Τι καταγγέλει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας .

Η ανακοίνωση:

Πρωτοφανή πράγματα συμβαίνουν κατά τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών στην Κέρκυρα. Θα αφήσουμε προς το παρόν στην άκρη τα ευτράπελα της όλης διαδικασίας σε όλη την επικράτεια και θα ασχοληθούμε ενδεικτικά με ένα, το οποίο όμως έχει προκαλέσει πολύ μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα της Κέρκυρας.

Ο λόγος -για μια ακόμα φορά- για τη Διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου Κέρκυρας, η οποία, αφού δεν παραβρέθηκε στην -οριζόμενη μέρα και ώρα- συνέντευξή της, έχει προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια θεωρώντας ότι αδικήθηκε. Η εγκύκλιος για την επιλογή των διευθυντών αναφέρει ξεκάθαρα, ότι όποιος/α δεν προσέλθει στη συνέντευξη, αποκλείεται από την υπόλοιπη διαδικασία. Κάτι που εφαρμόστηκε και στη συγκεκριμένη υποψήφια, η οποία:

Αν και βρισκόταν σε κανονική άδεια, δεν απέστειλε αυτοτελώς, αίτηση επαναπρογραμματισμού της συνέντευξης στο συμβούλιο επιλογής, το οποίο είναι και το ΜΟΝΟ αρμόδιο για την όλη διαδικασία, όπως φυσικά έπραξαν άλλοι συνάδελφοι, που για κάποιο λόγο είχαν κώλυμα, κατά την ημέρα της συνέντευξής τους.

Αντ’ αυτού, έστειλε, σύμφωνα με πληροφορίες μας, έγγραφο στη διοικητική ιεραρχία του υπουργείου, με την οποία ζητούσε αφενός τον ορισμό άλλης μέρας για τη συνέντευξη, αφετέρου την αντικατάσταση κάποιων μελών του Συμβουλίου. Το έγγραφο αυτό άπλα κοινοποιούνταν στο Συμβούλιο Επιλογής. Ειδικά για τα στελέχη της εκπαίδευσης, εκτιμούμε, ότι είναι κατανοητή ή έπρεπε να είναι κατανοητή η διαφορά μεταξύ απλής κοινοποίησης και αυτοτελούς αίτησης σε ένα αρμόδιο όργανο. Μάλιστα ζητούσε να την καλέσουν σε συνέντευξη, σε χρόνο όπου θα είχαν ολοκληρωθεί όλες οι προγραμματισμένες συνεντεύξεις… και αφού επέστρεφε από σχολική εκδρομή όπου ήταν συνοδός στο εξωτερικό!

Αφού δεν έγιναν αυτά, προσέφυγε στο Διοικητικό Δικαστήριο, το οποίο εξέδωσε προσωρινή διαταγή, με την οποία έπρεπε να ανακληθεί η απόφαση κύρωσης του πίνακα των υποψήφιων διευθυντών. Αυτό συνέβη την ημέρα και κυρίως την ώρα, που αυτοί είχαν ήδη κυρωθεί!

Δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο το γεγονός, ότι ενώ οι συνάδελφοι αναπληρωτές μένουν εκτός πινάκων και εκτός σχολείων, λόγω της μη έγκαιρης πληρωμής ενός παραβόλου μερικών ευρώ ή λόγω δυσλειτουργίας κάποιας πλατφόρμας, στην εν λόγω διευθύντρια, το Υπουργείο απλόχερα παρείχε κάθε δυνατότητα -εν μέσω σχολικών διακοπών- να ολοκληρώσει τη διαδικασία συνέντευξης και δήλωσης προτίμησης χειρόγραφα, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, ενώ η διαδικασία, θεωρούμε, ότι είχε προφανώς ολοκληρωθεί για τους υπόλοιπους υποψήφιους διευθυντές σε όλη τη χώρα.

Είναι αυτονόητο δικαίωμα του κάθε πολίτη να διεκδικεί το δίκιο του, ειδικά σε περίπτωση που θεωρεί ότι αδικήθηκε. Ευχόμαστε η ευελιξία αυτή και τα ταχύτατα αντανακλαστικά των υπηρεσιών του Υπουργείου, να ισχύουν πλέον για όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο για τα κομματικά του στελέχη!

