: Τις τελευταίες μέρες όλο και πληθαίνουν οι επιστολές διαμαρτυρίας εκ μέρους αποφοίτων υποψηφίων που διαγωνιζονταν με το για δεύτερη η και τρίτη χρονιά.

Κατά τη διάρκεια των αυτών, 2.223 παιδιά που επέλεξαν την κατεύθυνση του 3ου επιστημονικού πεδίου βίωσαν δύο τραγελαφικες εβδομάδες γεμάτες άγχος, πίεση και λύπη όχι τόσο για την επίδοση τους αλλά για την πληθώρα λανθασμένων και αδίκων θεμάτων που έθεσε η “ικανή” επιτροπή.
Αρχικα, όπως ήδη έχετε αντιληφθεί- λαμβάνοντας, φυσικά, υπόψιν ότι τα καίρια αιτήματα των μαθητών αποτελούν αντικείμενο διευθέτησης από τους αρμόδιους φορείς και όχι επιταγές δίχως αντίκρισμα- στα μαθήματα της Βιολογίας και της χημείας τέθηκαν ερωτήματα που δεν ανταποκρίνονται στην ύλη του σχολικού βιβλίου και οδήγησαν την πλειοψηφία των μαθητών στον πανικό με αποτέλεσμα την χαμηλότερη απόδοση τους.

Επιπρόσθετως, παρά τις δριμύτατες διαμαρτυρίες, η των γραπτών πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη αυστηρότητα. Ως εκ τούτου εκατοντάδες μαθητές βίωσαν το αίσθημα της απογοήτευσης και της ” αποτυχίας” καθώς είδαν τα όνειρα τους να γκρεμίζονται αντίκρυ στην ψευδαίσθηση ενός διαγωνισμού “αξιοκρατικου και αναγκαίου”
Το αποκορύφωμα δε των εν λόγω συγκυριών είναι η συνειδητοποίηση ότι το ποσοστό εισαγωγής των αποφοίτων που έδωσαν με το παλαιό σύστημα στο συγκεκριμένο πεδίο είναι σχεδον το μισό από το προβλεπόμενο.

Πανελλήνιες 2020 ΕΠΑΛ 29/6: Τα θέματα και οι απαντήσεις
Θα ήθελα , λοιπόν, στο σημείο αυτό να θέσω τις εξής απορίες. Έχοντας πλήρης επίγνωση των παραπάνω, με ποιο δικαίωμα θα μπορέσετε ξανά στο μέλλον να επικαλεστειτε πως ο θεσμός των πανελλαδικών είναι τμήμα ενός δικαιοτατου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Συγχρόνως, η συνείδηση σας δεν επιτάσσει έστω και στην ύστατη στιγμή την λήψη μιας απόφασης, όπως αυτή του επαναπροσδιορισμού του ποσοστού εισαγωγής των αποφοίτων, που να δικαιώνει την προσπάθεια εκατοντάδων μαθητών;
Εν κατακλείδι, με μεγάλη μας λύπη, γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικοί, διαπιστώνουμε την ανικανότητα θέσπισης ενός συστήματος δικαίου που εκπληρώνει τον σκοπό του. Αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι αυτός είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη και της κοινωνίας εν συνόλω. Η απόφαση είναι δική σας επιλογή. Ωστόσο η εφαρμογή της επιλογής αυτής είναι το τίμημα που θα πληρώσουν πολλοί από εμάς.

Με την μάταιη ελπίδα ότι τα αιτήματα μας θα ακουστούν, Υποψήφιος πανελλαδικών εξετάσεων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025