: Σχεδόν το 80% των υποψηφίων θα φέτος στα , λόγω του αυξημένου αριθμού εισακτέων, όπως έγινε και πέρυσι. Μια «χρυσή» ευκαιρία θα έχουν φέτος να εισαχθούν στα πανεπιστήμια της χώρας ακόμη και οι μέτριοι υποψήφιοι καθώς οδεύουν στις  με δυο μεγάλα …όπλα.

 

Τον πολύ και τη μειωμένη ύλη. Πέρυσι λόγω εκλογών και φέτος λόγω κορονοίου, ο αριθμός των θέσεων, που δόθηκε στα πανεπιστήμια είναι πάρα πολύ μεγάλος και συνεπώς σχεδόν το 80% των υποψηφίων θα εισαχθεί στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αρα στο διάστημα, που απομένει έως τις 15 του Ιουνίου,οι υποψήφιοι εάν αφοσιωθούν στο μεθοδικό διάβασμα θα έχουν εξαιρετικά μεγάλες πιθανότητες να εισαχθούν στα τμήματα που τους ενδιαφέρουν και θα δηλώσουν στο .

Μάλιστα όπως επισημαίνουν στο Εθνος της Κυριακής, οι εκπαιδευτικοί, που διδάσκουν στη Γ΄λυκείου, αυτή τη στιγμή οι μαθητές θα πρέπει να …ξεχάσουν οποιαδήποτε αγωνία έχουν, όσον αφορά στη διεξαγωγή των λόγω της πανδημίας, ν΄απαλλαχθούν από το άγχος και να διαθέσουν τον πολύτιμο χρόνο, που απομένει στις επαναλήψεις και στη συμπλήρωση των κενών .Οσον αφορά στη μείωση της ύλης ίσως να κάνει δυσκολότερα τα πράγματα για την κεντρική επιτροπή των εξετάσεων και την επιλογή των θεμάτων, που θα αναδείξουν τους υποψήφιους με …υψηλές προδιαγραφές.

Σε κάθε περίπτωση οι υποψήφιοι δεν θα πρέπει να ξεχνάνε οτι τώρα πιά όλα τα τμήματα, που υπάρχουν στο είναι πανεπιστημιακά και σίγουρα μπροστά τους μελλοντικά θα ανοιχτούν τεράστιες ευκαιρίες ακόμη και εάν δεν καταφέρουν να εισαχθούν σε κάποιο απο τα λεγόμενα υψηλού κύρους τμήματα . Μια προσεχτική «εξερεύνηση» στο είναι σίγουρο οτι θα δώσει λύσεις ακόμη και σε αυτούς, που δεν θα καταφέρουν να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες . Αρα όλα θα κριθούν στην προετοιμασία, που έχουν κάνει και ακόμη περισσότερο στην ψυχραμία και αυτοσυγκέντρωση κατά την διάρκεια της εξέτασης κάθε μαθήματος .

Φέτος όπως και πέρυσι θα εισαχθούν στα 77.970 υποψήφιοι, επιλογή που έκανε το υπουργείο , ώστε να μην επηρεαστούν περαιτέρω οι υποψήφιοι εν μέσω υγειονομικής κρίσης. Η μόνη διαφοροποίηση αφορά στην ανακατανομή των εισακτέων των Τμημάτων Νοσηλευτικής, των οποίων όμως ο συνολικός αριθμός των εισακτέων παραμένει ίδιος.

Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία

Σε ό,τι αφορά το μάθημα της Ν. Γλώσσας και Λογοτεχνίας, στο οποίο εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι θα ήταν χρήσιμο να έχουν υπ’ όψιν τους κάποια επιπλέον δεδομένα, σύμφωνα και με τις αλλαγές που επέφερε το νέο Πλαίσιο Σπουδών, οι οποίες έχουν ως κεντρικό στόχο την ενδυνάμωση του γλωσσικού γραμματισμού, σε μία κατεύθυνση περισσότερο κοινωνιοκεντρική και επικοινωνιακή. Τις λεπτομέρειες αναλύει στο Εθνος της Κυριακής ο κ. Γιώργος Χρυσουδάκης , Φιλόλογος και Ακαδημαϊκός υπεύθυνος Ν. Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ομίλου Πουκαμισάς:

-Στους υποψηφίους θα δοθεί ένα κριτήριο αξιολόγησης, αποτελούμενο από δύο ως τρία κείμενα αναφοράς, εκ των οποίων το ένα θα είναι λογοτεχνικό. Συνολικά, το κριτήριο αξιολόγησης θ’ αποτελείται από τέσσερα θέματα
-Στο πρώτο θέμα, οι μαθητές θα κληθούν να αποδώσουν περιληπτικά ένα τμήμα του κειμένου ή να εστιάσουν σε συγκεκριμένες απόψεις τού συγγραφέα και να πυκνώσουν τον λόγο του, με βάση συγκεκριμένο αριθμό λέξεων (60 – 80, περίπου). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οφείλουν να οργανώσουν ένα κείμενο στο πλαίσιο της πληροφοριακής περίληψης, παραφράζοντας τις κεντρικές πληροφορίες του αποσπάσματος και αποδίδοντάς τες συνοπτικά (μονάδες 15).
-Στο δεύτερο θέμα (αποτελούμενο από τρία ερωτήματα, εκ των οποίων το ένα μπορεί να επιμεριστεί σε δύο υποερωτήματα), απαιτείται η κριτική προσέγγιση των κειμένων αναφοράς της Ν. Γλώσσας, ώστε οι μαθητές να συσχετίσουν, να ερμηνεύσουν ή ν’ αξιολογήσουν στοιχεία τους που αναφέρονται σε κειμενικούς δείκτες και «φωτίζουν» πλευρές του περιεχόμενου, της δομής, της γλώσσας και του ύφους τους. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι δεν απαιτείται η «στείρα» χρήση μεταγλωσσικών όρων (π.χ. τρόποι ανάπτυξης παραγράφων, είδη συλλογιστικής πορείας κ.λπ.), αλλά να αποδειχθεί κειμενοκεντρικά πώς ο συγγραφέας επιχειρεί να επιτύχει τον επικοινωνιακό του στόχο (μονάδες 40).
-Το τρίτο θέμα αφορά αποκλειστικά το κείμενο της Ν. Λογοτεχνίας και, με βάση αυτό, οι μαθητές θα κληθούν, σε κείμενο 100-200 λέξεων, να σχολιάσουν – ερμηνεύσουν το βασικό θέμα του λογοτεχνικού κειμένου, τεκμηριώνοντας, παράλληλα, τις απόψεις τους με κειμενικούς δείκτες (μονάδες 15).
-Το τέταρτο θέμα είναι η παραγωγή λόγου, 300-400 λέξεων. Επί της ουσίας, ζητείται από τους μαθητές ν’ αναπτύξουν τεκμηριωμένα τις απόψεις τους για θέματα που προβάλλουν τα κείμενα αναφοράς, αξιοποιώντας δημιουργικά – και όχι αντιγράφοντας – και σχετικές πληροφορίες που έχουν εντοπίσει σ’ αυτά (μονάδες 30).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025