Στην παγίδα της τεχνολογίας έπεσαν οι δικαιούχοι για το .

Χιλιάδες δικαιούχοι του, επειδή επέλεξαν να εισπράξουν μέσω άυλης ψηφιακής κάρτας στο κινητό τους τα αυξημένα ποσά που ανακοίνωσε το Κράτος, παρότι δε γνώριζαν καν όμως ούτε ότι χρειάζονται την υπηρεσία ανέπαφων πληρωμών NFC, ούτε αν την υποστηρίζει το κινητό τους τηλέφωνο και πώς να την ενεργοποιήσουν!

Πολλοί πηγαίνουν ακόμα στα πρατήρια βενζίνης, αλλά δεν γίνεται δεκτή για πληρωμή η άυλη ψηφιακή κάρτα τους. Επιπλέον το newmoney έχει γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών αναγνωστών του αφού -σχεδόν ένα και πλέον μήνα αφότου εγκρίθηκε η αίτησή τους στο vouchers.gov.gr – οι δικαιούχοι διαπιστώνουν πως «δεν έχουν πιστωθεί τα χρήματα από την τράπεζα». Άλλοι αναμένουν τα λεφτά στην τράπεζα, ενώ άλλοι προσπαθούν να κάνουν χρήση της άυλης χρεωστικής κάρτας μέσω κινητού για το , αλλά πληρωμή δεν γίνεται ως τώρα!

Το πρόβλημα είχε υπάρξει και στο Fuel Pass 1 τον Μάιο. Με τη δημοσιότητα που έλαβε τότε το θέμα, πολλοί πρόλαβαν και απέφυγαν τα λάθη. Όσοι έπεσαν όμως τότε στην παγίδα και χάσανε την επιδότηση, μπόρεσαν να αποφύγουν το «δις εξ αμαρτείν» τον Αύγουστο.

Ωστόσο οι δικαιούχοι στο Fuel Pass 2 ήταν πολύ περισσότεροι από τον πρώτο γύρο επιδότησης (ξεπέρασαν τα 2,5 εκατομμύρια) αλλά και τα ποσά υψηλότερα. Για αυτό και πολλοί νέοι χρήστες της εφαρμογής που δεν είχαν εμπειρία από τον α’ γύρο επιδότησης, προσέκρουσαν στο ίδιο πρόβλημα.

Βοήθεια… μόνο από οικείο και έμπιστο

Πρόβλημα έχουν κυρίως εκείνοι που:

αν δεν είχαν καν smartphone αλλά απλό κινητό, ζήτησαν να πληρωθούν μέσω wallet για να λάβουν τα αυξημένα ποσά. Αυτοί δεν μπορούν να πάρουν τα λεφτά τους ούτε σε ΙΒΑΝ ούτε στο απλό κινητό που έχουν.

είχαν smartphone και κατέβασαν και την ειδική εφαρμογή wallet, αλλά ξέχασαν ότι πρέπει να λειτουργεί η ασύρματη υπηρεσία NFC όταν πάνε να πληρώσουν με άυλη κάρτα.

Καθώς αλλαγή ή διόρθωση στην αίτηση δεν μπορεί να γίνει εκ υστέρων –ως τώρα τουλάχιστον- η λύση που πρακτικά δίνουν και οι ίδιες οι τράπεζες σε όσους παγιδεύτηκαν στην επιλογή της άυλης ψηφιακής κάρτας είναι οι εξής:

να ενεργοποιήσουν την λειτουργία NFC, αν δεν το έχουν ήδη κάνει (τα περισσότερα smartphone την έχουν αλλά μπορεί να είναι “κλειστή”).
να χρησιμοποιήσουν άλλο κινητό (παλαιότερο ενδεχομένως αν έχουν) που να υποστηρίζει τη λειτουργία ανέπαφων πληρωμών NFC.
να ζητήσουν από οικείο πρόσωπο της εμπιστοσύνης τους που διαθέτει «κατάλληλο smartphone», να εγκαταστήσουν σε αυτό την εφαμοργή και να κάνουν χρήση του στο πρατήριο για εξαργύρωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν απαιτούνται κωδικοί e-banking. Αν τυχόν όμως ζητηθούν στοιχεία e-banking του κατόχου της κάρτας, τότε σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο δικαιούχος του επιδόματος να τα δώσει σε τρίτους! Προφανώς όχι μόνον για να μη χάσει κάποιος τα πχ 30 ή 50 ευρώ, αλλά όλα όσα τυχόν έχει στην τράπεζα!

Η εφαρμογή της κάρτας γενικά «κατεβαίνει» και εγκαθίσταται σε δευτερόλεπτα όπως κάθε απλή εφαρμογή για κινητά smartphone, ενώ και σε δευτερόλεπτα γίνεται και η απεγκατάσταση (δεν αρκεί απλώς η «διαγραφή» εικονιδίου).

Ωστόσο αν τύχει και ο δικαιούχος χρησιμοποιεί ήδη e-banking, σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να εμφανιστεί εκεί και η νέα άυλη ψηφιακή κάρτα. Άρα τότε μπορεί, αν μπει η εφαρμογή σε κινητό ξένου, να ζητηθούν και προσωπικοί κωδικού εισόδου e-banking του δικαιούχου, για να μπουν στο κινητό του οικείου προσώπου που τον εξυπηρετεί.

Αυτούς τους κωδικούς, ούτε πρέπει να τους πει, ούτε πρέπει να τους δώσει ο δικαιούχος, αν δεν είναι απολύτως σίγουρος ότι δεν θα γίνει κακή χρήση.

Σε κάθε περίπτωση πάντως πρέπει, και μετά την πληρωμή (συνήθως αρκεί μία συναλλαγή) να απεγκατασταθεί η άυλη κάρτα από το ξένο κινητό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025