: Όλα τα μέχρι τώρα δεδομένα για  ημερομηνίες και απουσίες – Τι θα γίνει με το μηχανογραφικό και τι αλλάζει φέτος.

Στις αρχές Ιουνίου, όπως συνέβαινε και προ πανδημίας, αναμένεται να ξεκινήσουν φέτος οι και άρα, νωρίτερα αναμένουμε για φέτος και την ανακοίνωση των .

Υπενθυμίζουμε ότι η έχει ήδη ανακοινωθεί, προκειμένου οι μαθητές να προετοιμαστούν εγκαίρως.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες,  οι Πανελλήνιες 2022 αναμένεται να αρχίσουν αμέσως μετά την αργία του Αγίου Πνεύματος, η οποία πέφτει φέτος στις 13 Ιουνίου.

Με βάση τις ημερομηνίες έναρξης των προηγούμενων χρόνων, οι Πανελλήνιες ξεκινούσαν είτε την πρώτη είτε τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου.

Έτσι, λοιπόν, στις 14 Ιουνίου (Τρίτη) ή 15 Ιουνίου (Τετάρτη) 2022, αναμένεται να ξεκινήσουν φέτος οι Πανελλήνιες 2022 για την εισαγωγή στα ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, ενώ στον ίδιο αριθμό με τον περυσινό αναμένεται να είναι και οι θέσεις των εισακτέων στα πανεπιστήμια.

Επίσης, υπάρχει και μια δεύτερη εισήγηση για έναρξη τη Δευτέρα 6 Ιουνίου ή την Τρίτη 7 Ιουνίου 2022.

Ωστόσο, όλα δείχνουν πως πιο πιθανό είναι ν’ αρχίσουν αμέσως μετά την αργία του Αγίου Πνεύματος (13 Ιουνίου).

Εγκύκλιος του υπουργείου παιδείας σχετικά με τις απουσίες. Ποιές καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται.

Τι αναφέρει η εγκύκλιος

Ενόψει της τροποποίησης της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 υπουργικής απόφασης «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’2005) ως προς το άρθρο 24, σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:

1. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες που πραγματοποιούνται για τις διαδικασίες των προκαταρκτικών εξετάσεων (ψυχομετρικές, υγειονομικές, αθλητικές), προκειμένου οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης Λυκείου να εισαχθούν σε Σχολές του Λιμενικού Σώματος, στις Στρατιωτικές Σχολές, στις Σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος και στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας.

2. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες που πραγματοποιούνται για τις διαδικασίες των υγειονομικών εξετάσεων, προκειμένου οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης Λυκείου να εισαχθούν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με εισήγηση του/της Υπεύθυνου/ης του Τμήματος εξετάζει κατά περίπτωση τις απουσίες της περίπτωσης αυτής του/της μαθητή/τριας με βάση την βεβαίωση που εκδίδεται από τις αρμόδιες επιτροπές των συναρμόδιων υπουργείων ότι ο/η μαθητής/τρια προσήλθε στις προκαταρκτικές (ψυχομετρικές, υγειονομικές, αθλητικές) εξετάσεις. Η βεβαίωση αναφέρει τον τόπο και τη χρονική διάρκεια διεξαγωγής των εξετάσεων. Σε περίπτωση που ο μαθητής/τρια εξετάζεται εκτός Περιφερειακής Ενότητας ή εκτός νησιού της μόνιμης κατοικίας του, με εξαίρεση τις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Αττικής (εκτός των νήσων), τότε η ημέρα πριν και η ημέρα μετά τις προκαταρκτικές εξετάσεις δεν προσμετράται στις απουσίες του.

Επίσης, για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών εξετάσεων που απαιτούνται από τους υποψήφιους κατά την υγειονομική τους εξέταση ενώπιον της επιτροπής, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες έως τριών (03) ημερών με την προσκόμιση των σχετικών δικαιολογητικών.

Μέχρι τις 31 Μαρτίου έχουν τους, οι οποίες θα περιλαμβάνουν πιθανές καταργήσεις, συγχωνεύσεις αλλά και αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών.

Άγνωστο παραμένει ακόμα πότε θα υλοποιηθούν οι αλλαγές, με το υπουργείο Παιδείας να μην επιβεβαιώνει ακόμα κανένα σενάριο. Η βούληση πάντως της πολιτικής ηγεσίας είναι να προχωρήσει σε αλλαγές από φέτος, ακόμα κι αν είναι σε περιορισμένο βαθμό.

Οι τελικές αποφάσεις πάντως αναμένονται κοντά στον Μάιο, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων των ΑΕΙ.

Η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη έχει εξαγγελθεί εδώ και πολύ καιρό από το Υπουργείο Παιδείας με τις πρώτες «πιέσεις» προς τα Πανεπιστήμια να έχουν γίνει ήδη από τη περσινή χρονιά, ιδίως μετά τα αποτελέσματα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Περίπου 30 τμήματα λόγω της ΕΒΕ είχαν κάτω από 30 εισακτέους, ενώ στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Παιδείας μπαίνουν και οι περιπτώσεις, όπου συναντάται το ίδιο αντικείμενο σπουδών σε πληθώρα τμημάτων.

