Σαν σε παραμύθι, οραματίσθηκαν και βίωσαν εν μέσω πανδημίας τη φετινή σχολική χρονιά, εκπαιδευτικοί και μαθητές του Γυμνασίου Σκύδρας.

Τα παιδιά, έγραψαν ποιους θεωρούν ήρωες τη σημερινή εποχή και αυτοί είναι οι νοσηλευτές και οι γιατροί που είναι δίπλα στους πάσχοντες. Κατέγραψαν τις απόψεις τους, έκαναν μια έρευνα για τους ήρωες του ’21 και βρήκαν στοιχεία όπως, τα επαγγέλματα που έκαναν.

Σαν σε παραμύθι, οραματίσθηκαν και βίωσαν εν μέσω πανδημίας τη φετινή σχολική χρονιά, εκπαιδευτικοί και μαθητές του Γυμνασίου Σκύδρας. Όπως η Σταχτοπούτα, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια, την τηλεκπαίδευση, την απομόνωση, την οικονομική και κοινωνική ανασφάλεια, αλλά και τα εκατοντάδες θετικά κρούσματα, μαθητές κι εκπαιδευτικοί βρήκαν το κουράγιο και τη δύναμη, φόρεσαν τα «γυάλινα γοβάκια» τους και έλαβαν μέρος σε «χορούς παλατιών», όπου κέρδισαν σημαντικές διακρίσεις, όπως αναφέρει στον ραδιοφωνικό σταθμό τους ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο fm104.9», η διευθύντρια του Γυμνασίου Σκύδρας, Σοφία Θεοδωρίδου.

«Το σχολείο μας είναι σχολείο Σταχτοπούτα, διότι παρά τις δυσκολίες, λάβαμε μέρος σε… χορούς παλατιών, όπως είναι η ”Βραδιά ερευνητή” στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο, όπως είναι το Καποδιστριακό και το Κολέγιο Αθηνών», υπογράμμισε η κ Θεοδωρίδου και εξήγησε πως, «αναζητήσαμε το γοβάκι μας, που δεν είναι άλλο από το να ανακαλύψουν τα παιδιά, μέσα από δράσεις που μας ενέπλεκαν, τον εαυτό τους και τους άλλους που είναι η ενσυναίσθηση. Το βρήκαμε το γοβάκι μας, μαζί και τον πρίγκιπα μας».

Όπως η ίδια επισημαίνει πίσω από το φωτεινό παραμύθι, υπάρχουν και οι σκιές, «εδώ όμως τελειώνει το παραμύθι και αρχίζει η σκληρή πραγματικότητα, καθώς ήταν μια δύσκολη χρονιά με εκατοντάδες νοσούντες, το Γυμνάσιο μας, είναι ένα από τα μεγαλύτερα γυμνάσια της χώρας που ήταν σε επιφυλακή με 360 μαθητές. Την αδυναμία μας όμως την κάναμε δύναμη. Υπάρχει ο μοναδικός διαγωνισμός Εducation Leadres Awards που αξιολογεί την αποτελεσματικότητα του σχολικού έργου. Συμμετείχαμε σε τρεις κατηγορίες και βραβευτήκαμε σε δύο».

Συγκεκριμένα, το Γυμνάσιο Σκύδρας, συμμετείχε σε τρεις διαγωνιστικές κατηγορίες, που συμμετείχαν περίπου 400 σχολεία, εν μέσω πανδημίας, και βραβεύτηκε στην κατηγορία «Οριζόντιες Δεξιότητες» πρώτευσε μεταξύ εκατοντάδων υποψηφίων σχολικών μονάδων της χώρας (ιδιωτικών και δημόσιων), καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, αμέσως μετά το Ίδρυμα Λαμπράκη και την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με τίτλο υποψηφιότητας: «Ένα σχολείο Σταχτοπούτα. Γυμνάσιο Σκύδρας» ενώ στην κατηγορία «Καλύτερη Ψηφιακή Εκδήλωση», κατέλαβε επίσης την τρίτη θέση, με τίτλο υποψηφιότητας το «zoom-e».

Αναφερόμενη στα πρότζεκτ που εντάχθηκαν οι μαθητές με δημιουργικό τρόπο, ξεχώρισε αυτό που υλοποίησαν για τη συμπλήρωση των 200χρόνων από την έναρξη της Επανάστασης του ’21. «Επειδή για τα παιδιά οι ήρωες είναι κάτι μακρινό και είναι πρόσωπα γεμάτα σκόνη, εμείς τα κατεβάσαμε και τα ”ξεσκονίσαμε”. Τα παιδιά, έγραψαν ποιους θεωρούν ήρωες τη σημερινή εποχή και αυτοί είναι οι νοσηλευτές και οι γιατροί που είναι δίπλα στους πάσχοντες. Κατέγραψαν τις απόψεις τους, έκαναν μια έρευνα για τους ήρωες του ’21 και βρήκαν στοιχεία όπως, τα επαγγέλματα που έκαναν. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν το πρόσωπο του ήρωα ντυμένο με σύγχρονα ρούχα, όπως απαιτούσε η δουλειά του. Έτσι προέκυψε ένας Κολοκοτρώνης ντυμένος κρεοπώλης, γιατί αυτή ήταν η δουλειά του 15 χρόνια στη Ζάκυνθο και μια Μπουμπουλίνα, εφοπλιστικά, σικάτη και σύγχρονη. Έτσι προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της εποχής», σημείωσε η κ. Θεοδωρίδου.

«Είμαστε ένα απομονωμένο σχολείο. Εμείς δεν είμαστε σχολείο αριστείας, είμαστε σχολείο αγωνιστικότητας και αυτό είναι πάνω από τα βραβεία, είμαστε σχολείο που δεν παραδίδει τα όπλα, ένα σχολείο που πονάει», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ Θεοδωρίδου και διευκρίνισε πως, «οι μαθητές μας, είναι παιδιά οικογενειών με προβλήματα επιβίωσης και όμως μέσα σε όλο αυτό χωράει η εκπαίδευση, η μάθηση και η χαρά της γνώσης. Εμείς αυτό το μήνυμα μεταφέρουμε, ότι τα δημόσια σχολεία της αγωνιστικότητας που είναι πολλά, υπάρχουμε, δίνουμε τον τόνο και είμαστε η απάντηση για τα αδιέξοδα της εποχής εν μέσω πανδημίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025