Ανακοινώθηκαν . Τα τελικά κατέδειξαν σύμφωνα με το ΚΙΝΑΛ το αδιέξοδο του συστήματος πρόσβασης από την πρώτη του εφαρμογή. Πολλοί υποψήφιοι, που έγραψαν καλά ή σχετικά καλά, βρίσκονται εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα .
Σε μια δυσχερή για την κοινωνία περίοδο της πανδημίας, η κυβέρνηση της Ν.Δ. νομοθέτησε ένα σύστημα πρόσβασης, το οποίο οδηγεί σε βίαιη αύξηση του αριθμού των υποψηφίων, που αποκλείονται από την προοπτική του πανεπιστημίου.
Η εφαρμογή της (Ε.Β.Ε.) σε μια τόσο δύσκολη χρονιά δυσχέρανε πολύ τους υποψηφίους, που βίωσαν την εμπειρία της προετοιμασίας αλλά και της εξέτασης σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Η προχειρότητα της ρύθμισης αποτυπώνεται στο γεγονός ότι πανεπιστημιακά τμήματα μένουν χωρίς πρωτοετείς φοιτητές.
Η πολιτική της κυβέρνησης αποτυπώνει την ταξική της θεώρηση, την στρατηγική ενός κοινωνικού μετασχηματισμού με την συνειδητή επιλογή της για υποχώρηση της κατάκτησης της δημοκρατικοποίησης της γνώσης, που αποτέλεσε εμβληματικό σημείο αναφοράς των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ.
Την ίδια στιγμή , χωρίς Ε.Β.Ε., χωρίς επιστημονική εποπτεία από την πολιτεία, με μόνο “προσόν” τα υψηλά δίδακτρα και με επιβράβευση την επαγγελματική ισοτιμία των διπλωμάτων τους με τα πανεπιστημιακά πτυχία. Το ελάχιστο που οφείλει να κάνει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη φετινή χρονιά είναι να άρει τις αδικίες που έχουν προκληθεί στους υποψήφιους.
Ο εξορθολογισμός του Πανεπιστημιακού Χάρτη πρέπει να προτεραιοποιηθεί ως βασική δημόσια πολιτική. Η πολιτεία μέσα ενός οργανωμένου σχεδίου – με επιστημονική επάρκεια και κοινωνική συνεννόηση – να εκπονήσει μια στρατηγική τόσο για τον τρόπο εισαγωγής όσο κυρίως για το πώς θα συνδέσουμε τα Πανεπιστήμια μας με τις ανάγκες του αύριο ώστε η έρευνα, η καινοτομία αλλά και ο πολιτισμός να αποτελέσουν τον οδικό χάρτη για το μέλλον.
Για το Κίνημα Αλλαγής μια προοδευτική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση πρέπει να συνδεθεί με την εφαρμογή του “Εθνικού Απολυτηρίου” στο Λύκειο με την ολοκλήρωση ενός κύκλου ουσιαστικής εκπαίδευσης, για την οριστική λύση του προβλήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Παράλληλα, προτείνεται: α) η προτεραιότητα για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως κύρια επαγγελματική διαδρομή και η δημιουργία σοβαρών δομών της στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, β) η ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και γ) η επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025