Ανοδικά συνέχισε την πορεία του και το 2017 το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο αφού οι online πωλήσεις εκτιμάται ότι αυξήθηκαν κατά 24,8% σε σχέση με το 2016, υπερβαίνοντας τα 2,3 τρισ. δολάρια.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε το eMarketer, το 2017, για πρώτη φορά, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αντιπροσώπευαν το ένα δέκατο των συνολικών λιανικών πωλήσεων παγκοσμίως (10,1%). Μάλιστα, ως το 2021, οι online πωλήσεις αναμένεται να διαμορφωθούν σε 4,479 τρισ. δολάρια και να αντιπροσωπεύουν το 16% του συνολικού τζίρου του λιανικού εμπορίου.
Συνολικά, οι λιανικές πωλήσεις υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν, σε διεθνές επίπεδο, κατά 5,8% το 2017 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 22,737 τρισ. δολάρια, κυρίως λόγω των πολύ καλών επιδόσεων της αγοράς της Κίνας.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, όπως αναφέρει το ΒΗΜΑ, υπολογίζεται ότι «έτρεξαν» στη διάρκεια του 2017 με τετραπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με την πορεία του λιανεμπορίου παγκοσμίως (23,2%).
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμφωνα με τις προβλέψεις του eMarketer, θα παραμείνει σε διψήφιο ποσοστό καθ’ όλη την περίοδο των προβλέψεων. Από την ίδια ανάλυση προκύπτει ότι η Κίνα και οι ΗΠΑ εισέφεραν το 2017 1,584 τρισ. δολάρια στον παγκόσμιο τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αντιπροσωπεύοντας το 69,1% του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου.
Συνολικά, το 2017 οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω φορητών συσκευών ανήλθαν σε 1,357 τρισ. δολάρια, που αντιστοιχεί στο 58,9% των ηλεκτρονικών αγορών, μια σημαντική αύξηση έναντι του 40,2% που ήταν η συμμετοχή του mobile commerce στο σύνολο το 2015. Οπως επισημαίνεται, η πλειονότητα των νέων ψηφιακών αγοραστών ολοκληρώνει τώρα τις συναλλαγές μέσω κινητών συσκευών και ειδικότερα μέσω smartphones.