18ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΠΕ Τρίτη 27/8/2019ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ

 

Άγγελος Πούλος

 

Γιάννης Ρούπας

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Ευχόμαστε Καλή Σχολική Χρονιά και Καλή Δύναμη σε όλους μας.

 

Οι διαδικασίες για την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2019-20 έχουν ξεκινήσει. Κατά την περίοδο της προετοιμασίας αλλά και ιδιαίτερα κατά τους πρώτους μήνες οι τοποθετήσεις των Συναδέλφων θα είναι συνεχείς. Η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ στις 27/8 ήταν ιδιαίτερα σημαντική γιατί αποφασίστηκε ο τρόπος τοποθέτησης των Συναδέλφων που θα συμπληρώνουν ωράριο και σε άλλη σχολική μονάδα πέρα από αυτή της οργανικής ή αυτής της τοποθέτησής τους.

Με απολύτως ξεκάθαρο τρόπο σας ενημερώνουμε για τη στάση που κρατήσαμε καταθέτοντας εγγράφως τις θέσεις μας, όπως τις έχουμε διακηρύξει διαχρονικά,  όπως και για τους άξονες στους οποίους θα κινηθούμε, ώστε να υπάρχει διαφάνεια παντού, δικαιοσύνη και ισότητα για όλους τους Συναδέλφους.

Το κείμενο θέσεων αναλυτικά:

 

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ

Προς το ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής,

 Προτείνουμε και ζητούμε:

  1. Έγκαιρη ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης όλων των κενών, όλων των κλάδων, πριν από τις τοποθετήσεις μόνιμων και αναπληρωτών. Οι Συνάδελφοι που θα κάνουν αίτηση τοποθέτησης να γνωρίζουν έγκαιρα και αναλυτικά όλα τα λειτουργικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία.
  2. Για τους Συναδέλφους όλων των ειδικοτήτων που δεν είναι δυνατή η συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου σ΄ ένα μόνο σχολείο, να δημιουργηθούν έγκαιρα ομάδες όμορων σχολείων τις οποίες θα μπορούν να δηλώνουν, ώστε να συμπληρώνουν το ωράριό τους στην ομάδα, χωρίς να χρειάζεται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις και για να υπάρχει διαφάνεια και δίκαιες τοποθετήσεις σύμφωνα με τη μοριοδότηση του καθενός. Οι ομάδες σχολείων,  αφού εγκριθούν από το ΠΥΣΠΕ, να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Δ/νσης.
  3. Εάν σε κάποια σχολική μονάδα Συνάδελφοι έχουν τοποθετηθεί οργανικά ή προσωρινά και δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους αλλά υπάρχουν διαθέσιμες ώρες του  διδακτικού αντικείμενου της ειδικότητάς τους στο Ολοήμερο Σχολείο, που τους έχουν ανατεθεί με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, να έχουν τη δυνατότητα εάν το επιθυμούν, να συμπληρώνουν το ωράριό τους κατά προτεραιότητα στο ολοήμερο αυτής της σχολικής μονάδας, δικαίωμα που τους δίνει και η νομοθεσία, και να μη μετακινούνται παρά τη θέλησή τους σε άλλη σχολική μονάδα.
  4. 4.      Να δημιουργηθούν ομάδες όμορων σχολείων για τους υπεράριθμους συναδέλφους με βάση των όσων ορίζει η σχετική νομοθεσία. Οι υπεράριθμοι Συνάδελφοι τοποθετούνται «κατά προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους» σύμφωνα όσα ορίζει το ΠΔ 100/97 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΠΔ 50/96.
  5. 5. Να δοθεί η δυνατότητα να γίνει β’ αποσπάσεων εντός ΠΥΣΠΕ για τους Συναδέλφους που δεν είχαν τη δυνατότητα κατά την πρώτη φάση αιτήσεων του Ιουνίου.

6.      Σε περίπτωση πραγματοποίησης «αμοιβαίων αποσπάσεων»

εκπαιδευτικών, μόνιμων ή αναπληρωτών, το δικαίωμα αυτό θα πρέπει να δοθεί σε όλους τους Συναδέλφους που το επιθυμούν και να πραγματοποιηθούν με πλήρη διαφάνεια, αφού πρώτα ενημερωθούν έγκαιρα και δημόσια για τη δυνατότητα αυτή όλοι οι Συνάδελφοι καθώς και για τις προθεσμίες κατάθεσης των αιτήσεών τους.

