Νέα στην του καφέ αναμένεται σύντομα, πιθανότατα μέσα στον Αύγουστο, αν και το πιο πιθανό σενάριο είναι για τον Σεπτέμβριο. Η κατάσταση προβλέπεται δύσκολη και τον Αύγουστο, με τις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ να παραμένουν υψηλές, μετά και την πρόσφατη άνοδο του πληθωρισμού τον Ιούλιο, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 3%.

«Από τα στοιχεία που έβγαλε εχθές η Eurostat, μας δείχνει ότι δε θα είναι καλός ο μήνας γιατί από το 2,3% που ήταν ο πληθωρισμός τον Ιούνιο, εκτοξεύτηκε στο 3%. Αυτό σημαίνει νέες αυξήσεις στα τρόφιμα, στα είδη πρώτης ανάγκης, στις υπηρεσίες, στα καύσιμα», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος.

Σύμφωνα με τον κ. Ραυτόπουλο, μέσα στον Σεπτέμβρη αναμένεται να δούμε και τη δεύτερη αύξηση στην τιμή του καφέ και του κακάο, αλλά δεν αποκλείεται αυτή η αύξηση να έρθει νωρίτερα, μέσα στον Αύγουστο.

«Μέσα στον Σεπτέμβριο έπεται το δεύτερο κύμα αυξήσεων λόγω του Βιετνάμ που βγαίνει η ποικιλία Robusta και από την Βραζιλία που είναι ο Arabica. Θα δούμε μεγαλύτερες αυξήσεις», τονίζει. Σημειώνεται ότι τον τελευταίο χρόνο έχουν γίνει αρκετές αυξήσεις στην τιμή του καφέ.

Η αύξηση του πληθωρισμού στο 3% τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Eurostat, προκαλεί ανησυχία. Αυτή η άνοδος, από το 2,5% τον Ιούνιο, δείχνει ότι οι τιμές στην Ελλάδα ανέκαμψαν μετά από τρεις μήνες πτώσης. Τον Ιούλιο, η Ελλάδα κατέλαβε την τέταρτη θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ με τον υψηλότερο πληθωρισμό, πίσω από το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Εσθονία και την Κροατία.

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τον πληθωρισμό στη ζώνη του ευρώ είναι οι εξής: Οι υπηρεσίες παρουσίασαν τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό τον Ιούλιο (4%, έναντι 4,1% τον Ιούνιο), ακολουθούμενες από τα τρόφιμα, το αλκοόλ και τον καπνό (2,3%, έναντι 2,4% τον Ιούνιο), την ενέργεια (1,3%, έναντι 0,2% τον Ιούνιο) και τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (0,8%, έναντι 0,7% τον Ιούνιο).

Η ανησυχία της κυβέρνησης για την άνοδο του πληθωρισμού και η επαγρύπνηση της αποδεικνύονται από τη νέα συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος χθες. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν η ακρίβεια και οι τρόποι περιορισμού των τιμών.