Την απόσυρση του νομοσχεδίου ζήτησε το – Με τη διαδικασία του επείγοντος συζητείται από χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το αντιδραστικό κυβερνητικό νομοσχέδιο «Αναδιοργάνωση των υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», το οποίο είναι ενταγμένο στη λίστα των αντιλαϊκών προαπαιτούμενων της τέταρτης «αξιολόγησης».

Το ΚΚΕ όχι μόνο καταψήφισε το νομοσχέδιο, αλλά ο ειδικός αγορητής του, Γιάννης Δελής, απαίτησε την απόσυρσή του. Οπως ανέφερε, «η εφαρμογή του θα πλήξει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας και τον εκπαιδευτικό κόσμο», καθώς με τις ρυθμίσεις του η κυβέρνηση, όπως φαίνεται και από την αιτιολογική έκθεση, «φιλοδοξεί – επισήμανε – να καταφέρει ό,τι δεν κατάφεραν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, να εφαρμόσει την “αξιολόγηση”, δηλαδή τον ασφυκτικό κρατικό έλεγχο στην Εκπαίδευση, ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για την ανεμπόδιστη υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής».

Πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο «δίνει συντριπτικό χτύπημα στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής, οδηγώντας τις οικογένειες των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες ακόμα περισσότερο στην οδό του μαρτυρίου και τα παιδιά στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής», ενώ «στο ζήτημα της επιλογής των στελεχών της Εκπαίδευσης, το τελικό κριτήριο είναι η αποδοχή και στράτευσή τους στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής». Επίσης, όπως ανέφερε, υπάρχουν ακόμα περίπου 30 άρθρα που αφορούν όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Συνοπτικά σημείωσε ότι το στίγμα του νομοσχεδίου είναι: «Περικοπές δαπανών έως εκεί που δεν πάει, εξοικονόμηση προσωπικού έως τα όριά του και βέβαια το απαραίτητο εργαλείο, η “αξιολόγηση”, που τη διαφημίζουν ως το φάρμακο για όλα», σύμφωνα «με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς τους δανειστές και κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του ΣΕΒ. Εξάλλου, δεν υπάρχει ούτε ένα εβδομαδιαίο δελτίο του ΣΕΒ που να μην έχει αναφορά στην Παιδεία».

Χαρακτηριστικά, ανάμεσα στα όσα αντιδραστικά προωθούνται, είναι η δημιουργία των 24 εκπαιδευτικών κέντρων περιφερειακού σχεδιασμού. «Πρόκειται – τόνισε ο Γ. Δελής – για συγκεντρωτική στην ουσία δομή με τεράστια απόσταση από τη ζωντανή εκπαιδευτική πραγματικότητα», που έχουν σκοπό την οργάνωση και προώθηση διαδικασιών «αξιολόγησης» και αυτοαξιολόγησης «των παρακάτω δομών έως το επίπεδο των σχολικών μονάδων». Θα είναι ο προωθητής και ο ελεγκτής στην εφαρμογή των κεντρικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Στην ουσία, σημείωσε, «πρόκειται για την ίδια, αλησμόνητη “αξιολόγηση” της Διαμαντοπούλου που συνάντησε την οργανωμένη αντίδραση των εκπαιδευτικών».

Ο Γ. Δελής κατήγγειλε και τη διαδικασία του επείγοντος με την οποία προωθεί η κυβέρνηση το νομοσχέδιο για ψήφιση, λέγοντας ότι η κυβέρνηση έχει αντιγράψει τις χειρότερες πρακτικές των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων.

Αντίστοιχα, και ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, επισήμανε ότι το νομοσχέδιο «οικοδομεί το ταξικά αυτόνομο κατηγοριοποιημένο σχολείο της αγοράς. Μπαίνουν οι βάσεις για νέες βαθύτερες αντιδραστικές ανατροπές για τη λειτουργία του σχολείου». Προωθεί τους στόχους της διά βίου μάθησης, των δεξιοτήτων, τη σύνδεση με τις επιχειρήσεις «και μάλιστα – όπως σημείωσε – ξεκινώντας από την τρυφερή παιδική ηλικία».
Συγκέντρωση εκπαιδευτικών γονιών και ΑμεΑ την Πέμπτη

Σε συγκέντρωση στα Προπύλαια και πορεία προς τη Βουλή ενάντια στο νομοσχέδιο και ζητώντας την απόσυρσή του καλούν την Πέμπτη 7 Ιούνη, στις 6.30 μ.μ., πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών, η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών – Ωρομισθίων, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων.

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρ. Ιμβριώτη», «Σωκράτης», «Σεφέρης», «Ν. Πλουμπίδης» επισημαίνουν πως πρόκειται για νομοσχέδιο κατάργησης δομών, προώθησης της αντιδραστικής «αξιολόγησης» του σχολείου και τονίζουν πως αν προχωρήσουν οι αλλαγές που προβλέπει, θα υπάρξει πραγματικό πισωγύρισμα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα της Ειδικής Αγωγής, αφού τα ΑμεΑ στην πράξη καταργούνται και διαγράφονται ως ομάδα προτεραιότητας και ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025