Η κ. Κεραμέως ζήτησε τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας (φοιτητές, διδακτικό και λοιπό προσωπικό) από τους πρυτάνεις όλων των ΑΕΙ κατά τη διάρκεια της Συνόδου τους .
Συγκεκριμένα, η υπουργός επέμεινε επίσης και στην εφαρμογή για φέτος, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα πανεπιστήμια λέγοντας ότι το υπουργείο δεν πρόκειται να υποχωρήσει στην απόφασή του.
Η υπουργός στηρίζοντας την απόφαση της κυβέρνησης για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό επέμεινε στην ομιλία της προς τους πρυτάνεις στη θέση αυτή αποφεύγοντας όμως ν΄ αναφερθεί σε θέματα κυρώσεων για όσους δεν εμβολιαστούν, σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ.
Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να «στηθούν» εμβολιαστικά κέντρα μέσα σε όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και κατά προτίμηση στα campus τα οποία διαθέτουν τα ιδρύματα. Στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι τον Οκτώβριο να έχει επιτευχθεί ο εμβολιασμός φοιτητών και προσωπικού ώστε όλα τα πανεπιστήμια να ξεκινήσουν «πάση θυσία», τη διά ζώσης εκπαίδευση.
Άλλωστε και αναπληρωτής υπουργός εσωτερικών Στέλιος Πέτσας αναφέρθηκε στον υποχρεωτικό στον υποχρεωτικό εμβολιασμό προαναγγέλλοντας ότι οι επόμενοι κλάδοι για τους οποίους θα υπάρξουν άμεσα ανακοινώσεις θα είναι οι εκπαιδευτικοί και οι δημόσιοι υπάλληλοι που βρίσκονται σε υπηρεσίες πρώτης γραμμής.
Η θέση των Πρυτάνεων για τα εμβόλια
Από την πλευρά των πρυτάνεων τελικά δεν «πέρασε» η θέση για επιβολή του υποχρεωτικού εμβολιασμού από τα πανεπιστήμια ,παρά το γεγονός ότι ακούστηκαν και ακραίες απόψεις, ακόμη και για «αποπομπή» από την πανεπιστημιακή κοινότητα όσων δεν θα εμβολιαστούν, όπως για παράδειγμα οι φοιτητές να χάνουν την φοιτητική τους ιδιότητα. Τελικά, οι πρυτάνεις σε σχετική απόφασή τους δεν αναφέρθηκαν σε «υποχρεωτικό εμβολιασμό» και δήλωσαν ότι : Η Σύνοδος Πρυτάνεων εισηγείται τη διεξαγωγή των μαθημάτων, εργαστηρίων, κλινικών και πρακτικής άσκησης δια ζώσης από το χειμερινό εξάμηνο 2021-2022. Με στόχο την ασφαλή επιστροφή στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, η Σύνοδος θεωρεί απαραίτητη προϋπόθεση τον εμβολιασμό όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.
Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα ΑΕΙ
Κατά τη διάρκεια της Συνόδου έγινε μεγάλη συζήτηση και για το θέμα της εφαρμογής της ΕΒΕ καθώς πολλοί πρυτάνεις εξέφρασαν την άποψη ότι όχι μόνο θα οδηγήσει χιλιάδες παιδιά εκτός ΑΕΙ αλλά και στο κλείσιμο πολλών περιφερειακών τμημάτων, λόγω της απουσίας φοιτητών. Μέρος των πρυτάνεων χαρακτήρισε την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή της ΕΒΕ πρόχειρη και βιαστική και τόνισαν στην κυρία Κεραμέως ότι του χρόνου θα επαναξιολογήσουν το ζήτημα ενώ ζήτησαν να υπάρξει «στήριξη» των νέων που δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ .
Ο πρόεδρος της Συνόδου Πρυτάνεων στο ΕΘΝΟΣ
Όπως τόνισε στο ΕΘΝΟΣ o πρόεδρος της Συνόδου κ. Σπύρος Κίντζιος , πρύτανης του Γεωπονικού πανεπιστημίου στις εργασίες της Συνόδου έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση για όλα τα θέματα ενώ τόνισε ότι :Είμαστε σε στάση αναμονής όσον αφορά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη στην οποία το πρώτο λόγο πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια σε συνάρτηση με τις αντικειμενικές αναπτυξιακές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και συνολικά της χώρας. Όσον αφορά στην ΕΒΕ θα πρέπει να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις της εφαρμογής της και να εξετασθεί η περίπτωση να αντικατασταθεί με κάτι καλύτερο στο μέλλον. Σχετικά με τους εμβολιασμούς προφανώς και αποτελεί την μόνη αποδεκτή επιστημονικά λύση, για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και φοιτητών στη δια ζώσης διαδικασία.
H ανακοίνωση της Συνόδου σχετικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Η Σύνοδος Πρυτάνεων εκφράζει την ανησυχία της για τις επιπτώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής κυρίως σε τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων, τα οποία διαθέτουν επαρκείς πόρους λειτουργίας και προσφέρουν ποιοτικές σπουδές.
Ζητούμε, υπό το καθεστώς των έκτακτων συνθηκών της παρατεταμένης κρίσης της πανδημίας, να διερευνηθούν μέτρα στήριξης βιωσιμότητας των τμημάτων αυτών.
Επίσης, η Σύνοδος Πρυτάνεων θεωρεί απαραίτητη τη συστηματική μελέτη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας ώστε να εκπονηθεί ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε πανεπιστημίου, των περιφερειών και των επιστημονικών κλάδων.