Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία με ψηφιακό χρήμα καθώς και η ενσωμάτωση συστημάτων πληρωμών στα αυτοκίνητα αλλά και σε δεκάδες αντικείμενα και συσκευές.

Όπως επισημαίνει ο Bill Gajda, ανώτατο στέλεχος Καινοτομίας και Στρατηγικών Συνεργασιών στη Visa, οι ανέπαφες συναλλαγές είτε μέσω είτε μέσω του κινητού έχουν πλέον κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου διεθνώς και εκτιμάται ότι θα κυριαρχήσουν πλήρως τα επόμενα χρόνια τόσο για μεγάλα όσο και για μικρά ποσά συναλλαγών.

Η Πολωνία αποτελεί την πρώτη χώρα όπου το 100% των συναλλαγών πραγματοποιείται ανέπαφα, αναφέρει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι η τάση ανόδου θα συνεχιστεί σε όλες τις χώρες. Μιλώντας για την Ελλάδα το ανώτατο στέλεχος της Visa δηλώνει εντυπωσιασμένος τόσο για την μεγάλη άνοδο που επιτεύχθηκε στην πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών και γενικότερα συναλλαγών με πλαστικό χρήμα από τη επιβολή και μετά των capital controls, όσο όμως και για την συνέχιση της ανόδου αυτής και μετά την σχεδόν κατάργηση τους που έχει πραγματοποιηθεί από το περασμένο καλοκαίρι.

Τι έχουμε να περιμένουμε στο μέλλον αναφορικά με τους τρόπους συναλλαγών;
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα μεταφοράς: μετρό, λεωφορεία, τραμ αλλά και κάθε άλλο μέσο μεταφοράς ακόμη και ιδιωτικό, όπως για αυτοκίνητα, ποδήλατα κλπ. Μόνον που – όμως μας αναφέρει ο Bill Gajda – δεν θα πρόκειται για το κλασικό χάρτινο ή ηλεκτρονικό εισιτήριο που ξέραμε μέχρι σήμερα. Εισιτήριο θα αποτελεί πλέον η ίδια η χρεωστική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο.

Στο μετρό για παράδειγμα, με απλά λόγια, ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα να περάσει από τις μπάρες και να εισέλθει στους σταθμούς του μετρό απλά με τη κάρτα του, χωρίς αγορά εισιτηρίου. Ο επιβάτης που χρησιμοποιεί την κάρτα του για διαδρομές στο μετρό θα χρεώνεται στο τέλος της ημέρας με ποσό ανάλογα με τις διαδρομές που έχει κάνει, με την επιλογή της οικονομικότερης λύσης που προσφέρεται στο σύστημα.

Η Visa σε συνεργασία με άλλες εταιρίες βρίσκεται στη διαδικασία ανάπτυξης του νέου προϊόντος που ήδη υπάρχει πιλοτικά αλλά και εμπορικά όπως στο Λονδίνο για το μετρό τα λεωφορεία κλπ. Στην Ελλάδα όπως ενημερωνόμαστε η Visa έχει έρθει σε συναντήσεις με αρμόδιους φορείς για το ζήτημα αυτό και έχει υπάρξει ενδιαφέρον για την υλοποίηση του.

Ένας ακόμη τομέας που υπάρχουν ήδη επαναστατικές αλλαγές λόγω της διασυνδεσιμότητας και της διείσδυσης του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ) είναι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως διαπιστώσαμε πρόσφατα και στην μεγαλύτερη έκθεση ψηφιακών τεχνολογιών στο κόσμο στο Mobile World Congress που ολοκληρώθηκε στη Βαρκελώνη, όλες σχεδόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες υιοθετούν ενσωματωμένα και αυτοματοποιημένα συστήματα πληρωμών.

Οι πληρωμές που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, αναφέρει ο Bill Gajda θα γίνονται πλέον χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση, όπως για το πάρκινγκ, τα διόδια, για αγορές προϊόντων σε υπαίθριος σταθμούς κλπ. Θα γίνονται αυτοματοποιημένα καθώς τα αυτοκίνητα διαθέτουν ήδη έξυπνα συστήματα πληρωμών που επικοινωνούν απευθείας με τα αντίστοιχα σύστημα πληρωμών στα μέσα που προαναφέρθηκαν. Οι συναλλαγές γίνονται δηλαδή «αόρατες».

Ερωτηθείς για θέματα ασφάλειας στις συναλλαγές το ανώτατο στέλεχος την Visα είναι απόλυτα καθησυχαστικός. Οι συναλλαγές γίνονται ακόμη πιο ασφαλείς με την έλευση των νέων τεχνολογιών. Από την υπογραφή με το χέρι, το PIN, την ψηφιακή υπογραφή πηγαίνουμε σε βιομετρικά στοιχεία αναγνώρισης και ταυτοποίησης που είναι εξαιρετικά πιο ασφαλή και αξιόπιστα: στο αποτύπωμα του χεριού, στην αναγνώριση φωνής, στην αναγνώριση του προσώπου ακόμη στην αναγνώριση του ίδιου του ανθρώπου.

Τα κινητά πλέον έχουν τη δυνατότητα να αναγνώρισης του κάτοχου τους από την κίνηση του χεριού τους, από το πώς πιάνουν το κινητό και το πώς το χρησιμοποιούν. Σε μερικά δευτερόλεπτα εάν καταλάβουν ότι ο χρήστης του κινητού τηλεφώνου δεν είναι ο και ο κάτοχος του απενεργοποιούνται, μας επισημαίνει. Η εποχή όπου ο άνθρωπος δεν θα μεσολαβεί καθόλου για να πραγματοποιεί πληρωμές δεν είναι στο απώτερο μέλλον, έχει ήδη ξεκινήσει με τις πρώτες εφαρμογές να έρχονται και στην Ελλάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025