Όπως γίνεται γνωστό, η κυβέρνηση εξετάζει την αύξηση της επιδότησης, μέσω του market pass, για οικογένειες με περισσότερα από 6 παιδιά . Διαβάστε αναλυτικά στο iPaidia.gr.
Αναλυτικότερα, όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στον Real fm, αναφορικά με το market pass και τις οικογένειες με πάνω από 6 παιδιά: «Είναι ένα τεχνικό ζήτημα που έχει γίνει σφάλμα. Το έχω εισηγηθεί στην κυβέρνηση, γιατί όπως σχεδιάστηκε το σύστημα φτάνει μέχρι τα 6 παιδιά και αν έχει πάνω από 6 παιδιά δεν έχεις μεγαλύτερη επιδότηση. Πρέπει να το δούμε».
Αναληθείς οι καταγγελίες για μείωση της ποσότητας συσκευασιών ενώ οι τιμές είναι ίδιες ή παραπάνω.
Πανελλήνιες 2023: Έξυπνες επιλογές για σχολές με λίγα μόρια
Ερωτηθείς ο υπουργός, στον Real fm, για τις τιμές στα προϊόντα και τις καταγγελίες για μείωση της ποσότητας ενώ οι τιμές είναι ίδιες ή παραπάνω, απάντησε «για τις καταγγελίες που δημοσιεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα σε δύο εφημερίδες, την Αυγή και Τα ΝΕΑ, ήταν καταγγελίες από την Ένωση Καταναλωτών, διέταξα έλεγχο και τα αποτελέσματα θα τα παρουσιάσουμε την Τετάρτη στη συνέντευξη Τύπου, όπου έχω προσκαλέσει και τον πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών, τον κ. Ραυτόπουλο. Οι καταγγελίες δεν είναι αληθείς, δεν αποδείχθηκαν αληθινές ως προς τον έλεγχο. Όχι, ότι δεν υπάρχουν μειώσεις στις συσκευασίες, ασφαλώς και υπάρχουν και δεν απαγορεύεται κιόλας. Απαγορεύεται να ξεπεράσεις το περιθώριο κέρδους που έχει κλειδώσει στον Σεπτέμβριο του 2021. Αυτές οι περιπτώσεις είναι μετρημένες στα δάκτυλα δύο χεριών. Το να μειώσει μια επιχείρηση το περιεχόμενο, αλλά η τιμή να είναι στο περιθώριο κέρδους, δεν είναι παράνομο».
Ο ίδιος συνέχισε: «Δεν έχουμε βάλει νόμο που να απαγορεύει την αλλαγή της συσκευασίας. Παράνομο θα ήταν αν η τιμή που πουλάς τη νέα συσκευασία, στη στάθμιση που κάνουμε, βγάζει μεγαλύτερο κέρδος. Εμείς το πλαφόν του περιθωρίου κέρδους, το έχουμε βάλει σταθμισμένο, δηλαδή δεν είναι στη συσκευασία αλλά στο γραμμάριο, στο λίτρο. Άρα ασχέτως του όποιου τεχνάσματος βρει η εταιρεία να κάνει στη συσκευασία, για λόγους μάρκετινγκ να το πω απλά, εμείς ελέγχουμε σταθμισμένα, δεν μπορεί να μας ξεφύγει. Άρα δεν μπορεί να μας κοροϊδέψει αν κάνει αυτό το πράγμα» πρόσθεσε.
«Ένα προϊόν που έχει αυξηθεί η τιμή του, δεν σημαίνει ότι υπάρχει αισχροκέρδεια αναγκαστικά. Παραδείγματος χάριν, ο τόνος έχει πολύ μεγάλες διακυμάνσεις στην τιμή του γιατί εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα των αλιευμάτων παγκοσμίως. Στον έλεγχο αν δείξουν ότι η κονσέρβα έχει αυτή την τιμή από την εισαγωγή, είναι νόμιμο» περιέγραψε.
Ακόμη πρόσθεσε: «Ελέγχουμε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Έχουμε βάλει πρόστιμα σε χονδρεμπορικές εταιρείες. Γιατί δεν ελέγχουμε μόνο την τιμή στο ράφι, ελέγχουμε τη διαφορά τιμής από τον παραγωγό. Υπάρχει η λεπτομέρεια που πρέπει να γνωρίζετε: στο εμπόριο υπάρχει η τιμή της υπερχονδρικής, της χονδρικής και της λιανικής. Αυτό ισχύει σε όλα τα προϊόντα».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι: «Οι έλεγχοι δεν γίνονται όπως παλιά, δεν χρειάζεται να έχεις στο δρόμο συνεργεία να πάνε σε ένα κατάστημα να δουν τα τιμολόγια. Έχουμε online σύστημα από την ΑΑΔΕ αυτόματο, όπου έχουμε όλες τις λιανικές τιμές όλων των προϊόντων. Όταν ένα προϊόν σε ένα σούπερ μάρκετ ανεβάσει την τιμή αδικαιολόγητα με τον αλγόριθμο που έχουμε φτιάξει κοκκινίζει στην οθόνη. Ο έλεγχος πάει σε αυτό το προϊόν στοχευμένα. Μια αλυσίδα δεν μπορεί να ξεφύγει, γιατί το παρακολουθούμε 24 ώρες το 24ώρο».