Τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και ετοιμάζουν την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων με στόχο να ανανεωθεί ο στόλος των ΙΧ στην Ελλάδα, να αγοραστούν καθαρά ΙΧ, καθώς θα δοθούν φορολογικά και οικονομικά κίνητρα.

Όπως αναφέρει το “Βήμα της Κυριακής”, σε εξέλιξη είναι διαπραγματεύσεις του με τα κλιμάκια της τρόικας, προκειμένου να προχωρήσει πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων. Ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο αν το πρόγραμμα θα τρέξει το 2019 ή μέσα στο 2020.

Επιπλέον η εφημερίδα αναφέρει ότι η απόσυρση θα γίνει με στόχο να δοθούν κίνητρα για να αγοραστούν καθαρά ΙΧ, χαμηλών ρύπων, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλωστε ο στόλος των ΙΧ στην Ελλάδα είναι γηρασμένος.

Το παλαιό πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων

Το ελληνικό δημόσιο έδινε στο παρελθόν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των . Τότε το μέτρο απόσυρσης αυτοκινήτου αφορούσε αποκλειστικά τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2001.Το όφελος που κέρδιζε ο κάθε ιδιοκτήτης από την απόσυρση ήταν εξαιρετικά μεγάλο, καθώς κέρδιζε έκπτωση από 50% έως και 100% από το τέλος ταξινόμησης ενός καινούργιου οχήματος με βάση τον κυβισμό.

Αναλυτικά:

Το παλιό πρόγραμμα απόσυρσης προέβλεπε:

-Έως 300 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας έως 6.000 ευρώ.

-Έως 960 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 901 μέχρι 1.400 κυβικά και φορολογητέας αξίας έως και 8.000 ευρώ.

-Έως 1.430 ευρώ, για την απόκτηση αυτοκινήτου από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 11.000 ευρώ.

-Έως και 2.800 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτων από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέας αξίας μέχρι 14.000 ευρώ.