Όλα τα νέα επιβατικά Ι.Χ. , όταν συμπληρώνουν 4 έτη από την ημερομηνία έκδοση της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία

Τι ισχύει με τα πρόστιμα και την κάρτα καυσαερίων – Μετά τον πρώτο έλεγχο, όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να περνούν από ΚΤΕΟ.

Δεν ισχύει το ίδιο, για τα TAXI, τα επαγγελματικά οχήματα, μεικτού βάρους έως 3,5 τόνους και φυσικά τα βαρέως τύπου οχήματα, όπου ο τεχνικός έλεγχος είναι υποχρεωτικός σε ετήσια βάση, ανεξάρτητα από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.

Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ως προς την τήρηση της προβλεπόμενης προθεσμίας. Παρέχεται η δυνατότητα παράτασης μιας εβδομάδας, από την εκπνοή της προθεσμίας, για να κλειστεί το ραντεβού στο ΚΤΕΟ, χωρίς πρόστιμο, ενώ περαιτέρω καθυστέρηση θα επιβαρύνει την τσέπη του ιδιοκτήτη, ανάλογα με το χρόνο αυτής.

Πολύ χειρότερο είναι το σενάριο επιβολής διοικητικού πρόστιμου, ύψους 150 ευρώ, που βεβαιώνεται από την Εφορία, για όλους όσοι… αμελήσουν να περάσουν το αυτοκίνητό τους από το ΚΤΕΟ, μετά την παρέλευση έξι μηνών από την καταληκτική ημερομηνία. Και ακόμα χειρότερα, εάν η παράβαση βεβαιωθεί σε έλεγχο της Τροχαίας, όπου τα πρόστιμα αγγίζουν τα 400 ευρώ.

Τι ισχύει με την κάρτα καυσαερίων

Σε ό,τι αφορά στην κάρτα καυσαερίων, που επίσης είναι υποχρεωτική, για κάθε ιδιοκτήτη Ι.Χ. οχήματος, αυτή εκδίδεται σε ετήσια βάση από τα ΚΤΕΟ ή από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

Το κόστος κυμαίνεται στα 10-12 ευρώ, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι με τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου, ο ιδιοκτήρης καλύπτεται και για την κάρτα καυσαερίου. Δηλαδή, τη χρονιά που περάσει το αυτοκίνητό του από ΚΤΕΟ, δεν χιάζεται να κάνει διπλή διαδικασία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025