Ανακοίνωση εξέδωσε η ΟΛΜΕ για την εγκύκλιο της υφυπουργού παιδείας, και αναφέρει πώς «ο εκφοβισμός και η τρομοκρατία δεν θα περάσουν», ενώ καλεί το να ασχοληθεί επιτέλους στα σοβαρά με τα αδιέξοδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης!

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση:

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προέβη την Δευτέρα 22 Φλεβάρη σε ένα ακόμα ατόπημα, δείγμα του αυταρχισμού με τον οποίο αντιμετωπίζει τον κλάδο μας. Με υπηρεσιακό έγγραφο που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, το ΥΠΑΙΘ απαιτεί από τους διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν στις ΔΔΕ τα ονόματα όσων συναδέλφων δεν κατέθεσαν του Α’ τετραμήνου, τα αιτιολογημένα σημειώματά τους καθώς και τα ονόματα των μαθητών που δεν έλαβαν βαθμούς στα συγκεκριμένα μαθήματα.

Η κ. Μακρή παρά την ιδιότητά της, ως νομικού, φαίνεται να αγνοεί ακόμα και το πώς συντάσσεται μία εγκύκλιος. Δεν αναφέρονται πουθενά οι διατάξεις, με βάση τις οποίες δίνεται η εντολή αυτή, ενώ αποκρύπτει για μία ακόμη φορά τη νομοθεσία που αφορά στην κατάθεση βαθμολογίας. Ποια νομοθεσία προβλέπει να παραδίδονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν  βαθμολογία στις ΔΔΕ ή των μαθητών που δεν βαθμολογήθηκαν; Πότε άλλοτε έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο; Από πότε το ΥΠΑΙΘ παρεμβαίνει στην «επικοινωνία» μεταξύ σχολείων και ΔΔΕ;

Η τελευταία ενέργεια της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής πρακτικής. Η πολιτική ηγεσία απαιτεί από τους συναδέλφους μας διευθυντές να μετατραπούν σε ένα είδος ιδιότυπου “καταδότη”, παραδίδοντας ονόματα και διευθύνσεις όσων “δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις” της κυβερνητικής πολιτικής. Η πρακτική αυτή παραπέμπει σε πολύ σκοτεινές εποχές που ως τώρα θεωρούσαμε ότι είχαν μπει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Η ηγεσία όμως του ΥΠΑΙΘ φαίνεται πως έχει άλλη γνώμη. Έτσι ανασύρει πρακτικές των πιο γκρίζων εποχών του επιθεωρητισμού και του αυταρχισμού στα Δημόσια Σχολεία για να καλλιεργήσει στους εκπαιδευτικούς τον φόβο και τον τρόμο.

Με την τακτική του βούρδουλα και του εκφοβισμού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να διαχειριστεί τον  πανικό της για την πλήρως αποτυχημένη πολιτική της. Πανικός για να κρύψει τις αποκλειστικές της ευθύνες για το σημερινό αδιέξοδο που βιώνει η Δημόσια Εκπαίδευση, οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί και οι εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές. Τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει η πολιτική των μηδενικών μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η εγκατάλειψη μαθητών και εκπαιδευτικών στην τύχη τους. Πανικός για την πλήρη αποδοκιμασία της πολιτικής της από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δεν συγχωρεί το ΥΠΑΙΘ το μαζικό κίνημα γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών που αποκάλυψε στην κοινωνία την ανεπάρκειά των πολιτικών τους. Δεν συγχωρεί την ακύρωση στην πράξη της αντιπαιδαγωγικής ρύθμισης για κάμερες στην τάξη. Δεν συγχωρεί την μαζική αποδοκιμασία των αντιδημοκρατικών εκλογών παρωδία των ΥΣ. Τρέμει για τη μαζική αποδοκιμασία της αξιολόγησης που θέλει να εφαρμόσει, μαθαίνοντας τα συντριπτικά ποσοστά των εκπαιδευτικών που ήδη συμμετέχουν στην απεργία αποχή.

Η αλήθεια είναι ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ καταλαβαίνει πως η “βιτρίνα” της κανονικότητας που θέλει να παρουσιάζει στην κοινωνία έχει ραγίσει για τα καλά. Τίποτα δεν μπορεί να κρύψει τα σημερινά τραγικά αδιέξοδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Καταφεύγει σήμερα στον μαζικό εκφοβισμό των εκπαιδευτικών για να επιβάλει το καθεστώς της σιωπής, να κάμψει και να εξαφανίσει κάθε αντίλογο στην πολιτική της. Προσπαθεί να μετατρέψει τους διευθυντές σε «χαφιέδες» για να σπάσει την ενότητα του κλάδου, αδιαφορώντας για τη διάλυση του παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας που απαιτείται στα σχολεία. Άλλωστε, το ποιος δεν κατέθεσε βαθμολογία, σε ποια μαθήματα και για ποιους μαθητές καταχωρίζεται στην εφαρμογή του myschool. Ο στόχος της εγκυκλίου δεν είναι η πληροφόρηση αλλά  η τρομοκρατία όσων, αναλογιζόμενοι την παιδαγωγική τους ευθύνη, αντιστέκονται στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και στις αντιδημοκρατικές πρακτικές της κυβέρνησης.

Το σύνολο του κλάδου μας μέσα στις συνθήκες της πανδημίας δίνει καθημερινά μάχη για να κρατήσει το Δημόσιο Σχολείο όρθιο απέναντι στην καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης. Δίνει καθημερινά μάχη για να στηρίξει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας απέναντι στην πολιτική της εγκατάλειψης. Οι συνάδελφοί μας μέσα σε αυτές τις συνθήκες εργάζονται με γνώμονα το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους κριτήριο, βάζοντας ως κύρια προτεραιότητα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Σε αντίθεση με το ΥΠΑΙΘ που αγνοεί και υποβαθμίζει συστηματικά το έλλειμμα ισότιμης συμμετοχής που έχει επιφέρει η τηλεκπαίδευση, καθώς και τα επακόλουθα παιδαγωγικά προβλήματα, εφαρμόζοντας πολιτικές (τράπεζα θεμάτων, πρόσβαση στην τριτοβάθμια, αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης σε λύκειο και γυμνάσιο) που θα οξύνουν ακόμα περισσότερο την προϊούσα εκπαιδευτική κρίση.

Υπενθυμίζουμε για μια ακόμα φορά πως το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει τη μη κατάθεση βαθμολογίας με αιτιολογημένα σημειώματα των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου κανένας συνάδελφός μας δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από τις αυταρχικές εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι ενέργειες αυτές επιβεβαιώνουν για μια ακόμα φορά τα αδιέξοδα του ΥΠΑΙΘ και την απόσταση που έχει πάρει η ηγεσία του από την πραγματικότητα. Ταυτόχρονα σκιαγραφούν με σκούρα χρώματα το μέλλον που περιμένει τους εκπαιδευτικούς και τα Δημόσια Σχολεία από την πολιτική που ασκείται από την κυβέρνηση στην εκπαίδευση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025