Στις 22-3-2019, ημέρα Πέμπτη, συμμετείχαμε σε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ. Συμμετείχαν οι Π. Ματζιάρης (Δ/ντης Εκπ/σης), Φ. Παπαδοπούλου, Μ. Μπέλλας, ο Γ. Τσοκανάρας (αναπληρωτής του Χ. Βαϊτσίδη), και από τις Παρεμβάσεις η Γ. Λαθήρα (αναπληρώτρια του Χ.Ζαγανίδη). Το ΠΥΣΔΕ απασχόλησαν  οχτώ θέματα:

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Συνεργαζόμενοι

Ενημερωτικό συνεδρίασης ΠΥΣΔΕ

 Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης (22/3/2019)

 

Το ΠΥΣΔΕ συνεχίζει να μετακινεί συναδέλφους για 2 ώρες, οι οποίες από την αρχή της χρονιάς έχουν φτάσει τις 103 (μετακίνηση 61 συναδέλφων για 2 ώρες σε δύο σχολεία, 30 σε τρία, 12 σε τέσσερα και ένας σε πέντε). Σημειώνουμε ότι τρεις συνάδελφοι έχουν μετακινηθεί για μία ώρα! Συνολικά μετακινούνται 575 συνάδελφοι. Το ΠΥΣΔΕ εφαρμόζει αυτή την απαράδεκτη πρακτική στις διαδικασίες των τοποθετήσεων που λειτουργεί σε βάρος σχολείων και εκπαιδευτικών. Όσοι συνάδελφοι δεν καλύπτουν  το ωράριο τους και τους υπολείπονται ως δύο ώρες πρέπει να αξιοποιούνται για την κάλυψη υπηρεσιακών και πολιτιστικών αναγκών των σχολείων. Τα λίγα κενά που θα προκύπτουν να καλύπτονται από διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών.

 

Θέμα 1ο: Γνωμοδότηση για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή. Εγκρίθηκε ομόφωνα η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε οκτώ συναδέλφους, τρεις για ΙΕΠ, ένας για ΚΣΕ και τέσσερις για ΙΕΚ.

 

Θέμα 2ο: Αναγνώριση συνάφειας τίτλων σπουδών. Έξι συνάδελφοι-σες τρεις μόνιμοι και τρεις αναπληρωτές, αιτούνταν την αναγνώριση συνάφειας  μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Εγκρίθηκε ομόφωνα η αναγνώριση για τους πέντε και κατά πλειοψηφία (4-1) για τη μία συνάδελφο αναπληρώτρια δεν εγκρίθηκε. Ζητήσαμε και γι’ αυτήν τη συνάδελφο να αναγνωριστεί η συνάφεια, γιατί η  συνάδελφος έχει δύο ειδικότητες: Φυσικής αγωγής και Νοσηλευτικής και εργάζεται με την ειδικότητα της νοσηλεύτριας. Το μεταπτυχιακό της είχε συνάφεια με τη Φυσική Αγωγή και η διατριβή της και με τις δύο ειδικότητες. Δεν έγινε δεκτή η πρότασή μας και μειοψηφήσαμε.

 

Θέμα 3ο: Τροποποίηση αναγνωρισμένης εκπαιδευτικού. Εγκρίθηκε ομόφωνα η τροποποίηση αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας ενός συναδέλφου, με βάση στοιχεία που προέκυψαν από το σχετικό έλεγχο και για τα οποία πληροφορηθήκαμε πως δεν υπήρχε αντίρρηση / διαφωνία  από τον συνάδελφο.

 

 Θέμα 4ο: Συμπληρωματικές διαθέσεις και τροποποιήσεις διάθεσης εκπαιδευτικών σε ΕΚ

Διατέθηκαν τέσσερις συναδέλφισσες σε ΕΚ. Διαφωνήσαμε για τις δύο από αυτές και καταψηφίσαμε και μόνο εμείς, καθώς η διάθεση τους προέκυψε μετά από την εφαρμογή των αντιπαιδαγωγικών διατάξεων για τους «μη παρακολουθούντες» στην Τεχνική Εκπαίδευση . Είχαμε ζητήσει σε παλαιότερη συνεδρίαση από το ΠΥΣΔΕ να μη  προχωρήσει σε καμία  μετακίνηση συναδέλφου που χαρακτηρίζεται υπεράριθμος μετά το χαρακτηρισμό φοίτησης μαθητών σε ΕΠΑΛ, σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου. Η πρότασή μας δεν έγινε δεκτή και έκτοτε καταψηφίζουμε κάθε τέτοιου είδους μετακίνηση.

