: Με συννεφιασμένο πρόσωπο βγήκαν από τα εξεταστικά κέντρα οι υποψήφιοι ΓΕΛ. Δείτε γιατί.

Τα  σε Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία ήταν δύσκολα, απαιτητικά και διαβαθμισμένης δυσκολίας στις . Αυτό έριξε το ηθικό των υποψηφίων που είχε ανέβει αρκετά με το μάθημα της έκθεσης στο οποίο είχαν διαγωνιστεί την περασμένη Παρασκευή.

Γονείς υποψηφίων που επικοινώνησαν με την εφημερίδα «Πελοπόννησος» εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους τονίζονταν ότι η επιτροπή εξετάσεων φαίνεται ότι ξέχασε ότι τα παιδιά αυτά τα δύο κρίσιμα χρόνια, Β΄και Γ΄Λυκείου, τα πέρασαν μακριά από τις σχολικές αίθουσες λόγω πανδημίας;

Τα παιδιά αυτά ήταν την ευκαιρία των ενδοσχολικών γραπτών εξετάσεων δεν είχαν. Δεν έπρεπε λοιπόν τα να είναι αναλόγως προσαρμοσμένα σε αυτά που διδάχτηκαν οι υποψήφιοι;» μας σχολίασε γονιός τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση της «Π». Παρόμοιες αναφορές μας έκαναν και άλλοι γονείς που ήρθαν αντιμέτωποι με την απογοήτευση των παιδιών της και την αντίδρασή τους να συμμετάσχουν στις εξετάσεις των επόμενων δύο μαθημάτων.

Ενδεικτικά είναι πάντως τα όσα κατέθεσαν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων οι καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

«Γενικά αναμενόμενα τα θέματα στο διδαγμένο κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά», και «εύκολο νοηματικά το άγνωστο κείμενο», ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι φιλόλογοι Θανάσης Σταυριανόπουλος και Κωνσταντίνος Ευθυμίου, αντίστοιχα.

Στα Αρχαία Ελληνικά για διδαγμένο κείμενο δόθηκαν στους υποψηφίους δυο ενότητες, μια από τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη και μια από το έργο του Επίκτητου «Διατριβαί». Για παράλληλο κείμενο, επιλέχθηκε ένα απόσπασμα αυτό το βιβλίο του Ευάγγελου Παπανούτσου, «Νόμος και Αρετή». Το αδίδακτο κείμενο προέρχεται από το Α’ Βιβλίο της Ιστορίας του Θουκυδίδη.
Σχετικά με τη δυσκολία, δεν υπήρχε κάτι το απαιτητικό, ωστόσο οι μαθητές θα έπρεπε να είναι καλά προετοιμασμένοι για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα ερμηνευτικά σχόλια που ζητούνταν, προσθέτει ο κ. Σταυριανόπουλος.

Τέλος, αναφορικά πάντα με το διδαγμένο κείμενο, «οι ερωτήσεις ήταν στοχευμένες, με διατύπωση που δεν αποπροσανατόλιζε τους μαθητές».

Το απόσπασμα που ζητήθηκε για μετάφραση είναι «μέτριας δυσκολίας και επεξηγούνται τρεις λέξεις», σχολιάζει ο κ. Ευθυμίου για το άγνωστο κείμενο.

«Η ερώτηση κατανόησης είναι εύληπτη, ενώ οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις έχουν κλιμακούμενη δυσκολία».
Τέλος, στο Γ4.β. ζητείται μετατροπή από ευθύ πλάγιο λόγο και «μπορεί να απαντηθεί από καλά διαβασμένους μαθητές».

Απαιτητικά σε χρόνο και κατανόηση

Τα θέματα των μαθηματικών «κάλυπταν ικανοποιητικό μέρος της ύλης, αλλά ήταν εμφανώς πιο απαιτητικά από αυτά των τελευταίων ετών και δύσκολα», λέει η μαθηματικός στο Κοινωνικό Φροντιστηρίου Αγίου Δημητρίου, Νατάσα Παναγιωτοπούλου.

Η δομή τους, καθώς και η έμφαση στη λεπτομέρεια αφορούσαν σε «καλά προετοιμασμένους μαθητές».
Ακόμα και το Β’ θέμα, «στο οποίο συνήθως βασιζόταν ένας μέτριος μαθητής, είχε ιδιαίτερη δυσκολία», επισημαίνει η κ. Παναγιωτοπούλου.

Τα θέματα Γ’ και Δ’ είχαν ερωτήματα, που απευθύνονταν σε μαθητές με «καλή μαθηματική αντίληψη» και «δε βασίζονταν σε μηχανικές ή συνήθεις λύσεις», σύμφωνα με την κ. Παναγωτοπούλου.

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Τα θέματα «ήταν αναμενόμενα, γιατί οι ασκήσεις μπαίνουν από συγκεκριμένα κεφάλαια», εξηγεί ο βιολόγος Γρηγόρης Βανδώρος. Ηταν «διαβαθμισμένης δυσκολίας, ενώ και μέσα στα ίδια τα θέματα υπήρχε διαβάθμιση στη δυσκολία».
«Ηταν απαιτητικά σε θέμα χρόνου και κατανόησης της ύλης», περιγράφει ο κ. Βανδώρος. Ειδικότερα, «οι μαθητές έπρεπε να κάνουν καλή διαχείριση του χρόνου, καθώς οι απαντήσεις κάλυπταν σχεδόν όλη την ύλη».

Ο κ. Βανδώρος σημείωσε πως «προστέθηκε η ύλη, που προτάθηκε από την Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) και η οποία βοήθησε στην κατανόηση της υπόλοιπης ύλης και θα βοηθήσει και τα παιδιά στην πορεία τους στο Πανεπιστήμιο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025