Ξεκίνησαν οι : 12 ημέρες  θα διαρκέσει η επικείμενη εκπτωτική περίοδος.

Οι έμποροι  έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν τα καταστήματά τους την Κυριακή 8 Μαΐου.

Χωρίς να μπορεί κάποιος να προβλέψει με ασφάλεια το πως θα εξελιχθεί συνολικά ο Μάιος και με την πλειονότητα των εμπόρων να είναι απογοητευμένοι από τον πασχαλινό τζίρο, οι αισιόδοξοι ελπίζουν πως ενόψει της η ψυχολογία του κόσμου ίσως βελτιωθεί.

Ωστόσο, μερίδα του εμπορικού κόσμου διατηρεί σκεπτικισμό επισημαίνοντας πως όταν ο κόσμος πρέπει να καλύψει αυξημένους παντού είναι δύσκολο να βγει για ψώνια.

Σύμφωνα με την πρόσφατη ετήσια έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, πέρυσι το 65,1% των νοικοκυριών αύξησε τις δαπάνες του για λογαριασμούς σπιτιού, το 52,8% για είδη διατροφής, το 51,9% για θέρμανση και το 34,7% για υγεία και φάρμακα.

Αντίθετα με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τα πολυτελή brands φέρεται ότι εμφάνισαν βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι κατά το πρώτο τετράμηνο, καθώς οι καταναλωτές που «αντέχουν» να υποστηρίξουν ακριβά είδη επισκέφθηκαν τα φυσικά καταστήματα.

«Παρά το γεγονός ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν έχουν προσφέρει μέχρι σήμερα τίποτα ιδιαίτερο στο λιανεμπόριο και τον καταναλωτή, εντούτοις, κατ´ εξαίρεση φέτος, σε μία περίοδο υψηλού πληθωρισμού, παρουσιάζονται ως ευκαιρία για φθηνές αγορές. Τα εμπορικά καταστήματα και όλες οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου αναμένεται να προσφέρουν μεγάλη ποικιλία εποχικών προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές και, όπως πάντα, με την καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες τους, αλλά και σεβασμό στα υγειονομικά μέτρα», τόνισε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Κατά την διάρκεια των , εκτός από την αναγραφή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη, με τις κυρώσεις προς τον εμπορικό κόσμο να είναι αυστηρές.

Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Οι καταστηματάρχες σε περίπτωση ελέγχου θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025