Ποιά είναι τα σενάρια για την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών  – Περικοπή ύλης, παράταση του διδακτικού έτους και αύξηση του ωρολόγιου προγράμματος: αυτά είναι ορισμένα από τα σενάρια που εξετάζονται από πλευράς του για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών που θα προκύψουν από το κλείσιμο των σχολείων λόγω .

Όπως είναι άλλωστε και λογικό, οι λύσεις που θα υιοθετηθούν εξαρτώνται από το χρονικό διάστημα που θα παραμείνουν κλειστές οι σχολικές μονάδες, καθώς η υπουργός Παιδείας δήλωσε σήμερα σε τηλεοπτική της συνέντευξη στον ΣΚΑΪ ότι το ενδεχόμενο να παραταθεί το μέτρο παραμένει ανοιχτό.

Κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου απίθανο, δεδομένου ότι οι ειδικοί αναμένουν έξαρση του ιού μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Η αναπλήρωση των διδακτικών ωρών αποτελεί δύσκολη «εξίσωση» για το , το οποίο σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» εξετάζει έξι σενάρια.

1.: Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η παράταση της σχολικής χρονιάς αποφασίζεται εφόσον έχουν χαθεί τουλάχιστον 15 ημέρες μαθημάτων. Το σενάριο αυτό προβλέπει, σε πρώτη φάση, σε περίπτωση που δοθεί παράταση να μην επεκταθεί της μίας εβδομάδας και να συνδυαστεί και με άλλες παρεμβάσεις που θα «κερδίσουν» διδακτικές ώρες. Το αν θα υπάρξει αλλαγή ημερομηνίας στις Πανελλαδικές είναι ένα ενδεχόμενο που ακόμα δεν συζητείται, αν και υπάρχει ως σενάριο στην περίπτωση που χαθούν πολλές διδακτικές ώρες.

Σημειώνεται, πάντως, ότι στο παρελθόν έχει εφαρμοστεί ακόμα και κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων με τους μαθητές να βαθμολογούνται μόνο με το βαθμό ελέγχου, για να δοθεί περισσότερος χρόνος διδασκαλίας και διαβάσματος για τις Πανελλαδικές.

2. : Ακόμα μία πρόταση που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν, εφόσον επιβεβαιωθούν τα δυσοίωνα σενάρια για κλείσιμο των σχολείων για πολλές εβδομάδες. Σημειώνεται ότι στη Γ’ Λυκείου οι μαθητές διδάσκονται ανά εβδομάδα έξι ώρες των πανελλαδικών μαθημάτων και φέτος έχουν καινούργια ύλη να διαχειριστούν σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

3. : Με γνώμονα «κρίσεις» που έχει αντιμετωπίσει το δημόσιο σχολείο και στο παρελθόν (σ.σ.: όπως οι πολύμηνες απεργίες των εκπαιδευτικών), τα μαθήματα εν μέσω των διακοπών του Πάσχα είναι πολύ πιθανό να εφαρμοστούν. Το σχέδιο περιλαμβάνει 3 ημέρες από κάθε εβδομάδα διακοπών, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν από το πολυήμερο κλείσιμο των σχολικών μονάδων.

4. Αύξηση του ωρολόγιου προγράμματος: Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έχει αναφερθεί σε αυτό το μέτρο, το οποίο μπορεί να εξασφαλίσει κάποιες επιπλέον ώρες μέσα στην ημέρα. Στη Γ’ Λυκείου τρεις μέρες από τις πέντε της εβδομάδας οι μαθητές διδάσκονται έξι ώρες, ενώ τις άλλες δύο 7 ώρες την ημέρα. Με την προσθήκη μίας επιπλέον ώρας στα 6ωρα, οι μαθητές θα κερδίσουν την εβδομάδα άλλες τρεις ώρες διδασκαλίας.

5. Μείωση της διδακτικής ώρας: Άλλη μία πρόταση που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας είναι η μείωση της διδακτικής ώρας από 45 λεπτά σε 35 λεπτά. Με αυτό τον τρόπο, κόβοντας 10 λεπτά, εξασφαλίζεται άλλη μία ώρα καθημερινά, που αν προστεθεί με το παραπάνω μέτρο αυξάνει σημαντικά τις ώρες διδασκαλίας.

6. Εξ αποστάσεως διδασκαλία: Είναι ένα ζήτημα που πρόκειται να συζητηθεί και αύριο στην έκτακτη τηλεδιάσκεψη των υπουργών Παιδείας της Ε.Ε. Το υπουργείο Παιδείας διαθέτει αρκετά εργαλεία και διδακτικό υλικό στο Διαδίκτυο και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να εφαρμοστεί αυτό. Βέβαια, σε αυτό το σενάριο υπάρχουν αρκετά πρακτικά προβλήματα, με κύριο το αν είναι όλοι οι μαθητές εξοπλισμένοι, ακόμα και σε απομακρυσμένες περιοχές, με γρήγορο ίντερνετ και υπολογιστή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025