Πανελλήνιες 2017: Δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι ετέθησαν χθες στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Στα… ίδια κινήθηκε ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων στα Αρχαία Προσανατολισμού. Ειδικότερα, στις δύο πρώτες ημέρες των φετινών Πανελλαδικών, οι υποψήφιοι πέρασαν δύο από τα υψηλότερα και κρισιμότερα εμπόδια για την εισαγωγή στη σχολή της επιλογής τους, τα Μαθηματικά και τα Αρχαία Προσανατολισμού.
Συγκεκριμένα, χθες η πολυπληθέστερη ομάδα υποψηφίων διαγωνίστηκε στα Μαθηματικά. Για τα θέματα η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι, όμως, στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις». Ωστόσο, «ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα. Η διάρθρωση των ερωτημάτων δεν είχε την απαιτούμενη κλιμάκωση στο θέμα Γ. Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων» όπως λέει η ΕΜΕ, η οποία αποφαίνεται ότι «τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περυσινά».
Πανελλήνιες 2017: Υποψήφια προς επιτροπή για τα Μαθηματικά “Σε ποια ύλη βασιστήκατε;”
«Τα θέματα έκρυβαν φέτος ορισμένες εκπλήξεις. Στο πρώτο θέμα –και συγκεκριμένα στο ζήτημα Α2.β.– ζητήθηκε για πρώτη φορά αιτιολόγηση απάντησης σε ερώτηση κλειστού τύπου (Ψευδής – Αληθής), που εξετάζει την κριτική ικανότητα των υποψηφίων. Τα υπόλοιπα θέματα απαιτούσαν μεγάλη ευχέρεια στις πράξεις και άριστες αλγεβρικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου. Μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τα θέματα συνδυαστικά σε όλο το φάσμα της ύλης, διαβαθμισμένης αλλά και ταυτόχρονα αυξημένης δυσκολίας με ελάχιστη έμφαση σε θεωρητικά ζητήματα και μεγάλη έμφαση στα υπολογιστικά θέματα», σχολίασαν στη «Καθημερινή» οι εκπαιδευτικοί του φροντιστηρίου Μεθοδικό. Oλα αυτά οδηγούν στην εκτίμηση πως οι επιδόσεις στα Μαθηματικά θα πιέσουν πτωτικά τις βάσεις σε σχολές που το μάθημα είναι κρίσιμο για την εισαγωγή. Βεβαίως, υπάρχουν ακόμη δύο (ή κατά περίπτωση) τρία προς εξέταση μαθήματα.
Πανελλήνιες 2017: Μαθηματικά – Δεν επαρκούσε ο χρόνος
Στην εξέταση των Αρχαίων εδόθησαν στους υποψηφίους ένα διδαγμένο κείμενο του Πλάτωνα (Πρωταγόρας 322d-323c) και ένα αδίδακτο του Ισοκράτη (Φίλιππος, 26-27). «Τα ερωτήματα που συνοδεύουν το διδαγμένο κείμενο είναι σαφή και κατανοητά. Η αναμενόμενη –όπως και κάθε χρόνο– επιλογή του διδαγμένου επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα ανανέωσης της ύλης», ανέφερε η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων. Οι εκπαιδευτικοί του φροντιστηρίου Μεθοδικό επισήμαναν ότι «οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να ανταποκριθούν με επάρκεια στο διδαγμένο κείμενο. Το αδίδακτο κείμενο χαρακτηρίζεται ως θέμα μέτριας δυσκολίας και όχι πιο απαιτητικό από το αντίστοιχο των εξετάσεων του 2016. Είναι, λοιπόν, πιθανό οι βαθμολογίες να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».