Οι Κινέζοι επισκέπτες παραμένουν ως η εθνικότητα με τη μεγαλύτερη συμβολή στις αγορές προϊόντων Tax Free στην Ελλάδα, καθώς είχαν το μεγαλύτερο ποσοστό (31,5%) αγορών Tax Free στην Ελλάδα το 12μηνο του 2016, σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες εθνικότητες τουριστών στη χώρα.

Ωστόσο οι δαπάνες τους για την αγορά προϊόντων Tax Free παρουσίασαν μείωση 33,2% σε σχέση με το 2015.

Αμερικανοί (10,2%) και Ρώσοι (8,1%) συμπληρώνουν την πρώτη 3άδα εθνικοτήτων με το μεγαλύτερο μερίδιο αγορών Tax Free, και μαζί με την Κίνα, αντιπροσωπεύουν το 50% των αγορών Tax Free της χρονιάς από ξένους επισκέπτες στη χώρα μας.

Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της Global Blue που βασίζεται σε στοιχεία από συνεργαζόμενα καταστήματα στην Ελλάδα.Σύμφωνα με τα στοιχεία, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον όγκο των δαπανών για αγορές προϊόντων Tax Free από συνεργαζόμενα καταστήματα στην Ελλάδα, σε σχέση με το 2015, παρουσίασαν οι επισκέπτες από το Ισραήλ και ανήλθε σε 86,2%.

Ακολούθησαν, σε πιο χαμηλά επίπεδα, οι αγορές από Αιγύπτιους (+45%), Σέρβους (+42,5%) και Αμερικανούς (+27,2%). Ωστόσο, πτώση παρουσίασαν οι δαπάνες από Κινέζους (-33,2%) σε σχέση με το 2015.Η μεγαλύτερη μέση δαπάνη ανά συναλλαγή σημειώθηκε από Αμερικανούς (947 ευρώ έναντι 965 ευρώ το 2015) και ακολούθησαν οι Κινέζοι (843 ευρώ), οι Ελβετοί (643 ευρώ) και οι Αυστραλοί (606 ευρώ). Ο μέσος όρος δαπανών ανά συναλλαγή ανήλθε σε 579 ευρώ έναντι 669 ευρώ το 2015, εξαιτίας της μείωσης του ελάχιστου ποσού από 120 ευρώ σε 50.Το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό (67,8%) δαπανών για αγορές προϊόντων Tax Free καταγράφεται στη Στερεά Ελλάδα. Μακεδονία και Μύκονος ακολουθούν με 13% και 9,6% αντίστοιχα. Ωστόσο η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό συναλλαγών, σε σχέση με το 2015, παρατηρήθηκε στα Δωδεκάνησα (127,5%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025