Η αρχή για τη διαμόρφωση των κινήτρων και των αντικινήτρων ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των είναι ότι ο «ρυπαίνων πληρώνει».

Στη ριζική αλλαγή της φιλοσοφίας του εστιάζοντας στην τιμωρία της κακής συμπεριφορά του οδηγού και όχι στην τιμωρία του οχήματος θα προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να στερείται το μέσο μεταφοράς κάποιας οικογένειας.

Επίσης η αρχή για τη διαμόρφωση των κινήτρων και των αντικινήτρων ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων είναι ότι ο «ρυπαίνων πληρώνει»! Ειδικότερα ο κ. Κεφαλογιάννης μιλώντας στην «Βραδυνή της Κυριακής» επισήμανε ότι: «Η αρχή για τη διαμόρφωση των κινήτρων και των αντικινήτρων είναι ότι ο “ρυπαίνων πληρώνει”. Ταυτόχρονα, όμως, συνεκτιμάται και η οικονομική πραγματικότητα στη χώρα μας, ώστε να διευκολύνουμε τους πολίτες να ανανεώσουν τα οχήματά τους. Στο υπουργείο Μεταφορών προχωράμε ήδη στη χρονομίσθωση των επαγγελματικών οχημάτων, με σκοπό την ανανέωση του στόλου σε φορτηγά, λεωφορεία και ταξί.»

‘Οσον αφορά στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός απόκτησης νέων οχημάτων θα είναι έτοιμος τον Απρίλιο. «Όταν αναλάβαμε τον Ιούλιο η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ήταν απελπιστική. Στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν 213 λεωφορεία από τα 450 που θα έπρεπε, και στην Αθήνα κυκλοφορούσαν λιγότερα από 900 οχήματα. Τρέξαμε ένα πρόγραμμα συντήρησης και επανήλθαν στην κυκλοφορία περίπου 100 λεωφορεία σε κάθε πόλη. Όμως, τα οχήματα είναι παλαιά και εμφανίζουν συνεχώς βλάβες. Στη Θεσσαλονίκη, η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ θα δρομολογήσει τον επόμενο μήνα περισσότερα από 100 λεωφορεία, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για άλλα 100 περίπου λεωφορεία, τον Ιούνιο, με leasing. Αυτά είναι βραχυπρόθεσμα μέτρα, μέχρι να πάμε στα καινούργια λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπολογίζουμε ότι ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος τον Απρίλιο και τότε θα γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των οχημάτων και το ακριβές μείγμα. Δηλαδή πόσα λεωφορεία θα είναι ηλεκτροκίνητα, πόσα με φυσικό αέριο, πόσα υβριδικά και κάποια λίγα θα είναι diesel.» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης, σύμφωνα με το newsauto.gr.

Παράλληλα ο Υφυπουργός ανέφερε ότι το Υπουργείο ετοιμάζει νέο θεσμικό πλαίσιο για την εισαγωγή ορίου ταχύτητας στα ηλεκτρικά πατίνια, ενώ επεσήμανε ότι θα εκπονηθεί ένα Βιώσιμο Σχέδιο Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) όπου θα δημιουργούνται τα εργαλεία ώστε δήμοι και περιφέρειες να αναζητήσουν χρηματοδότηση για την υλοποίηση δράσεων, όπως η αγορά νέων αντιρρυπαντικών λεωφορείων. «Όχι, δεν θα απαγορευτούν, θα μπουν ορισμένοι κανόνες για την κυκλοφορία τους. Γνωρίζετε ότι σήμερα δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για τα μέσα μικροκινητικότητας, τα οποία είναι καλό να ενθαρρύνουμε. Οι Υπηρεσίες μας επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων το οποίο θα αναφέρεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των οχημάτων, στους χώρους και τις οδούς χρήσης τους, καθώς και στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, με κριτήριο την ασφάλεια. Στο νομοσχέδιο θα εισαγάγουμε έναν διαχωρισμό με βάση την ταχύτητα. Τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα και θεωρούνται αντίστοιχα του πεζού, και τα πατίνια με ταχύτητα μέχρι 25 χιλιόμετρα. Από αυτόν το διαχωρισμό θα προκύψουν και οι κανόνες για τη χρήση τους.» επισήμανε ο Υφυπουργός.

Σχετικά με τα νέα διπλώματα ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι: «Ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης αποδείχτηκε ανεφάρμοστος, με αποτέλεσμα περισσότεροι από 100.000 συμπολίτες μας να μην μπορούν να βγάλουν δίπλωμα για πολλούς μήνες. Το καλοκαίρι, μέσα σε λίγες εβδομάδες, διορθώσαμε αυτό το λάθος και πλέον, έχει συσταθεί η Επιτροπή που ετοιμάζει το νέο θεσμικό πλαίσιο. Μέχρι τότε, προωθούμε άμεσα την προσωρινή άδεια οδήγησης, η οποία θα χορηγείται σε λίγες ημέρες σε όποιον πετύχει στις εξετάσεις. Αυτό σημαίνει ότι ο επιτυχών δεν θα χρειάζεται να περιμένει 4 και πλέον, μήνες για να πιάσει τιμόνι.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025