Τι θα γίνει με το ;

Κι ενώ τους προηγούμενους μήνες υπήρξαν συζητήσεις  μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και των Πανεπιστημίων, δεν προέκυψε κάποιο αποτέλεσμα. Η πολιτική ηγεσία επανέρχεται με επιστολή προς τους πρυτάνεις ζητώντας τους να καταθέσουν στοιχεία για το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών των τμημάτων τους που να συνδέονται με ακαδημαϊκά κριτήρια, με τη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας αλλά και τις δράσεις εξωστρέφειάς τους.

Εφόσον κατατεθούν οι προτάσεις των πανεπιστημίων, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να κρατάει κλειστά τα χαρτιά του για τον χρόνο εφαρμογής των τελικών αποφάσεών του.

Σε κάθε περίπτωση, οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελληνίων 2022 δεν γνωρίζουν ακόμα να θα υπάρξουν μεταβολές στο μηχανογραφικό δελτίο και ούτε το μέγεθος των μεταβολών αυτών.

Όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά. Όπως είχε γράψει το iPaidia.gr πρόσφατα, η πολιτική ηγεσία δεν είχε αποφασίσει αν οι αλλαγές θα ισχύσουν από φέτος, ενώ πιθανή είναι και μία μικρή μεταβολή του μηχανογραφικού με περιορισμένο αριθμό συγχωνεύσεων και καταργήσεων φέτος και μετάθεση μεγαλύτερων αλλαγών από την επόμενη χρονιά.

Ποια τμήματα βρίσκονται στο μικροσκόπιο

Τα αποτελέσματα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής κατά την πρώτη εφαρμογή της, ο αριθμός φοιτητών και διδασκόντων, ο κατακερματισμός των τμημάτων των ΑΕΙ σε πληθώρα πόλεων και τα ομοειδή τμήματα αποτελούν κάποια από τα κριτήρια που καταδεικνύουν προς τα πού κινείται η πολιτική ηγεσία για τις τελικές αποφάσεις της.

Τα 137 τμήματα που δημιουργήθηκαν από την μετατροπή των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια το 2019 είναι τα πρώτα που βρίσκονται στο μικροσκόπιο, αν και δεν προβλέπεται για το σύνολό τους να υποστούν μετατροπές.

Τα τμήματα που είναι μοναδικά δεν πρόκειται να καταργηθούν ενώ αντίθετα τμήματα με αντικείμενο σπουδών που συναντάται σε πολλά τμήματα ανά τη χώρα θα τεθούν υπό αξιολόγηση. Για παράδειγμα, τουλάχιστον 10 τμήματα Γεωπονίας λειτουργούν στα ελληνικά ΑΕΙ, πάνω από 10 τμήματα Μαθηματικών και οικονομικά τμήματα με το ίδιο αντικείμενο.

Σύμφωνα με το σκεπτικό του Υπουργείου Παιδείας, η συγχώνευση ή κατάργηση των παραπάνω τμημάτων, θα ενισχύσει αντίστοιχα τμήματα σε Πανεπιστήμια με υψηλές αξιολογήσεις που είδαν τα τελευταία χρόνια τις βάσεις τους να καταβαραθρώνονται εξαιτίας μεταξύ άλλων και της απομακρυσμένης έδρας τους.

Ποιές αλλαγές έχουν κλειδώσει

Ήδη οι υποψήφιοι των Πανελληνίων θα συμπληρώσουν ένα διαφορετικό μηχανογραφικό καθώς υπάρχουν προσθήκες σχολών αλλά και  «άνοιγμα» τμημάτων  σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία.

Μέχρι στιγμής είναι γνωστό ότι οι Στρατιωτικές Σχολές έχουν ενισχυθεί με ακόμα τέσσερις επιλογές:

Ικάρων-Μετεωρολόγων

Ικάρων-Έρευνας Πληροφορικής

Ικάρων Διοικητικών

Ικάρων Εφοδιαστών

Τα δύο πρώτα τμήματα εντάσσονται στο 2ο επιστημονικό πεδίο και τα υπόλοιπα στο 4ο επιστημονικό πεδίο.

Επιπλέον το τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ «ανοίγει» και για το 2ο επιστημονικό πεδίο, ενώ ήδη είναι προσβάσιμο από το 3ο και το 4ο.

Το Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς «ανοίγει» και για το 2ο επιστημονικό πεδίο, ενώ ήδη είναι προσβάσιμο από το 4ο επιστημονικό πεδίο.

Τέλος, το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου «ανοίγει και για 4ο επιστημονικό πεδίο, ενώ ήδη είναι προσβάσιμο στο 2ο επιστημονικό πεδίο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025