Η εν λόγω διευθύντρια (μην ξεχνάμε ότι είναι και τομεάρχης παιδείας της ΝΔ στο νησί), αφού έχει μηνύσει το ΠΥΣΔΕ το 2012, την ΕΛΜΕ το 2018, αφού έχει φωνάξει την αστυνομία σε συναδέλφους της στο σχολείο και στα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ, τώρα πλέον στρέφεται κατά των πράξεων του Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών. Το Συμβούλιο Επιλογής, ακολουθώντας πιστά το ρόλο του και παρά το χάος που μας χωρίζει στην αντίληψη για την εκπαίδευση, το μόνο που έπραξε- κατά τη γνώμη μας πάντα και σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεση μας- ήταν να τηρήσει για όλους τους υποψήφιους τις ίδιες διαδικασίες. Για το λόγο αυτό αφουγκραζόμαστε την αγωνία και τους προβληματισμούς των συναδέλφων, από τις αλλαγές που έχουν προκληθεί στους πίνακες.

Αυτό το γεγονός, αλλά και άλλα αντίστοιχα που έχουν δημοσιευτεί από όλη την Ελλάδα, αναδεικνύει άλλωστε και το διάτρητο και πολιτικά κατευθυνόμενο χαρακτήρα, της ίδιας της διαδικασίας, αλλά και τον ρόλο που θα κληθούν να υπηρετήσουν οι διευθυντές που θα προκύψουν από την διαδικασία αυτή.

Οι κρίσεις αυτές, όπως και οι προηγούμενες επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αναδεικνύουν τον ρόλο των στελεχών εκπαίδευσης, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, που θέλει το κράτος. Στελέχη που θα υλοποιούν την, διαχρονικά, (αντι)εκπαιδευτική πολιτική στα σχολεία, ανεξαρτήτου κυβέρνησης. Δεν είναι τυχαίο ότι το βασικό μενού των «αμαρτωλών» συνεντεύξεων περιλάμβανε μπόλικα ερωτήματα για την εφαρμογή της «αξιολόγησης», για τη λειτουργία του σχολείου ως αυτόνομη οικονομική μονάδα, για τη «διαχείριση κρίσεων», δηλαδή για την αντιμετώπιση και την κάμψη των αντιστάσεων που εμφανίζονται απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, την «αντιμετώπιση» των μαθητικών κινητοποιήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και η μοριοδότηση των αντικειμενικών κριτήριων, αναδεικνύει αυτό το ρόλο, αφού είναι προσανατολισμένο στην αναζήτηση ακριβοπληρωμένων προσόντων, άσχετα πολλές φορές με το διοικητικό – παιδαγωγικό έργο.

Αυτή η διαδικασία, έχει οδηγήσει σε πλήθος καταγγελιών από συναδέλφους για τις αδικίες, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις ερωτήσεων στις «συνεντεύξεις», που σε καμία των περιπτώσεων δεν είχαν χαρακτήρα να διαπιστώσουν την επάρκεια των υποψηφίων στο διοικητικό τομέα αλλά στο αν συμφωνούν με την υλοποίηση της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ.

Μάλιστα το ΥΠΑΙΘ, από την πρώτη στιγμή, σε μια σειρά προβλήματων που δημιουργήθηκαν στις ηλεκτρονικές αιτήσεις δεν έδειξε καμία διάθεση ούτε να διορθώσει τα πράγματα, ούτε και να βοηθήσει τους συναδέλφους των οποίων οι αιτήσεις δεν έγιναν δεκτές. Ενώ, για την σωρεία ενστάσεων και καταγγελιών με αφορμή τη διαδικασία της συνέντευξης, δεν έδειξε να «ιδρώνει» το αυτί του.

Η διαδικασία των επιλογών υλοποιήθηκε από τα Τοπικά Συμβούλια Επιλογής, δηλαδή διορισμένα συμβούλια από την κυβέρνηση, χωρίς καν την παρουσία έστω αυτών των ψευτο-αιρετών. Μάλιστα, σε αρκετά Συμβούλια Επιλογής τοποθετήθηκαν ως τακτικά μέλη, συνδικαλιστικά στελέχη των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Για κάποιους, η διατήρηση του μηχανισμού ρουσφετιού και συναλλαγών στον κλάδο έχει γίνει δεύτερη φύση.

Σε κάθε περίπτωση, η επόμενη μέρα θα μας βρει στο δρόμο του αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου και δημοκρατικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025