Τι δείχνουν οι διεθνείς αγορές σε ότι αφορά την, κάτι που θα επηρεάσει το επόμενο χρονικό διάστημα και τις λιανικές τιμές.

Σύμφωνα με την Ημερησία, ήδη οι πρώτες ανατιμήσεις έχουν φανεί στα πρατήρια και μεγαλύτερες είναι αυτές στο diesel κίνησης που μέσα στις τελευταίες 10 ημέρες περίπου έχουν αυξηθεί κατά 8 λεπτά το λίτρο.

Συγκεκριμένα με βάση τα στοιχεία από τα πρατήρια  στην Αττική, το diesel κίνησης ήταν στα 1,639 ευρώ το λίτρο στις 10 Δεκεμβρίου, ενώ σήμερα έχει φτάσει το 1,719 ευρώ το λίτρο.

Ανάλογη πορείας και για το πετρέλαιο θέρμανσης που από 1,05 ευρώ το λίτρο έχει αυξηθεί στο 1,12 ευρώ το λίτρο διαφορά 7 λεπτά, στο ίδιο περίπου χρονικό διάστημα.

Αντίθετα οι τιμές στην βενζίνη δείχνουν να έχουν μεγαλύτερη αντοχή, αφού από 1,749 ευρώ το λίτρο στις 10 Δεκεμβρίου είναι σήμερα στο 1,766 ευρώ, μία διαφορά δηλαδή μικρότερο από 2 λεπτά το λίτρο.

Έρχονται νέες αυξήσεις το επόμενο διάστημα

Αναλυτές πάντως εκτιμούν με βάση και την πορεία των διεθνών τιμών τις τελευταίες ημέρες, ότι έρχονται αυξήσεις το επόμενο διάστημα. Αναφέρουν επίσης ότι η τάση που δημιουργείται σήμερα είναι να κλείσει ακόμη περισσότερο η ψαλίδα ανάμεσα σε βενζίνη και diesel κίνησης, ενώ η τιμή της βενζίνης στην Αττική θα προσεγγίσει εκ νέου το 1,8 ευρώ το λίτρο και το diesel σύντομα θα είναι πάνω από 1,75 ευρώ το λίτρο.

Σήμερα οι διεθνείς του πετρελαίου, κινήθηκαν ανοδικά, καθώς η μεγαλύτερη από την αναμενόμενη άνοδος των αποθεμάτων αργού στις ΗΠΑ αντιστάθμισε τις ανησυχίες για την αύξηση των κρουσμάτων Covid-19 στον κορυφαίο εισαγωγέα πετρελαίου στην Κίνα.

Έτσι λοιπόν το Brent κερδίσει 2,8% στα 82,20 δολάρια το βαρέλι και το αμερικάνικο αργό είναι στα 78,24 δολάρια το βαρέλι με κέρδη 2,65%.

Τα αποθέματα βενζίνης στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά περίπου 4,5 εκατομμύρια βαρέλια, ενώ τα αποθέματα αποστάγματος αυξήθηκαν κατά 828.000 βαρέλια, σύμφωνα με τις πηγές, που μίλησαν υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας.

«Η μεγαλύτερη από το αναμενόμενο έλξη στα αποθέματα πετρελαίου ήταν ένας ανοδικός παράγοντας, καθώς τα ζητήματα υποπροσφοράς μπορεί να επιδεινωθούν ξανά λόγω της επαναλειτουργίας της Κίνας (και) της αναπλήρωσης του Στρατηγικού Αποθέματος Πετρελαίου από τις ΗΠΑ», δήλωσε η αναλύτρια της CMC Markets, Tina Teng.

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας Πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν δήλωσε σε συνέντευξή του στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Σαουδικής Αραβίας ότι τα μέλη του ΟΠΕΚ+ αφήνουν την πολιτική εκτός της διαδικασίας λήψης αποφάσεων και πέραν από τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις τους.

Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η απόφαση του ΟΠΕΚ+ για μείωση της παραγωγής πετρελαίου, η οποία επικρίθηκε έντονα, αποδείχθηκε ότι ήταν η σωστή για τη στήριξη της σταθερότητας της αγοράς και του κλάδου.

Θα συνεχιστεί να είναι περιορισμένη η προσφορά 

Οι τιμές του πετρελαίου ενισχύθηκαν από αυτά τα σχόλια που υποδηλώνουν ότι ο ΟΠΕΚ + μπορεί να συνεχίσει να διατηρεί περιορισμένη την προσφορά για να στηρίξει τις τιμές του πετρελαίου, πρόσθεσε η Teng.

Ωστόσο, οι αυξανόμενες ανησυχίες για την αύξηση των κρουσμάτων Covid-19 στην Κίνα καθώς η χώρα αρχίζει να αναστέλλει σταδιακά την αυστηρή πολιτική της για μηδενικό Covid εμπόδισε τις τιμές του πετρελαίου να κινηθούν υψηλότερα.

Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας από τη Ρωσία αυξήθηκαν 17% τον Νοέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς τα κινεζικά διυλιστήρια έσπευσαν να εξασφαλίσουν περισσότερα φορτία εν όψει ανώτατου ορίου τιμών που επέβαλε η Ομάδα των G7 στις 5 Δεκεμβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025