Τι προβλέπει το νέο σύστημα που εξήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης.

Πιο αναλυτικά, μέσα στην επόμενη διετία πρόκειται να εφαρμοστεί ένα νέο σύστημα , το οποίο θα βασίζεται στα χιλιόμετρα που διανύει το όχημα.

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Γιώργου Καραγιάννη σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM θα ισχύσει αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς θέλοντας έτσι να είναι δικαιότερη η των οδηγών.

Με βάση αυτό το σύστημα πρόκειται να εγκατασταθεί νέος τεχνολογικός εξοπλισμός προκειμένου να γίνει σταδιακά η μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» στους αυτοκινητόδρομους καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον σταθμοί διοδίων.

Η διαδικασία έχει ως εξής:

Σε ότι αφορά τα ΙΧ οχήματα κατά την είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας και επι τόπου θα επιβάλλεται η αντίστοιχη χρεώση, πάντα αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διένυσαν.

Προκειμένου να λειτουργήσει το σύστημα θα δημιουργηθούν δύο κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας και ελέγχου, το ένα στην Αθήνα και το άλλο στη Θεσσαλονίκη.

Να σημειώσουμε πως από την 1η Ιανουαρίου του 2021 στην Ελλάδα και αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό εφαρμόζεται ήδη το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.

Οι οδηγοί το μόνο που χρειάζεται να έχουν είναι ο πομποδέκτης της εταιρείας ο οποίος «σκανάρεται» από τις ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες που βρίσκονται στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητόδρομου και έτσι χρεώνεται το όχημα το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης. Μάλιστα εάν το όχημα βγει εκτός αυτοκινητόδρομου πριν το τέλος της ζώνης χρέωσης, τότε στον πομποδέκτη επιστρέφεται αυτόματα το ποσό για την απόσταση που δεν διένυσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025