Μήνας για αγορές ο Νοέμβριος αφού ξεκινούν οι ενδιάμεσες, φθινοπωρινές εκπτώσεις 2018 αλλά θα γίνει και η , θεσμός που τείνει να καθιερωθεί πλέον και στην ελληνική αγορά. Ο θεσμός της ή επί το ελληνικότερον της Μαύρης Παρασκευής καθιερώνεται πλέον και στην ελληνική αγορά. Δηλαδή η είναι στις 23 Νοεμβρίου.

Η πρακτική του Black Friday εφαρμόζεται για τρίτη χρονιά φέτος. Το 2017, οι Έλληνες καταναλωτές ανταποκρίθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την πρώτη χρονιά (το 2016). Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου συμβουλεύει τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις για όσα θα πρέπει να προσέξουν και στην φετινή,, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εφαρμογή της και να υπάρξει όφελος τόσο για το πορτοφόλι των αγοραστών όσο και για το τζίρο των επιχειρήσεων.

Τι θα πρέπει να προσέξετε

• Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν στη Black Friday

• Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης)

• Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά)

• Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου

• Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025