: Οι ημερομηνίες στις οποίες θα διεξαχθούν οι δεν έχουν ακόμη «κλειδώσει», με την εκπαιδευτική κοινότητα να αναμένει τις τελικές εισηγήσεις της επιτροπής του υπουργείου Υγείας.

Το υπουργείο Παιδείας -που δεν έχει τον πρώτο λόγο σε αυτή τη συνθήκη- παραμένει σταθερά προσηλωμένο στον στόχο οι να ξεκινήσουν εντός Ιουνίου, προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί, το αργότερο, μέχρι τα μέσα Ιουλίου.

Αυτός είναι και ο λόγος που ασκούνται πιέσεις ώστε να ανοίξουν τα σχολεία, με βασική προτεραιότητα τη Γ’ Λυκείου. Μιλώντας χθες στο iefimerida.gr, ο Στράτος Στραγητάκης, μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας, υποστήριξε, ωστόσο, ότι μια βεβιασμένη, πλήρης επαναλειτουργία των σχολείων θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο το εγχείρημα των .

Οπως προκύπτει, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων επηρεάζει με πολλούς τρόπους το «πρότζεκτ» . Ο κ. Στρατηγάκης σημείωσε ότι «υπάρχουν προβλήματα με την ύλη καθώς δεν έχει καλυφθεί με τον ίδιο τρόπο στα σχολεία. Υπήρχαν καθηγητές που δεν ακολούθησαν τις οδηγίες και, έτσι, δίδαξαν την ύλη με διαφορετική σειρά. Αν δεν είχε προκύψει η πανδημία θα ολοκλήρωναν την ύλη και δεν θα υπήρχε θέμα. Πλέον όμως υπάρχει» εξηγεί ο έμπειρος εκπαιδευτικός αναλυτής, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα είναι ακόμα πιο οξύ για ένα συγκεκριμένο μάθημα.

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι, υπό περιπτώσεις, οι υποψήφιοι των δεν έχουν διδαχθεί την ίδια ύλη, με ό,τι συνεπάγεται για την τελική εξέταση. Ο κ. Στρατηγάκης, επιπλέον τονίζει, ότι «φέτος καθυστέρησε σημαντικά ο διορισμός αναπληρωτών, ένας παράγοντας που συνετέλεσε στην καθυστέρηση κάλυψης της ύλης.»

Το δεύτερο «αγκάθι» με την ύλη των έχει να κάνει με τα θέματα. «Είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν αξιοπρεπή θέματα. Οι αρμόδιοι δεν θέλουν να γράψουν όλοι πάνω από 18, αλλά ταυτόχρονα γνωρίζουν ότι πρέπει κάποιοι, ένα ποσοστό της τάξης του 10%, να γράψουν πάνω από 18» προσθέτει ο Στράτος Στρατηγάκης και καταλήγει:

«Για παράδειγμα, στα μαθηματικά η ύλη είναι μικρή, έχουν αφαιρεθεί πολλά πράγματα. Πού θα βρουν την ύλη για να βγει αυτό το 10%; Θα πρέπει να επινοήσουν μια άσκηση που δεν θα έχει διδακτική αξία, μόνο και μόνο για να “κόψουν”. Λυπάμαι πολύ για όσους κληθούν φέτος να επιλέξουν θέματα. Κάθε χρόνο η Ελλάδα προσπαθεί να τους βρει ψεγάδι, να τους στήσουμε στον τοίχο. Φέτος είναι ακόμα πιο δύσκολη η θέση τους.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025