  1. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το διδακτικό αντικείμενο της ειδικότητας του και μόνο. Αυτό πρέπει να αποτελεί απαράβατο κανόνα στις τοποθετήσεις από το ΠΥΣΠΕ.
  2. ‘Ολες οι τοποθετήσεις να γίνονται από το ΠΥΣΠΕ. Δε θα δεχτούμε να γίνονται τοποθετήσεις με μονοπρόσωπη απόφαση της Δ/ντριας και να έρχονται για επικύρωση ως πράξεις εκ των υστέρων.
  3. Να υπάρχει η δυνατότητα στους Συλλόγους Διδασκόντων να αναθέτουν ενισχυτική διδασκαλία σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, γιατί αλλάζουν τα δεδομένα και όχι μόνο μέσα στις ασφυκτικές προθεσμίες που υπάρχουν τώρα (μέχρι τέλη Σεπτέμβρη) ενώ ακόμη υπάρχουν κενά στα σχολεία και συνεχίζεται η διαδικασία τοποθετήσεων.

Με τις ψήφους τις διοίκησης καθώς και του άλλου αιρετού αποφασίστηκε να μη δημιουργηθούν ομάδες σχολείων,  όπως γίνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των ΠΥΣΠΕ της χώρας, αλλά να ακολουθηθεί η περσινή τακτική. Δηλαδή να τοποθετηθούν οι Συνάδελφοι σε ένα σχολείο βάσης με 12 ώρες για του Συναδέλφους της Φυσικής Αγωγής και 10 για τους Συναδέλφους των Αγγλικών και μετά να συμπληρώσουν το ωράριό τους σύμφωνα με τα κενά που έχουν ανακοινωθεί. Το αν θα βρεθούν Συνάδελφοι να διανύουν τεράστιες αποστάσεις δε φαίνεται να τους απασχολεί. Μας προξενεί εντύπωση πως ξέχασαν τις περσινές απείρου κάλους καταστάσεις, όπου ακόμα και με παραστάσεις διαμαρτυρίας Σύλλογοι και Αιρετοί από κοινού προσπαθούσαμε να λύσουμε τέτοια θέματα και Συνάδελφοι είχαν ταλαιπωρηθεί αφάνταστα.

Καταγγέλλουμε την παραπάνω τακτική και τη συγκεκριμένη απόφαση, γιατί δεν εξυπηρετεί ούτε τους Συναδέλφους ούτε τη λειτουργία των σχολείων ενώ ταυτόχρονα αφήνει «ανοιχτή την πόρτα» για αυθαιρεσίες, παρατυπίες και αδικίες στις τοποθετήσεις. Δηλώνουμε πως σε κάθε περίπτωση θα είμαστε παρόντες, θα είμαστε το ‘μάτι και το αυτί’ όλων των Συναδέλφων σε όλες τις διαδικασίες.

Σε ό, τι αφορά τα υπόλοιπα θέματα του Υπηρεσιακού Συμβουλίου:

 

Θέμα 1ο

Διαπιστώθηκαν 2 λειτουργικές υπεραριθμίες εκπ/κών ΠΕ11 και 1 εκπ/κού ΠΕ 06.

Θέμα 2ο

Σύμφωνα με δική τους επιθυμία οι παραπάνω Συνάδελφοι θα διεκδικήσουν ισότιμα θέση με τους Συναδέλφους που βρίσκονται στη διάθεση, αφού τα σχολεία της ίδιας ομάδας (Δημοτική Ενότητα) με το δικό τους δεν τους εξυπηρετούν, σύμφωνα όσα ορίζει το  ΠΔ 100/97  ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΠΔ 50/96.

 

Θέμα 3ο

Επικυρώθηκαν τα λειτουργικά κενά ειδικοτήτων μόνο για τα σχολεία που έχουν πάνω από 12 ώρες κενά Φυσικής Αγωγής και πάνω από 10 ώρες Αγγλικών, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω. Τα κενά της πληροφορικής και της μουσικής περιλαμβάνονται στο σύνολό τους, γιατί δεν υπάρχουν Συνάδελφοι αυτών των ειδικοτήτων που βρίσκονται στη διάθεση .

 

Θέμα 4ο

Διατέθηκε εκπ/κός για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου σε Υπηρεσία της Διοίκησης.

 

Θέμα 5ο

Υπήρξε θετική γνωμοδότηση χορήγησης συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών.