Αύξηση 47,5% σημείωσαν το 2018, σε σύγκριση με το 2017, οι ηλεκτρονικές του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα αγγίζοντας τα 28,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Σύμφωνα με όσα ανέφερε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της Convert Group, Παναγιώτης Γκεζερλής από το βήμα του 9ου συνεδρίου Σελφ Σέρβις Food Retail CEO Forum, το 2017 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων διαμορφώθηκαν σε 19,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 31,8% σε σχέση με το 2016 οπότε και διαμορφώθηκαν σε 14,8 εκατ. ευρώ.

Όπως τόνισε ο κ. Γκεζερλής, ο συνολικός τζίρος που σημειώθηκε στις on line πωλήσεις των την περσινή χρονιά αποτελεί μικρό μερίδιο σε σύγκριση με τον συνολικό τζίρο του οργανωμένου και μη λιανεμπορίου τροφίμων, ωστόσο οι ρυθμοί ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων δείχνουν τη δυναμική του συγκεκριμένου καναλιού. Σημειώνεται ότι το 65% των προϊόντων που επιλέγουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές είναι τρόφιμα και ποτά ενώ ποσοστό 35% άλλα προϊόντα (απορρυπαντικά, καθαριστικά, βρεφικές πάνες κ.ά)

Ο κ. Γκεζερλής από το βήμα του συνεδρίου αναφέρθηκε στη διείσδυση του on line σούπερ μάρκετ σε διάφορες χώρες του κόσμου. Όπως είπε, το μερίδιο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι κάτω από το 1% στην Ελλάδα, στο σύνολο της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων και παρουσιάζει μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Αντίστοιχα στην Ιταλία είναι 1%, στην Ισπανία 2%, στην Ολλανδία 3%, στην Αμερική 4%, στην Ιαπωνία 5%, στην Γαλλία 6%, στην Κίνα 7% και στην Αγγλία 8%.

Ενδεικτικό της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ελληνική αγορά είναι το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες (on line food delivery) για φαγητό ανήλθαν το 2018 σε 300 εκατ. ευρώ. «Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη αγορά που καλπάζει διεθνώς», όπως τόνισε, ενώ πρόσθεσε ότι η ηλεκτρονική παραγγελία φαγητού αποτελεί κύριο ανταγωνιστή του σούπερ μάρκετ στην κατηγορία του έτοιμου φαγητού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025