: Η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει πώς έγινε αποδέκτης πολλών διαμαρτυριών  και καταγγελιών  σχετικά με τον ορισμό επιτηρητών στις πανελλαδικές εξετάσεις από τη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Η ανακοίνωση

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Λαγκαδά με επιστολή τους διαμαρτύρονται γιατί και φέτος ορίστηκαν σε μακρινό σχολείο, την ώρα μάλιστα που υπάρχουν σχολεία από τα οποία κανείς δεν ορίστηκε ως επιτηρητής.  Σε ορισμένα ορίστηκαν επιτηρητές το σύνολο της δύναμης του σχολείου, ενώ σε άλλα αυτό δεν έγινε.

Πολλοί συνάδελφοι, γονείς υποψηφίων, καταγγέλλουν ότι έχουν οριστεί επιτηρητές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βρίσκονται κοντά τους, ενώ κάποιοι έχουν απαλλαγεί. Συνάδελφοι  με προβλήματα υγείας που ζήτησαν να απαλλαγούν, ορίστηκαν επιτηρητές.

Συνάδελφοι που κατ’ επανάληψη ορίζονται για την εξέταση και επιτήρηση υποψηφίων φυσικώς αδυνάτων, μια διαδικασία πολύωρη και απαιτητική, ζητούν  τη διενέργειά της εκ περιτροπής και από άλλους. Πρακτική εξαιρέσεων υπήρξε και μεταξύ βαθμολογητών όπου άλλοι ορίστηκαν και επιτηρητές και άλλοι όχι.

Σημειώνουμε ότι κανένας αναπληρωτής συνάδελφος δεν ορίστηκε ως επιτηρητής. Καταδικάζουμε απερίφραστα την πρακτική του διαχωρισμού των συναδέλφων. Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί δύο κατηγοριών. Και ας μη σπεύσουν να μας πουν ότι δεν μπορεί να τους δοθεί η πενιχρή αποζημίωση  που αντιστοιχεί στους επιτηρητές  γιατί το ίδιο έλεγαν και πέρσι και το πρόβλημα λύθηκε. Η  απόφαση Υπουργείου  και διοίκησης για περικοπές δαπανών οδηγεί σε διακρίσεις, πιέσεις στους μόνιμους συναδέλφους, αλλά  και στους αναπληρωτές  για τη διεκπεραίωση  των καθηκόντων τους.

Το ΔΣ  της ΕΛΜΕ  επανειλημμένα έχει θέσει στη διευθύντρια εκπαίδευσης το ζήτημα της ισότιμης συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες των , είτε πρόκειται για επιτηρήσεις, είτε  για συμμετοχή σε  επιτροπές. Καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις ώστε να εξασφαλίζεται η ισοτιμία, η διαφάνεια και η εναλλαγή. Απ’ ό τι  φαίνεται τίποτε απ’ αυτά δε διασφαλίζουν οι  επιλογές της, για αυτό άλλωστε και αρνήθηκε να δώσει στις ΕΛΜΕ τα στοιχεία σχετικά με τις επιτροπές που θα επέτρεπαν να γίνει έλεγχος αν τηρούνται τα κριτήρια που έθεσαν οι ΕΛΜΕ.

Απαιτούμε

Απαλλαγή από τις εξετάσεις για όλους όσους έχουν παιδιά που συμμετέχουν στις πανελλαδικές ή έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ισότιμη συμμετοχή όλων των συναδέλφων στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Να αυξηθούν οι αμοιβές που αντιστοιχούν στις επιπλέον εργασίες των εκπαιδευτικών σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις (επιτηρήσεις, βαθμολογήσεις, επιτροπές, κ.ά.)  και ιδιαίτερα των επιτηρητών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025