Νέες αυξήσεις – φωτιά στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Να γίνει άμεσα μείωση 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και να θεσπιστεί επίδομα μετακίνησης για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα νησιά, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους
ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Νέες αυξήσεις – φωτιά στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ναύλα οχημάτων, που μπορεί να φτάνουν και το 10%, επιβάλουν ανενόχλητοι οι εφοπλιστές. Πρόκειται για μια ακόμη λεηλασία στο λαϊκό εισόδημα, που γίνεται προκειμένου οι εφοπλιστές, να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη κερδοφορία τους, επιβεβαιώνοντας τι έχουν να περιμένουν τα λαϊκά στρώματα από την καπιταλιστική «ανάπτυξη για όλους» που επαγγέλλονται όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα.
Για τις νέες αυξήσεις οι εφοπλιστές φέρνουν ως πρόσχημα το νέο καύσιμο με λιγότερο θείο που είναι ακριβότερο, δείχνοντας ποιος τελικά πληρώνει πάντα το μάρμαρο ανάμεσα στους ανταγωνισμούς των επιχειρηματικών ομίλων, όσο και τις αλλαγές με το πρόσχημα της «πράσινης οικονομίας».
Δεν φτάνει που οι εφοπλιστές απολαμβάνουν φοροασυλία και αφορολόγητο πετρέλαιο. Δεν φθάνει που όλες οι κυβερνήσεις τους έχουν εξασφαλίσει ναυτεργάτες με χτυπημένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα.
Και ενώ οι εφοπλιστές αρνούνται την υπογραφή ΣΣΕ για τους ναυτεργάτες, οι κυβερνήσεις διαχρονικά προχωρούν σε αύξηση των επιδοτήσεων προς τους εφοπλιστές και για το 2020 δίνοντας επιπλέον εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Αυτή είναι η πολιτική τους. Χρήμα και προνόμια στους εφοπλιστές – Φτώχεια, ανεργία, αυταρχισμός στους εργαζόμενους.
Οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, «αξιοποιώντας» αναλόγως το θεσμικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει για λογαριασμό τους όλες οι κυβερνήσεις και το οποίο απορρέει από τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο επέβαλαν δύο διαδοχικές αυξήσεις (η προηγούμενη αύξηση ήταν τον Απρίλη του 2019), αυξάνοντας τις τιμές των εισιτήριων πάνω από 14%. Τα τελευταία 5 χρόνια (από τον Ιούλη του 2015) μέχρι τώρα, από τις απανωτές αυξήσεις, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων εκτινάχθηκαν περίπου κατά 31%, για την ακρίβεια 30,97%.
Τις συνέπειες αυτής της πολιτικής ζουν “από πρώτο χέρι” εκατοντάδες εκπαιδευτικοί στα νησιά του Αργοσαρωνικού, αλλά και την Σαλαμίνα. Είναι χαρακτηριστικό πως ένα εισιτήριο (μονή διαδρομή) για: o την Ύδρα κοστίζει 30.5 ευρώ (από 28 ευρώ), o τις Σπέτσες 41.5 ευρώ (από 35,5 ευρώ)και o τον Πόρο 26.5 ευρώ την Αίγινα, όπου πολλοί εκπαιδευτικοί πηγαινοέρχονται καθημερινά, κοστίζει (στην καλύτερη περίπτωση η μονή διαδρομή) 7.2 ευρώ, ενώ το “δελφίνι” 10.5 ευρώ /8.9 ευρώ το συμβατικό και 14 ευρώ το δελφίνι με άλλη εταιρεία (όποιος πηγαινοέρχεται καθημερινά το κόστος φυσικά διπλασιάζεται). o το Αγκίστρι 11.5 ευρώ και 14.5 το δελφίνι. o την Σαλαμίνα κοστίζει 12.9 ευρώ η μετακίνηση πήγαινε-έλα με το αυτοκίνητο (το κόστος μειώνεται λίγο όταν η μετακίνηση συμπέσει στο ωράριο λειτουργιάς της 2ης κοινοπραξίας, που κάνει έκπτωση 50% στο αυτοκίνητο).
(Υπάρχουν κάποιες εκπτώσεις αν κλείσει κανείς με επιστροφή, χωρίς να αλλάζει ουσιαστικά η εικόνα με τις ληστρικές τιμές που πληρώνει ένας εκπαιδευτικός από και προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού).
Είναι φανερό ότι το κόστος μετακίνησης των εκπαιδευτικών, μαζί με τα υπόλοιπα έξοδα διαβίωσης (σπίτι, διατροφή, ΔΕΚΟ) είναι κυριολεκτικά δυσβάστακτο.
Το μεταφορικό ισοδύναμο, που θεσπίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση μετά από αγώνες και πολλές διαμαρτυρίες, αποτέλεσε μια ανάσα. Ωστόσο, καλύπτει ένα πολύ μικρό μέρος των εξόδων (μικρός αριθμός εισιτήριων), ενώ αποκλείονται εκατοντάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν σαν κύριο τόπο κατοικίας το νησί που εργάζονται!
Επίσης, η δυνατότητα των Δήμων να δίνουν επίδομα για τα έξοδα διαβίωσης των εκπαιδευτικών (όπως π.χ. κάνουν Ύδρα και Σπέτσες) είναι προαιρετική, αφορά μόνο τους αναπληρωτές, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για χρηματοδότηση των Δήμων από τον κρατικό προϋπολογισμό για το κονδύλι αυτό, ώστε να έχει και καθολική εφαρμογή, παντού.
Απαιτούμε: Να πάρουν πίσω τις νέες αυξήσεις Να γίνει άμεσα μείωση 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και να θεσπιστεί επίδομα μετακίνησης για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα νησιά, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Να δοθεί μέσω των Δήμων, με ευθύνη και χρηματοδότηση φυσικά από τον κρατικό προϋπολογισμό, επίδομα για τα έξοδα διαβίωσης όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα νησιά, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους Επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου σε όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε κάποιο νησί. Να προβλεφτεί επιτέλους η δωρεάν μετακίνηση, με ευθύνη του Κράτους, για τους εργαζομένους στα νησιά.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα εξετάσει τη δυνατότητα, σε συνεννόηση με άλλα εκπαιδευτικά σωματεία και τους συναδέλφους των νησιών, να προχωρήσει σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.