Συνάδελφοι, στο νέο σύστημα που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας υπάρχουν πολλά αδιευκρίνιστα σημεία. Προσπαθούμε να ενημερωθούμε για τα παραπάνω, ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα και να λάβουμε θέση ενώπιον των μελών μας και ενώπιον του ίδιου του Υπουργού, από τον οποίο έχουμε ήδη ζητήσει συνάντηση. Υπάρχουν λοιπόν κάποια δεδομένα και κάποιες ασάφειες για τις οποίες έχουμε κάποιες πρώτες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.

ΠΣΑΕΠ

Το ανώτερο όριο της είναι 120 μήνες, πράγμα που μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που η προϋπηρεσία τους υπερβαίνει τα παραπάνω και είναι απαράδεκτο να “χαρίζεται” προϋπηρεσία.

Καμία διευκρίνιση δεν υπάρχει για την ιδιωτική προϋπηρεσία. Αυτό που καταφέραμε να πληροφορηθούμε με κάθε επιφύλαξη είναι ότι θα συνεχίσει να προσμετράται με βάση τον ισχύοντα νόμο, δηλαδή μόνο σε περίπτωση απόλυσης και με τουλάχιστον 2 συνεχόμενα έτη προϋπηρεσίας.
Το ανώτερο όριο των ακαδημαϊκών είναι επίσης 120 μήνες, δηλαδή όσο και η προϋπηρεσία. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι το 50-50 για το οποίο κραύγαζε ο Υπουργός δεν αφορά 50% η προϋπηρεσία και 50% τα ακαδημαϊκά κριτήρια μαζί με τα κοινωνικά. Αφορά μόνο την προϋπηρεσία με τα ακαδημαϊκά κριτήρια.

Τα κοινωνικά κριτήρια αποτελούν ξεχωριστή επιπλέον κατηγορία για την οποία όπως όλοι γνωρίζουμε ανακοινώθηκαν μόνο οι άξονες, δηλαδή ο αριθμός των τέκνων και η αναπηρία. Το Υπουργείο μελετά αν θα μπει κάποια ποσόστωση επί των προσλήψεων ή μοριοδότηση, με τις πιθανότητες να κλίνουν προς τη μοριοδότηση των παραπάνω αξόνων.

Όπως φαίνεται η επιτυχία στον και τα διπλά μόρια των δυσπροσίτων χάνονται εκτός κι αν αλλάξει κάτι στο τελικό σχέδιο ή μετά την διαβούλευση.

Την ερχόμενη Δευτέρα ή το αργότερο μέσα στην εβδομάδα θα ανακοινωθούν διευκρινίσεις για τα κοινωνικά κριτήρια και για την , στην οποία επίσης υπάρχει σκοτάδι. Το μοναδικό που ενημερωθήκαμε σε σχέση με τους ΠΕ71& ΠΕ70ΕΑΕ και τους ΠΕ61& ΠΕ60ΕΑΕ είναι ότι δεν θα αλλάξει ιδιαίτερα η εικόνα τους σε σχέση με αυτά που ισχύουν τώρα για το βασικό τους πτυχίο και το μεταπτυχιακό. Δηλαδή θα είναι είτε ισότιμα είτε σχεδόν ισότιμα, όπως συμβαίνει τώρα. Ο τρόπος που θα γίνει αυτό θpα φανεί στις διευκρινίσεις.

Διευκρινίσεις χρειάζεται να δοθούν και για τα σεμινάρια, ενώ η γνώση χειρισμού ηλ. υπολογιστών αφορά το Α’επίπεδο και τα πιστοποιητικά που γίνονται αποδεκτά από τον ΑΣΕΠ.

Το χρονοδιάγραμμα είναι να τεθεί άμεσα σε διαβούλευση (αφού βγουν οι διευκρινίσεις) και να ψηφιστεί αρχές Ιανουαρίου.
Στη συνέχεια μέσα στον Ιανουάριο θα προκηρυχθούν οι 4.500 της Ειδικής αγωγής που θα αφορούν τον Σεπτέμβριο του 2019 και την Άνοιξη θα γίνει το ίδιο για του 10.500 διορισμούς της γενικής που θα αφορούν οι μισές το 2020 και οι υπόλοιπες το 2021.

Έχουμε εκφράσει πολλές φορές τη δυσπιστία και τη διαφωνία μας για το 3ετές πλάνο και για τη χρονική στιγμή των ανακοινώσεων.
Για το σύστημα και συγκεκριμένα για την υποβάθμιση της προϋπηρεσίας, την υπερμοριοδότηση του βαθμού πτυχίου και των ακαδημαϊκών προσόντων γενικότερα, αλλά και για όλα τα υπόλοιπα στα οποία διαφωνούμε θα τοποθετηθούμε επίσημα και αναλυτικά και αφού ανακοινωθεί το πλήρες σύστημα. Είναι η πιο κρίσιμη στιγμή των αναπληρωτών τα τελευταία 10 χρόνια και οφείλουμε όλοι μας με αγωνιστικότητα και σοβαρότητα να βρούμε τρόπους να γίνει το καλύτερο δυνατό για τους συναδέλφους. Είναι προφανές ότι η 10ετής αδιοριστία έχει δημιουργήσει πολλές υποομάδες συμφερόντων και κανένα σύστημα διορισμού δεν πρόκειται να τους ικανοποιήσει όλους.

Χρειάζεται ενσυναίσθηση προς όλους τους συναδέλφους, μα περισσότερο σε αυτούς που στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης σε κάθε γωνιά της Ελλάδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025