Η πρόληψη αλλά και η προστασία του πληθυσμού από τον κορονοϊό και ιδιαίτερα των ευπαθών ομάδων, αναγκάζει τους δήμους να προσαρμοστούν σε νέες καταστάσεις και να προχωρήσουν σε επιπρόσθετα μέτρα με στόχο τη μείωση της διασποράς του ιού. Ένα από αυτά είναι η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των δημοτών, αλλά και η προσαρμογή του ωραρίου των υπηρεσιών σε πιο «έξυπνους» και ευέλικτους ρυθμούς.

Ενδεικτικά ο δήμος Σπάτων-Αρτέμιδας αποφάσισε οι υπηρεσίες του δήμου να λειτουργούν χωρίς την προσέλευση κοινού. Έτσι η εξυπηρέτηση θα γίνεται με τηλεφωνική επικοινωνία για να λαμβάνουν οδηγίες και με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την υποβολή αιτήσεων και την παραλαβή εγγράφων ή πιστοποιητικών. Σε ειδικές και επείγουσες περιπτώσεις που απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία, η εξυπηρέτηση θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης. Ακόμη και τα Δημοτικά Ιατρεία θα λειτουργήσουν κατόπιν προγραμματισμένου τηλεφωνικού ραντεβού.

Παράλληλα, λόγω της μη λειτουργίας των ταμείων του δήμου αναστέλλονται όλες οι προθεσμίες καταβολής πληρωμών, από ρυθμίσεις, λογαριασμούς κ.α., που έληγαν στις 28 Φεβρουαρίου και αυτών που θα λήξουν στις 31 Μαρτίου και όλα παρατείνονται έως τις 30 Απριλίου χωρίς προσαυξήσεις. Ακόμη, ο δήμαρχος Δημήτρης Μάρκου συνέστησε στους δημότες να επιλέγουν για την εξυπηρέτησή τους την εξόφληση λογαριασμών μέσω web-banking.

 

Ανάλογα κινείται και ο δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης. Προκειμένου να αποφεύγεται η ταυτόχρονη συγκέντρωση μεγάλου αριθμού πολιτών στους χώρους του δήμου, αποφασίστηκε να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά σημαντικός αριθμός αιτημάτων και οι δημότες καλούνται να κάνουν χρήση των νέων ψηφιακών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση τους.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι ηλεκτρονικές πληρωμές και οι δηλώσεις τετραγωνικών μέτρων, η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων, η διεκπεραίωση και αποστολή εγγράφων, ενώ όπου απαιτείται η έκδοση πρωτότυπου πιστοποιητικού, οι υπηρεσίες του δήμου θα δέχονται ηλεκτρονικά τις αιτήσεις και θα στέλνουν στη διεύθυνση του αιτούντος το πρωτότυπο πιστοποιητικό.

Θα εξυπηρετούνται ακόμη ηλεκτρονικά θέματα που αφορούν την υπηρεσία δόμησης, την οικονομική υπηρεσία (δηλώσεις τετραγωνικών αλλά και οι ηλεκτρονικές πληρωμές), το ληξιαρχείο και το δημοτολόγιο, αλλά και την υπηρεσία κοιμητηρίων. Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα προστεθούν κι άλλες υπηρεσίες του δήμου που θα μπορούν να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά, ενώ ο δήμαρχος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος προχώρησε σε έκκληση προς τους δημότες για την τήρηση των μέτρων προστασίας με στόχο το κοινό συμφέρον και την προστασία της δημόσιας υγείας.

 

Από τη δική του μεριά ο δήμος Αχαρνών αποφάσισε την ελεγχόμενη είσοδο δημοτών στις δημοτικές υπηρεσίες και τη λειτουργία μόνο δύο ΚΕΠ (Αχαρνών και Θρακομακεδόνων) και σε αυτά θα εργάζονται οι υπάλληλοι εκ περιτροπής, ενώ με προσωπικό ασφαλείας θα εξυπηρετεί μόνο πολίτες των οποίων τα ζητήματα δεν είναι δυνατόν να διεκπεραιωθούν ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά. Το ωράριο για το κοινό για όλες τις υπηρεσίες του δήμου πλην των ΚΕΠ, περιορίζεται από τις 09:00 έως τις 13:00 καθημερινώς.

Από εκεί και πέρα, ο δήμος Αχαρνών αποφάσισε την ειδική αντιμετώπιση υπαλλήλων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες (με χρόνια προβλήματα υγείας), καθώς θα μπορούν να απέχουν από την εργασία τους έως τις 31 Μαρτίου. Ειδική μέριμνα θα υπάρξει και για όσους υπαλλήλους ταξίδεψαν πρόσφατα στο εξωτερικό, ενώ θα παραταθεί η άδεια όσων αυτή τη στιγμή απουσιάζουν στο εξωτερικό.

 

Τέλος, πολλοί δήμοι της Αττικής τροποποιούν την κανονική λειτουργία των Δημοτικών Ιατρείων, οπότε και τα ραντεβού θα πραγματοποιούνται τηλεφωνικά στις περιπτώσεις που είναι εφικτό και η συνταγογράφηση θα γίνεται χωρίς τη φυσική παρουσία του ασθενή.

 

Δημ. Βασιλόπουλος

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025