: Η Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, αναφέρει πώς καθηγητής άδικα αλλά και με ρατσιστικά κίνητρα μαθητή σε σχολείο της περιοχής.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, έγινε άδικη και με ρατσιστικά κίνητρα βαθμολόγηση ασυνόδευτου προσφυγόπουλου που διαμένει σε Δομή Φιλοξενίας, από καθηγητή ΕΠΑΛ  όπου φοιτούσε  και η οποία του στέρησε το δικαίωμα συμμετοχής στιςτου Ιουνίου για τις οποίες ο μαθητής είχε κάνει υπερπροσπάθεια  με τη βοήθεια συναδέλφων εκπαιδευτικών.

Ο συγκεκριμένος καθηγητής τον βαθμολόγησε σε δύο εργαστηριακά μαθήματα με 8 στο πρώτο τετράμηνο και 7 στο δεύτερο, με αποτέλεσμα με μισή μονάδα κάτω από την απαιτούμενη  βάση να μην μπορεί να πάρει το πτυχίο του και να συμμετέχει στις. Πρόκειται για μαθητή  που γνωρίζει άριστα ελληνικά και έχει κάνει τα τρία τελευταία χρόνια υπερπροσπάθεια με εξαιρετικές επιδόσεις, πάνω από τον μέσο όρο των συμμαθητών του, ο οποίος, αντί να επιβραβευθεί, στερείται το δικαίωμα να διεκδικήσει όσες πιθανότητες έχει για να συνεχίσει τις σπουδές του. Ο  μαθητής βγάζει Γενικό Μέσο Όρο 16,4 (παρότι στα δύο εργαστηριακά μαθήματα έχει 7,5) και σε  όλα  τα άλλα μαθήματα έχει βαθμολογηθεί με 16 και άνω. Επίσης, τις προηγούμενες χρονιές  έβγαζε περίπου 17.

Μετά την έκδοση του αποτελέσματος και ενώ ο καθηγητής αναζητούνταν, ο μαθητής, ο οποίος  πρόσφατα ενηλικιώθηκε, κατέθεσε στις 14/6 αναφορά στο Συνήγορο του Πολίτη ζητώντας να διερευνηθεί το ζήτημα. Η  αναφορά κοινοποιήθηκε στη ΔΔΕ Ανατολικής Θες/νίκης, στην Περιφερειακή  Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας και στο ΥΠΑΙΘ. Στις 15/6 προσήλθε στο εξεταστικό κέντρο για να γράψει το πρώτο μάθημα. Αφού ταυτοποιήθηκε  κανονικά και έλαβε το τετράδιο όπου έγραψε τα στοιχεία του, επικολλήθηκαν τα αριθμητήρια και καλύφθηκε η κόλα του με αυτοκόλλητα, η πρόεδρος  του εξεταστικού κέντρου τον απομάκρυνε από την αίθουσα, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τη Διεύθυνση Ανατολικής Θεσ/νίκης που ενημερώθηκε από τον περιφερειακό  διευθυντή.

Αλήθεια, πόσο ακριβείας είναι το ζύγι του συγκεκριμένου καθηγητή για να κρίνει μεταξύ του 8 στο πρώτο τετράμηνο και του 7 στο δεύτερο, όταν μάλιστα τα περισσότερα μαθήματα έγιναν σε πρωτόγνωρες συνθήκες εξ αποστάσεως και όταν στους υπόλοιπους ημεδαπούς μαθητές έβαλε πολύ πάνω από το 10!

Οι εκπαιδευτικοί στην μεγάλη τους πλειοψηφία στηρίζουμε την προσπάθεια των μαθητών  μας ανεξάρτητα από εθνικότητα, φυλή και θρήσκευμα. Αν  κάποιοι νομίζουν ότι τα ασυνόδευτα είναι μόνα τους και γι’ αυτό η αυθαιρεσία  κάποιων που τα προορίζουν για τον πάτο της κοινωνίας και της ζωής, μπορεί να καθορίζει την τύχη τους, τους πληροφορούμε ότι τα παιδιά αυτά που μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες δίνουν τη μάχη για μια καλύτερη ζωή, είναι παιδιά όλων μας.

Καλούμε τους συναδέλφους του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ να πάρουν θέση γι’ αυτό που συμβαίνει στο σχολείο τους. Ζητάμε   από τη  Διεύθυνση Ανατολικής  Θεσ/νίκης, την Περιφερειακή Διεύθυνση και το ΥΠΑΙΘ να αποκαταστήσουν την αδικία και να δώσουν στον μαθητή τη δυνατότητα να διεκδικήσει τις πιθανότητες που έχει για να συνεχίσει τις σπουδές και τα όνειρά του.

Ζητάμε από τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν άμεσα θέση και να παρέμβουν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας και στο Υπουργείο Παιδείας για να αποκατασταθεί η αδικία. Είναι ζήτημα  σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα και παιδαγωγικής ευθύνης. Να διορθωθεί το λάθος στη εξαιτίας της αυθαιρεσίας του συγκεκριμένου καθηγητή και να δοθεί στον μαθητή η δυνατότητα να πάρει μέρος στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.

Στηρίζουμε τις προσπάθειες των μαθητών μας, ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων που γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο της ζωής, για μια καλύτερη ζωή. Είμαστε  στο πλευρό τους. Επιτελούμε το  παιδαγωγικό μας καθήκον. Κανείς  δεν μπορεί να σιωπά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025