 

Θέμα 5ο:Τροποποίηση τοποθέτησης αναπληρωτή εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής. Εγκρίθηκε ομόφωνα η τροποποίηση, λόγω της μείωσης του υποχρεωτικού  ωραρίου του συναδέλφου.

 

Θέμα 6ο: Τοποθέτηση εκπαιδευτικού έπειτα από ανάκληση μετάταξης από θέση Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού Ε.ΔΙ.Π. Αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία να παραμείνει ο συνάδελφος στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και να τοποθετηθεί προσωρινά στο 1ο ΕΠΑΛ Αμπελοκήπων. Ψηφίσαμε την απόφαση, γιατί σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου σε σχετικό ερώτημα της ΔΔΕ « οι εκπαιδευτικοί των ποίων ανακαλείται η μετάταξη τίθενται στη διάθεση της οικείας ΔΔΕ και τοποθετούνται κατά τη διαδικασία των οριστικών τοποθετήσεων». Εξάλλου θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο διασφαλίζει και τους όρους ισότιμης αντιμετώπισης των συναδέλφων. (Μειοψήφησαν ο αιρετός της ΔΑΚΕ και η

διορισμένη αν. πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ)

 

Θέμα 7ο: Εξέταση αιτήσεων-ενστάσεων εκπαιδευτικών. Εξετάστηκε μία ένσταση και ένα αίτημα..

  • Υπήρξε μία ένσταση – διαμαρτυρία συναδέλφισσας από το 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης ( αρχιτεκτονικής), που διαμαρτύρονταν, γιατί με βάση τις αλλαγές των αναθέσεων από το υπουργείο ενώ δεν μπορεί να διδάξει γραμμικό σχέδιο – δεν το έχει ανάθεση- διατέθηκε για συμπλήρωση ωραρίου για να διδάξει μάθημα τρίτης ανάθεσης! Η ένσταση απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία (3-2), μειοψήφησαν οι αιρετοί. Εμείς υποστηρίξαμε την ένσταση – διαμαρτυρία της, καθώς με τις αλλαγές των αναθέσεων έχουν ανατρέψει ακόμη και τα αυτονόητα (π.χ. να μην έχει ο αρχιτέκτονας  ως ανάθεση το γραμμικό σχέδιο) προκειμένου να εξοικονομηθεί προσωπικό.
  • Διατυπώθηκε αίτημα μείωσης του ωραρίου από συνάδελφο ΠΕ06, λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας (εγχείρηση καρδιάς). Το ΠΥΣΔΕ κατά πλειοψηφία (4-1) απέρριψε το αίτημα, γιατί δεν προβλέπεται  γι΄αυτές τις περιπτώσεις μείωση ωραρίου για τους εκπαιδευτικούς. Επικαλέστηκε επίσης το έλλειμμα ωρών στην ειδικότητα ΠΕ06. Ζητήσαμε να ικανοποιηθεί το αίτημα της συναδέλφου, υποστηρίζοντας πως το ΠΥΣΔΕ θα μπορούσε να ζητήσει την πρόσληψη αναπληρωτή-ων καθώς το έλλειμμα στην ειδικότητα αφορά και άλλα σχολεία.

 

Θέμα 8ο: Διαθέσεις, τροποποιήσεις και ανακλήσεις διάθεσης εκπαιδευτικών για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου. Τροποποιήθηκαν οι διαθέσεις πέντε συναδέλφων και διατέθηκε μία συνάδελφος για συμπλήρωση του υποχρεωτικού της ωραρίου. (απόφαση κατά πλειοψηφία). Διαφωνήσαμε και καταψηφίσαμε διάθεση συναδέλφου ΠΕ86 που είχε ήδη διατεθεί από το 3ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων στο 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης, γιατί η τροποποίηση προέκυψε μετά την εφαρμογή της διάταξης για τους «μη παρακολουθούντες» στα ΕΠΑΛ και διατέθηκε έτσι και σε τρίτο σχολείο για 2 ώρες. Διαφωνούμε με τη μετακίνηση – διάθεση συναδέλφων σε άλλο σχολείο για δύο ώρες. Επίσης διαφωνήσαμε για τις διαθέσεις που έγιναν στο 4Ο Γ/Σ Σταυρούπολης, καθώς το κενό των οκτώ ωρών στο μάθημα της τεχνολογίας μοιράστηκε σε τρεις συναδέλφους (3-3-2 ώρες αντίστοιχα), με αρνητικές συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025