: Έρχονται μεγάλες αλλαγές στις , σύμφωνα με τις προτάσεις που έγιναν από το Υπουργείο Παιδείας στους πρυτάνεις. Στόχος του υπουργείου είναι να εφαρμοστούν οι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τη φετινή χρονιά.

: Oι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια

 

Για το δεν υφίσταται θέμα αλλαγής στον τρόπο διεξαγωγής των , γι’ αυτό και θεωρείται ότι οι φετινοί υποψήφιοι δεν θα αιφνιδιαστούν. «Οι υποψήφιοι θα δώσουν τα ίδια μαθήματα, θα έχουν την ίδια . Δεν αλλάζει κάτι σε αυτά», τόνισε σχετικά ο υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στην ΕΡΤ. «Δεν επηρεάζονται οι φετινοί υποψήφιοι», ανέφερε.

, βάσει μέσου όρου επιδόσεων

Ο ένας από τους δύο άξονες των αλλαγών που έχει προτείνει το υπουργείο Παιδείας αφορά στον τρόπο καθορισμού των βάσεων εισαγωγής. Αρχικά, ανά επιστημονικό πεδίο θα λαμβάνεται υπ’ όψιν ο μέσος όρος των επιδόσεων των υποψηφίων του πεδίου σε όλα τα μαθήματα. Ο μέσος αυτός όρος θα είναι και η γενική βάση εισαγωγής όλων των τμημάτων του επιστημονικού πεδίου. Ωστόσο, η γενική αυτή βάση εισαγωγής θα λειτουργεί ως «βάση αναφοράς», αφού προβλέπεται ένα είδος αυτονομίας για κάθε τμήμα, να αυξομειώσει τη βάση εισαγωγής του σε σχέση με αυτή. Δηλαδή, προβλέπεται ένα εύρος ποσοστών της βάσης εισαγωγής, που μπορούν να επιλέξουν τα τμήματα, ανάλογα τη ζήτηση ή τις απαιτήσεις τους.

Έτσι, ένα τμήμα θα μπορεί να καθορίσει τη βάση του στο 80% της βάσης εισαγωγής (μειώνοντας τα μόρια βάσης του κατά 20% της «βάσης αναφοράς») ή στο 110% (αυξάνοντας τα μόρια της βάσης εισαγωγής κατά 10%).

Το εύρος των ποσοστών που θα έχουν στη διάθεσή τους τα πανεπιστημιακά τμήματα δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. Δια στόματος κ. Διγαλάκη, αναφέρθηκαν ως παραδείγματα τα ποσοστά 80%-110%, αλλά δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση ακόμα για το πόσο μεγάλη αυξομείωση θα μπορεί να υπάρξει στις βάσεις εισαγωγής, σε σχέση με εκείνη που θα βγαίνει από τον μέσο όρο των υποψηφίων.

«Δεν μιλάμε με απόλυτους αριθμούς. Η πρόταση αυτή έρχεται προκειμένου το σύστημα να μην επηρεάζεται από την ευκολία ή τη δυσκολία των θεμάτων ή από τον τρόπο που βαθμολογούν οι βαθμολογητές», σχολίασε ο κ. Διγαλάκης.

Συνοψίζοντας, οι βάσεις εισαγωγής θα καθορίζονται πρώτα ανά επιστημονικό πεδίο, βάσει του μέσου όρου των επιδόσεων των υποψηφίων ανά πεδίο. Έτσι, θα υπάρχουν 4 βάσεις εισαγωγής ως γενική αναφορά. Από εκεί και πέρα, κάθε τμήμα θα μπορεί να αυξομειώσει τη βάση εισαγωγής του, χρησιμοποιώντας ένα ποσοστό της βάσης εισαγωγής του επιστημονικού πεδίου στο οποίο ανήκει.

Δηλώσεις σε δύο φάσεις

Ο δεύτερος άξονας των αλλαγών φέρνει δύο φάσεις δηλώσεων μηχανογραφικών. Κατά την πρώτη φάση, οι υποψήφιοι θα δηλώνουν τις σχολές προτίμησής τους, έχοντας όμως συγκεκριμένο αριθμό επιλογών. Έτσι, αρχικά θα γίνεται η εισαγωγή με βάση τον περιορισμένο αυτό αριθμό προτιμήσεων. Στη συνέχεια, θα πραγματοποιείται η δεύτερη φάση, με διαθέσιμα τα τμήματα που θα έχουν κενές θέσεις. Έτσι, θα μπορούν όσοι δεν μπήκαν στην πρώτη φάση, να δηλώσουν τμήματα στη δεύτερη.

Ακόμη, πάντως, δεν έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες για τη χρονική στιγμή κατά την οποία θα πραγματοποιείται η κάθε φάση δηλώσεων και ποια θα είναι η χρονική σχέση με την έκδοση των αποτελεσμάτων και τον τελικό καθορισμό βάσεων εισαγωγής από κάθε τμήμα.

Στις αλλαγές που προωθεί το, που έχουν ως στόχο να διορθώσουν «παθογένειες δεκαετιών» σχετικά με τον αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- η Νίκη Κεραμέως, σε τηλεοπτική της συνέντευξη.

Όπως εξήγησε, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ANT1, πρόκειται για προτάσεις υπό συζήτηση, με την εισήγηση να εφαρμοστούν από φέτος, υπογραμμίζοντας πως δεν επηρεάζουν σε τίποτα την προετοιμασία των μαθητών για τις .

«Ενθαρρύνουμε τους υποψηφίους να κάνουν πιο συνειδητές επιλογές», εξήγησε η υπουργός Παιδείας, αναφερόμενη στη διπλή κατάθεση δελτίου που προωθείται.

«Βλέπουμε φοιτητές να καταλήγουν σε τμήματα για τα οποία δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον. Με τη , θα έχουν μία δεύτερη ευκαιρία επιλογής», είπε.

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν οι αλλαγές θα οδηγήσουν σε μείωση του αριθμού των στα , η κυρία Κεραμέως εξέφρασε τη βεβαιότητά της για αυτό, συμπληρώνοντας πως θα μπει ένα τέλος και στους λεγόμενους αιώνιους φοιτητές, «μιας και σήμερα ένα 30% δεν αποφοιτά ποτέ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025