«Κόκκινο» χτύπησαν οι ανεξόφλητες οφειλές των παρόχων όπου και διπλασιάστηκαν στο 1 δισ. ευρώ, σύμφωνα και με το μοντέλο και τη δυνατότητα των καταναλωτών να αλλάζουν πάροχο ακόμη κι αν δεν έχουν εξοφλήσει τον λογαριασμό τους.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, τα 500 εκατ. εξ αυτών προστέθηκαν στο δεκάμηνο Αυγούστου 2022 – Μαΐου 2023 και αποτελούν «φέσια» τα οποία αφήνουν πίσω τους καταναλωτές που κάνουν κατάχρηση της δυνατότητας αλλαγής παρόχου.

Με το νέο μοντέλο για πελάτη τους που έχει αλλάξει πάροχο χωρίς να έχει εξοφλήσει τον λογαριασμό του, με αποτέλεσμα να συσσωρεύουν χρέη.

Σε αντίθεση με τους «ενεργειακούς τουρίστες», η εικόνα που μεταφέρεται από την αγορά είναι ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους προτιμούν να πληρώνουν τον λογαριασμό ρεύματος και αυτοί που δυσκολεύονται ζητάνε διακανονισμούς.

Η τάση μάλιστα είναι οι καταναλωτές να επιλέγουν τιμολόγια με έκπτωση συνέπειας λόγω της χαμηλότερης τιμής και οι 7 στους 10 εξ αυτών να είναι απόλυτα συνεπείς.

Ωστόσο ένα ποσοστό των καταναλωτών δεν αποπληρώνει τον λογαριασμό στην ώρα του, με αποτέλεσμα να έχει συσσωρευθεί συνολικά στην αγορά ένα ποσό ανεξόφλητων οφειλών της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, το οποίο οι εταιρείες διαχειρίζονται μέσω διακανονισμών, αλλά και κάνοντας χρήση του εργαλείου των «αποκοπών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025