώθηκε τα μεσάνυχτα της Τετάρτης στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης οχημάτων.

Γιώργος Κ. Ανδρής, newsauto.gr

Με τις ψήφους των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΣΥ υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφορές υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης και άλλες διατάξεις».

Στο νομοσχέδιο εγκρίθηκαν και δύο ακόμα τροπολογίες που προβλέπουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων και προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, σε Ο.Α.Σ.Θ και ΟΣΕ ενώ σε άλλη τροπολογία γίνεται ιδιαίτερη αναφορά για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τη νέα σήμανση που θα τα αφορά αλλά και για τους σταθμούς φόρτισής τους. Μάλιστα υπάρχει και ειδικό σήμα σύμφωνα με το οποίο επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε ηλεκτρικά οχήματα το οποίο προμηνύει εξελίξεις γύρω από την ηλεκτροκίνηση…

Πάντως όπως και να έχει το θέμα αυτή τη στιγμή πάνω από 70.000 υποψήφιοι οδηγοί έχουν μπει σε λίστα αναμονής για να δώσουν εξετάσεις και οι περισσότεροι «τρέχουν» να προλάβουν ώστε να δώσουν με το παλιό σύστημα καθώς το μέρος του καινούριου συστήματος στην καλύτερη περίπτωση θα ενεργοποιηθεί το επόμενο δίμηνο, ακόμη ένα μέρος του θα ενεργοποιηθεί μετά από 4 μήνες ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου θα είναι έτοιμο τον Οκτώβριο όποτε και θα μπει σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη ένα τέλος στο… πλυντήριο αδειών οδήγησης!

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ωστόσο υπεραμύνθηκε του νομοθετήματός του, τονίζοντας ότι «έπειτα από πολλές δεκαετίες επιτυγχάνεται μέσα από το νομοσχέδιο η τροποποίηση ενός αναχρονιστικού συστήματος που όλοι οι πολίτες γνώριζαν τη διαβλητότητα του».

Από την πλευρά της, η Αξιωματική Αντιπολίτευση έκανε λόγο για απαράδεκτο, μη εφαρμόσιμο και προβληματικό νομοσχέδιο, που μετακυλύει τα προβλήματα.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τομές του νομοσχεδίου, τις κάμερες και τα μικρόφωνα εντός αιθουσών εξέτασης και οχημάτων, όπως και την ηλεκτρονική κλήρωση με την οποία καθορίζεται το ζευγάρι εξεταζόμενου και εξεταστή, τις πειθαρχικές ποινές και τα πρόστιμα που φθάνουν ως και τις 6.000 ευρώ για εξεταστές και σχολές οδηγών καθώς και ότι θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17άρηδες.

Ακόμα, διαβεβαίωσε ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα οπότε και θα εφαρμοστεί κι έτσι «θα μπει τέλος στο πλυντήριο αδειών οδήγησης».

Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ Ανδρέας Κατσανιώτης έκανε λόγο για προβληματικές διατάξεις, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο μη εφαρμόσιμο και προσχηματικό.

Όπως υποστήριξε, χρησιμοποιείται δήθεν το θέμα της διαφάνειας για να δώσει λύση στις πληρωμές υπερωριακής απασχόλησης, ενώ κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών ότι παριστάνει τον κήνσορα της τάξης και της ηθικής στοχοποιώντας χιλιάδες επαγγελματίες.

«Κανείς δεν υποστηρίζει ότι το σύστημα εξετάσεων είναι αδιάφθορο και δεν χρειάζεται αλλαγές. Θέλει όμως συνολική και οριστική αντιμετώπιση και όχι ένα νομοσχέδιο προβληματικό και απαράδεκτο που μετακυλύει το πρόβλημα και δημιουργεί περισσότερα» σημείωσε.

Έντονη κριτική άσκησε επίσης ο εισηγητής της ΝΔ και για το ηλεκτρονικό σύστημα εξέτασης, υποστηρίζοντας ότι, ενώ αναγκάζει τους εξεταστές εντός 4 μηνών να επενδύσουν σε μικρόφωνα και κάμερες, το υπουργείο θα είναι έτοιμο σε 12 μήνες.

Μίλησε ακόμα για εμπαιγμό του υπουργείου προς τους εξεταστές «τους οποίους κρατά ομήρους διακόπτοντας τους τη μηνιαία αποζημίωση των 250 ευρώ», ενώ εξέφρασε την αντίθεση του κόμματος του να ξαναδίνουν εξετάσεις οι οδηγοί που είναι πάνω από 74 ετών, σημειώνοντας ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν συμβαίνει αυτό.

«Ανοίγετε ένα ακόμη παράθυρο εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων και υμετέρων αυξάνοντας τις θέσεις ειδικών συμβούλων και συνεργατών» πρόσθεσε ο εισηγητής της ΝΔ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025