Προσκόμματα στην πορεία του νομοσχεδίου για τα φέρεται να θέτουν οι θεσμοί, ζητώντας από την κυβέρνηση να «ξηλώσει» μια σειρά από διατάξεις, οι οποίες θεωρούνται ευνοϊκές για τον κλάδο.

Πριν καν  στεγνώσει το μελάνι από τις αντιδράσεις γύρω από τον τρόπο λειτουργίας εταιριών, οι οποίες «τρέχουν» εφαρμογές για μίσθωση ταξί (σ.σ. Uber και Beat), οι δανειστές σύφμωνα με πληροφορίες από τον Ελεύθερο Τύπο εμφανίζονται να ζητούν την άρση της εξαίρεσης των αυτοκινητιστών από την εγκατάσταση .

Πρόκειται για μια απαίτηση, που, όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς, η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να ικανοποιήσει, δεδομένου ότι υφίσταται συναλλαγή με το κοινό και άρα εκ του νόμου τα ταξί υποχρεούνται να εγκαταστήσουν τερματικά υποδοχής καρτών.

Αντιδράσεις

«Μια τέτοια απόφαση αναμένεται να δυσκολέψει τη ζωή των οδηγών και κυρίως εκείνων που νοικιάζουν το όχημα και δεν διαθέτουν δική τους άδεια», σημειώνουν οι ίδιοι παράγοντες στον Ελεύθερο Τύπο και εξηγούν: «Το κόστος για να νοικιάσεις ένα ταξί κυμαίνεται από 50 ευρώ έως και 90 ευρώ/ημέρα, ποσό, που καταβάλλουν αυθημερόν στον ιδιοκτήτη. Κοινώς, χρειάζονται μετρητά, τα οποία ο επαγγελματίας δεν θα έχει εάν πληρώνεται με κάρτα». Παράλληλα, πολλοί οδηγοί ταξί εκφράζουν φόβους ότι με τη χρήση POS κάνουν το Δημόσιο… συνεργάτη τους, αφού εφορία και ασφαλιστικά ταμεία θα έχουν τη δυνατότητα να «τραβούν» από τους λογαριασμούς τους για την εξόφληση τυχόν χρεών.

Το ζήτημα των POS, πάντως, δεν είναι το μοναδικό που «κεντρίζει» το ενδιαφέρον των θεσμών. Σύμφωνα με διαδικτυακά δημοσιεύματα, στο… μικροσκόπιό τους βρίσκονται τόσο το ποσοστό χορήγησης νέων αδειών ταξί από τις περιφέρειες όσο και η αλλαγή του τρόπου χρέωσης στα πολυθέσια ταξί. Πιο αναλυτικά, οι δανειστές δεν δέχονται τον περιορισμό του ποσοστού νέων αδειών -στην Αττική μπορούν να υπάρχουν τουλάχιστον τρεις άδειες ταξί ανά 1.000 κατοίκους- ενώ επιμένουν πως η τιμή στα πολυθέσια θα πρέπει να καθορίζεται όπως σήμερα, ήτοι με ελεύθερη διαπραγμάτευση μεταξύ πελάτη και ιδιοκτήτη.

Σε… επιφυλακή το Beat

Ικανοποίηση επικρατεί στις τάξεις του Beat, μετά τις -έστω και καθυστερημένες- «εξηγήσεις» του Χρήστου Σπίρτζη. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρίας, Νίκο Δρανδάκη, η δέσμευση του υπουργού Υποδομών ότι το νομοσχέδιο που διέρρευσε δεν ήταν αυτό που επεξεργάζονταν και ότι όταν η συγγραφή του ολοκληρωθεί θα έχει την ευκαιρία να το δει και να διατυπώσει τις απόψεις του πολύ πριν αυτό προωθηθεί στη Βουλή, αποτελεί μια εξέλιξη που ικανοποιεί.

«Πιστεύω ότι από τη στιγμή που θα ξεκινήσει αυτός ο διάλογος για την ουσία του νομοσχεδίου, θα βρούμε μια κοινή συνισταμένη και όλα θα πάνε καλά», σχολιάζει χαρακτηριστικά στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook και καταλήγει: «Παρ’ όλα αυτά παραμένουμε σε επιφυλακή». Αξίζει να σημειωθεί ότι η επίμαχη διάταξη προκάλεσε αναταράξεις, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, με τους Ευρωπαίους να ασκούν «βέτο», διαμηνύοντας σε όλους τους τόνους πως δεν θα δεχθούν ένα σχέδιο νόμο, που κλείνει -αντί να ανοίγει- τον κλάδο των ταξί.